Annons:
Etikettteknik
Läst 2173 ggr
Razzora
3/12/14, 4:03 PM

HTC är hemliga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick ett nyhetsbrev från HTC för några timmar sedan. 

Det enda som var med var bilden nedanför. Då blir man ju så klart nyfiken. Vad är det vi väntar på?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
3/12/14, 4:14 PM
#1

haha, så hemliga har de ju inte lyckats vara vad det verkar, med tanke på alla hands on-videor som kommit ut och tagits bort några timmar senare. eller kan det vara en typ av avancerad marknadsföring?

jag hoppas verkligen de kan visa upp nåt vi inte hört ryktas om, och som blåser en iaf litegrann av stolen - jag tror det blir jättejobbigt för dem annars. förra året kunde de ju ha lyckats så mycket positiv uppmärksamhet som one fick, men de sölade ju med att få ut den och folket köpte s4 istället.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
3/12/14, 4:22 PM
#2

Men det beror ju på om det verkligen är M8:an de refererar till eller om det är något annat. Så jag hoppas också på att det är något helt annat än alla rykterna som har gått runt. 

HTC nu ser ni verkligen till att överraska mig!

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
3/12/14, 4:24 PM
#3

jag är inte så förhoppningsfull tyvärr - vilket å andra sidan betyder att det finns väldigt många pluspoäng att plocka om de överraskar mig 🤓😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
3/12/14, 5:02 PM
#4

Well, det verkar ändå som om det kan vara M8:an som HTC kommer att visa upp den 25 mars ändå: http://www.mobilio.se/pryl/lackan-sa-blir-htcs-nya-varstinglur#xtor=AD-500-[mobilio_pryl]-[tf_HTCnyOne_1403]-[integration]-[aftonbladet]-[ettan]-[24001]

😕

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
3/12/14, 5:14 PM
#5

ja jag tycker vi tror det tills motsatsen har bevisats - annars riskerar vi att bli besvikna

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
3/12/14, 6:04 PM
#6

Låter bra kissidor. ;)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
bamse6311
3/12/14, 7:05 PM
#7

Troligtvis så stämmer den där iofs amatöraktiga videon som kom för några dagar sedan.

Den plockades bort från youtube väldigt snabbt på grund av att innehållet stred mot tubens användarregler.

Även om man inte kan se videoklippet så kommer artikeln här:

http://extreme.idg.se/2.1030/1.549474/lackt-htc-m8-prototyp-avslojar-5-tumsskarm

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
3/12/14, 10:21 PM
#8

Vi får väl se den 25:e.. Det är ju inte så långt fram tills dess dock.. men om det inte är mer än M8:an som ska presenteras då kommer jag att bli lite besviken…

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
3/13/14, 10:19 AM
#9

HTC lanserar ju även två nya Desire modeller vilka tydligen presenterades i Barcelona.

HTC vill väl som alla andra tillverkare finnas i olika prissegment.

**Nya Desire-modeller
**I Barcelona drog HTC upp ridån för två helt nya modeller i den populära Desire-serien. De heter HTC Desire 816 och HTC Desire 610 och båda baseras på en internationellt erkända designen från HTC One, med bland annat dubbla främre högtalare. De nya modellerna är framtagna i kvalitetsmaterial och finns i flera moderna färger som Desire-familjen dess egna välkända och karakteristiska stil.

Nåväl, nu är det M8:an vi med spänning väntar på Nörd

Bästa hälsningar,
Bertil

Gasoline
3/13/14, 9:58 PM
#10

Dom verkar iallafall lyckats med det dom ville; fånga din uppmärksamhet :-) Att skicka ett mail med information eller reklam är inte varken spännande eller intressant för en kund, chansen är stor att det inte ens blir läst. Nu har dom fångat din och många andras uppmärksamhet och ni väntar på informationen :-) Spännande marknadsföring, faktiskt. Man blir lite förväntansfull och den är lite roligare än "vanlig" PR/reklam.

[Högtryck]1
3/14/14, 12:13 PM
#11

Att det kan vara så bedrövligt att behöva vänta :-P

bamse6311
3/14/14, 4:46 PM
#12

#10 Gasoline

Som gammal HTC-nörd så visst tycker jag att det är kul med att nyheter från HTC.

Dock så har jag inte HTC längre utan en Padfone 2 men tycker ändå att det är kul att hänga med vad som händer inom branschen och inte minst för HTC.

Btw Gasoline, så är jag utbildad Marknadsekonom och därmed följer att jag vill kolla vad som händer med det mesta.

Bästa hälsningar,
Bertil

Gasoline
3/14/14, 4:54 PM
#13

#12 absolut :-) Skulle kunna tro att just denna marknadsföring är mer inriktad till de som inte har sådan stor koll utan uppdaterar sig om vad som finns när det är dags att köpa nytt?

Annons:
bamse6311
3/14/14, 5:26 PM
#14

#13 Gasoline

Håller inte med.

Båda mina söner är HTC nördar och skulle aldrig kunna tänka sig något annat varumärke än HTC.

Sedan så finns det ju andra som bara alltid kör Samsung.

Andra kör bara alltid Xperia, iPhone osv osv.

Bästa Gasoline, jag tror nog att åtminstone min yngsta son håller koll på det mesta då han jobbar inom telefonibranschen.

Nåväl, nu jobbar han inte längre inom mobiltelefoner utan han säljer telefonväxlar till större företag.

Dock så började han en gång i tiden när han var 15-år med just mobiltelefoner.

Han var ju med då 2008 då android var väldigt nytt och HTC tillverkade de bästa lurarna.

Han och även min äldsta son har hela tiden sedan dess hållit fast vid HTC.

Nåväl, min yngsta son Alexander jobbar ju inte länge med mobiltelefoni utan har gått vidare i livet med andra arbetsuppgifter inom telefonin.

Faktum är att jag idag tror att jag vet mer om smartphones än Alexander då han numera har ett annat fokus inom telefoni.

( https://www.facebook.com/alexhaard?fref=ts)

Bästa hälsningar,
Bertil

Gasoline
3/14/14, 5:38 PM
#15

#14 jag ber om ursäkt att jag var luddig i mitt svar. Jag menade mer att detta är ett bra sätt för HTC att hålla sina kunder uppdaterade om hur deras produkter utvecklas. 

Tex som jag, jag har egentligen aldrig varit intresserad av teknik eller liknande men alltid valt SE, eller nuvarande Sony. Jag har aldrig haft koll på de produkter som funnits ute på marknaden förens det varit dags att köpa ny mobil och då kollat vad dom har till försäljning, det är sådana kunder jag tror att det riktar sig till. 

Hade jag själv inte jobbat med mobiltillbehör (och det runt om) så hade jag inte ens haft en aning om alla modeller, det gör mig snurrig 🤦‍♂️ Men nu är man ju mer uppdaterad, då det ingår i mitt arbetsuppgift. 

Jag använder inte FB så jag kan tyvärr inte se vad det är du länkat.. Men misstänker att det är din son?

bamse6311
3/14/14, 6:14 PM
#16

#15 Gasoline

Klart att , klart att det ingår i din arbetsuppgift att hålla dig uppdaterad.

Fint att du också gör det.

Jo, det var en länk till min yngsta son fb så at du skulle kunna se vem han är.

Låt mig berätta lite om min yngsta son och på den tiden som han började jobba med mobiltelefoner.

Först i början så var det som så här att när han kom till mig (Pappa) varannan helg när han var då runt 15-år gammal så hade han en bunt telefoner med sig.

Det var sådana lurar som han i butiken på "Mobilexperten" hade tagit med sig hem som de hade tagit som inbyte.

Ofta så var det sådana lurar som Nokia 3310 och andra likvärdiga som butiken tagit i inbyte.

Nåväl, när han då kom hem till mig på fredagskvällen så hade han kanske 10 lurar som han skulle byta komponenter med så att det kanske sedan fanns 5 andra som gick att sälja på Mobilexperten , så var det på den tiden.

Han kom varje fredag kväll till mig runt kl 19 då butiken Mobilexperten stängt kl 18.00 och varje lördag så tog han sedan tåget till Ängelholm för att ånyo jobba på Mobilexperten innan han på lördag EM åter tog tåget till mig i Helsingborg.

Alexander började alltså på det här sättet och det finns mycket mer att berätta om det.

Numera så säljer han alltså telefonväxlar till större företag och tjänar som jag ser det alldeles för mycket pengar.

Han ligger nu runt en mille per år i inkomst vilket jag faktiskt tycker är alldeles fört mycket pengar för en 24-åring.

Har sagt åt honom att han inte skall vara förberedd att det kan inte fortsätta så här alltid med en sådan inkomst.

Nu när jag pratade med honom senast i veckan så hade han tänkt sälja sin BMW och köpa en Porsche istället.

Nåväl, det är hans liv och han väljer själv.

Bästa hälsningar,
Bertil

Gasoline
3/14/14, 6:16 PM
#17

#16 Företagsam grabb du har 👍

Man måste ju börja någonstans och det är han ju ett levande bevis på.

Hus som, nog om det. Jag hoppas att du uppdaterar TS när du fått reda på vad det är för något som det inte vill säga ännu, jag är faktiskt lite nyfiken 😊

bamse6311
3/14/14, 6:30 PM
#18

#17 Gasoline

Att hitta min yngsta son när man googlar är inte alls så svårt då det bara finns en i Sverige som har hans namn.

https://www.google.com/search?hl=sv&q=alexander+h%C3%A5%C3%A5rd&rlz=1I7ADRA_svSE479

Han jobbar på Office Management vilket inte heller är någon som helst hemlighet då det ju är både hans jobb och inkomst.

http://www.officemanagement.se/

Gasoline, jag förstår inte riktigt vad du menar med det där att uppdatera TS?

Tycker att jag har allt om mig själv väldigt öppet i min profil.

Bästa hälsingar,
Bertil

Gasoline
3/14/14, 6:38 PM
#19

#18 Ah, tack för infon. 

TS = Tråd Skaparen 🙂 Kanske vart lite luddigt skrivet 😞

Razzora
3/14/14, 9:58 PM
#20

#17 Så klart att jag uppdaterar så fort det kommer ut något mer om HTC inte så lyckade hemlighetsmakeri 😉

Men kanske kan de ändå överraska även om det verkar som om allt om M8:an som då ska vara deras nya flaggskepp finns redan ute, men vi får väl se. Den som väntar på något gott… 🤓

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Gasoline
3/14/14, 10:02 PM
#21

#20 det ser jag fram emot :-)

Gasoline
4/2/14, 7:10 PM
#22

TS - Nu är jag nyfiken, vad fick man veta? 🙂

Razzora
4/2/14, 7:14 PM
#23

Inte så mycket mer än att rykterna besannades. Nu finns den dessutom ute i butik.
Du kan kolla in lite mer specifik information på denna tråden.

Lägger upp lite hur specifikationen ser ut här: http://www.mobil.se/nyheter/alla-fakta-om-htc-one-m8#.UzxFYPl_uSp

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Gasoline
4/2/14, 7:24 PM
Upp till toppen
Annons: