Annons:
Etikettmjukvara
Läst 2471 ggr
tlover
2014-03-17 16:41

Kan man blocka enstaka nummer?

Hej

Kan man blocka ett enstaka nummer så att jag inte kan ta emot just det numret varken när det gäller sms el telefonsamtal?

Jag har en Nokia, modell är jag inte säker på men den är väl 4-5 år gammal? (den var min mammas innan den blev min så jag vet inte säkert, det är ingen smartphone iallafall) om det hjälper.

Jag kan inget om mobiler så jag behöver hjälp 🤪(och eftersom jag inte kan nått om mobiler kan gruppen vara fel men då är det bara att flytta)

l'm back

Annons:
i fokus
2014-03-17 16:43
#1

Tyvärr tror jag inte att det går eftersom att det inte är en smartphone..

Googla :)

tlover
2014-03-17 16:48
#2

tyvärr så vet jag inte vad jag ska googla på eftersom jag är mobilanalfabet

l'm back

[Högtryck]1
2014-03-17 17:47
#3

Om du tittar i inställningarna för telefonen, finns det ingenstans där det står att man kan blockera nummer? Annars kan du ringa din operatör och säga att du vill ha ett speciellt nummer spärrat och då ska denna person ej kunna nå dig, varken via samtal eller sms.

Razzora
2014-03-17 21:26
#4

Med tanke på att det inte är en smartphone så tror jag inte att det finns några inställningar för att blockera ett samtal. Det du kan göra tlover är att du lägger till numret på en lista och sätter ett namn som till exempel: "Svara ej", Om du kollar lite på inställningarna när du lägger till en kontakt. Finns det något som typ av inställningar för vad du kan ha för olika ringsignaler? För då skulle du kunna ha ringsignalen som tyst. Visserligen så hjälper det väl inte egentligen eftersom du vill spärra ett viss nr, men detta skulle kunna vara ett annat sätt att göra det på.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Högtryck]1
2014-03-19 12:06
#5

Ok, men då borde ju ts operatör kunna spärra det om det ej går på telefonen. Det kunde min operatör göra i alla fall så slapp man få nått mer från de numret.

Upp till toppen
Annons: