Annons:
Etikettönskemål
Läst 2611 ggr
schnecke
2014-03-13 22:45

Åhnej, telefonen håller på att gå sönder!

Hej! Jag har ett problem. Min kära Iphone 4S är på väg mot sina sista dagar. Den har fått flera problem och jag kan inte längre lita på den och är då på jakt efter en ny. Jag har hört av många att den är "utsliten" då den är över två år.

Men eftersom jag inte kan någonting om telefoner så tänkte jag vända mig mot er. Vilken telefon ska man köpa om man vill ha bra bilder, bra batteritid och en telefon som håller. 

Har ni några tips? Tipsa om alla möjliga telefoner, jag är ute efter en som håller och fungerar bra för en tonåring som mig! :)

MVH
Malin

Annons:
Razzora
2014-03-14 11:43
#1

Ja tyvärr så åldras ju smartphones ganska snabbt nu för tiden. Ibland så kan de hålla i flera år ibland så måste man skicka in den till lagning.
Dessutom så har din telefon gått över sin garanti också.

Min första fråga är, vill du använda så att säga iOS (Apples operativsystem vilket egentligen är  =  iPhone), eller vill du testa på något nytt som Android eller Windows Phone?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Högtryck]1
2014-03-14 12:10
#2

Frågan är om du vill fortsätta med Iphone eller prova på en Android? 

En jag kan rekommendera annars som har bra batteritid och en som håller är LG G2 dessutom är den väldigt billig för en sådan bra telefon. Ett bra tips kan oxå vara att åka till en butik och titta på olika, gärna ha dom igång oxå så man kan testa dom.

http://www.siba.se/product/15016664/g2-svart-

kissidor
2014-03-14 12:45
#3

en nokia lumia med windows phone kanske inte vore fel för dig heller, de är ju kända för utmärkta kameror 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

schnecke
2014-03-14 13:39
#4

Jag har varit ägare av Android innan och tyckte om min Xperia då, dock var den tok för liten (det var nån mini?) och jag tyckte då att alla appar inte fanns där. Men det var då innan jag skaffade iphone. 
Så om Android ligger "lika" med appstores appar så skulle jag nog kunna köpa en sådan också. Jag har börja ledsna lite på Iphone, dock känner jag på mig att jag kommer sakna iphones lätta "design/layout".

Windows phone har jag absolut inga erfarenheter av så den får ni gärna berätta lite om!

Jag har testat min väns LG G2, dock tycker jag kameran på den är allt för seg och så. Men jag älskar layouten på den!

Razzora
2014-03-14 22:06
#5

#4 Det låter lite som en Sony Ericsson Xperia 10 mini (som den hette) eftersom den var så liten 😉
Jag tror att Android faktiskt till och med har passerat iOS med appar.

Om du ska ha ett bra batteri, så rekommenderar jag LG G2, men kameran är ganska seg även om den kan ta jättefina bilder när det är rätt ljus. Men kameran tycker jag är lite jobbig ibland när den "missar" många bilder som jag skulle ha velat ha.

För kameran så ska du nog kolla på någon utav de senaste Nokia Lumia telefonerna, de brukar ha en utmärkt kamera. Du kan även kolla på den senaste Sony mobilerna, tex Sony Z1 Compact som är en något mindre telefon än storebror Z1:an men med ungefär samma konfiguration inuti, kameran är enligt mig riktigt bra! Dessutom så är många utav Sonys senare mobiler också vatten och stöttåliga.

Så det jag rekommenderar dig är att du först tittar lite på vad du skulle tänka dig för mobiler och sedan gå till någon butik för att klämma och känna och testa kamera och hur operativsystemet känns för dig.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

schnecke
2014-03-14 22:52
#6

Okej, tack för tipsen. Det ska jag göra. Nu vet jag vad som finns mer på marknaden.

Annons:
Gunlog
2014-03-15 18:40
#7

När det gäller Windows telefoner så kan du inte ladda ner vilka appar som helst. Även om den är uppbyggd på appar så är det helt annat. Du kan tex inge ta hem några spel från facebook, vilket både iphone och Android kan göra. Kameran är helt outstanding. Finns ingen bättre… Jag är en av de som har köpt lumia 920 enbart för kameran. Dock har det kommit uppdateringar nu så att telefonen har fler funktioner. Är du ute efter "app-världen" så ät Windows inget för dig. ;-)

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Upp till toppen
Annons: