Annons:
Etiketthårdvara
Läst 772 ggr
Razzora
2014-03-16 20:53

Nokia når miljon-förbeställning av mobilen X

Beställningarna av mobilen som ska heta X har nu nått en miljon förbeställningar, i Kina, mobilen presenterades på Mobile World Congress förra månaden. Mobilerna som då ska heta X, X+ och XL är androidbaserade mobiler.
Men enligt sajten PhoneArena så ska Nokias siffor vara lite missvisande. Tydligen så ska en kinesiskt återförsäljare som heter JD.com anordnat en tävlig som då ska ha Nokia X som vinst. 

Tyvärr verkar det som om Nokia inte har några planer att släppa dessa android baserade mobiler, vilket jag tycker är riktigt synd. Även om de inte skulle vara några high-end lurar så hade det varit intressant att se dom live så att säga.

Läs mer: Nokias android mobiler når en miljon förbeställningar

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
2014-03-17 06:04
#1

ja det är lite synd, jag tror absolut att det hade funnits en målgrupp för dem här. men antagligen känner de att de mest hade riskerat att konkurrera med sig själva på den europeiska marknaden,

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fillixa
2014-03-17 10:01
#2

Tydligen är beslutet om att ta fram Nokia X mobilerna fattade innan Microsoft köpte Nokias mobildivision!

Många Nokia fans hoppas att det inte kommer en Nokia Android telefon!

kissidor
2014-03-17 10:30
#3

varför hoppas de det fillixa 🤔?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fillixa
2014-03-17 12:28
#4

Många fans gillar inte googleKräks! Men om en android mobil kan hjälpa Nokia att få mer lönsamhet så måste det väl ända vara okFunderar!

Men många bryr sig nog inte heller, bara de kan köpa en mobil de gillarGlad!

bamse6311
2014-03-17 13:37
#5

Kina soon rules the World.

Lite OT kanske men läste häromdagen om ett Kinesiskt bilmärke som heter Qoros som siktar in sig på Europa och USA.

Dom har tagit in tekniska experter från västerländska biltillverkare för att hamna rätt.

I personalstyrkan ingår bland annat ett 30-tal svenskar headhuntade från Volvo och Saab samt även många andra headhuntade från kända bilmärken i Europa och USA..

Dom fick i förra året bästa poängen i det Europeiska krockstestet Euro NCAP.

Nu tänker dom ta Europa och USA och till Sverige planerar de en lansering år 2016.

Nåväl mina vänner, kanske lite OT men som TS Razzora var inne på Kina så tänkte jag på det här.

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
2014-03-17 21:31
#6

Jag tycker att det är lite roligt att det kommer att finnas Android hos Nokia också. Jag är bara besviken att de inte kommer att släppa dom här. Det hade varit roligt att se dom lurarna, även om det är budget telefoner.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: