Annons:
Etikettövrigt
Läst 1320 ggr
Siirii
2014-03-16 15:46

Vilken telefon?

Jag är ute efter en mellanklass telefon, runt 2000kr, då jag ska köpa telefonen kontant.

Jag letar efter något med bra kamera och bra FRAMKAMERA, viktigt för mig då jag videosamtalar mycket. När man läser test av mobiler går dom ofta igenom bakre kameran, men det är sällan man får se bilder/videos tagna med främre kameran.

Utöver det vill jag ha en relativt liten telefon, har haft 4,3" i flera år och trivs jättebra med det, kan tänka mig runt 4,5" som max då jag har små händer och vill kunna hålla telefonen med en hand.

Har kikat på HTC Desire 500 (har haft 2 HTC tidigare) och jag gillar i princip allt med den, men har ingen aning om hur bra framkameran är. Någon som vet?

Eller någon som har en telefon som har bra kamera/framkamera och som kan rekommendera den till mig? Hade gärna köpt iPhone just pga kamerorna, men har inte råd… :)

Tack!

Annons:
Razzora
2014-03-16 16:07
#1

Sambons lillebror har en HTC Desire 500, och för att ta bilder med den sekundära kameran så är den inte så bra tyvärr. Det är visserligen en 1.6 MP kamera. Den som annars har en riktigt bra sekundär kamera är faktiskt Sony Xperia Z1 Compact som har en 2.0 MP kamera vilket jag har testat och tycker att den ger bättre bilder. Tyvärr kostar Z1 Compact runt 3800 kr.

Annars den enda jag känner till som har en riktigt bra sekundär kamera är faktiskt HTC 8X, den är dock lite gammal. Den har operativsystemet Windows Phone och kostar runt 2000 kr.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: