Annons:
Etikettapplikationer-appar
Läst 1458 ggr
Flugskimmel98
2014-03-20 19:37

Flappy bird

Jag har en fråga,rent av för nöjes skull. Jag har en Iphone 5 med Flappy bird,original(alltså inte uppdaterat någonting).. Bara för skoj skull,vad skulle folk kunna ge för den? Är sååå sugen på o skaffa android igen,men ja..pengar…Är bara nyfiken på vad man skulle få för en ett års gammal Iphone 5(intresset kanske ökar med Flappy bird,vad vet jag)?

Annons:
kissidor
2014-03-21 07:50
#1

jag tror nog flappy bird-hypen lagt sig 🙂. och om du säljer telefonen vill du väl ändå ta bort hela ditt apple-ID med allt vad därtill hör? och då försvinner ju flappy bird också.

men en iPhone 5 i sig har ju ett ganska bra andrahandsvärde, påtagligt bättre än en lika gammal android- eller windowstelefon - jag kan dock inte säga dig vad det kan ligga på. du kan ju förstås kolla på blocket vad folk annonserar ut dem för, även om man ju inte vet vad de sen faktiskt får. sen spelar det förstås stor roll om den är operatörslåst eller inte (och självklart i vilket skick den är).

inne på iPhone iFokus har de säkert bättre koll på vad som är rimligt för dig att begära för din telefon 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-03-21 22:29
#2

När du säljer en telefon så ska man alltid fabriksåterställa den så att den nya ägaren inte ska kunna komma åt uppgifter som du inte vill att denne ska kunna ha. Så om du ändå skickar med spelet så är det inget som kommer att höja priser så att säga på telefonen.
Men som kissidor säger så är det faktiskt ganska bra andrahandsvärde på just iPhone 5, jag har kollat lite på blocket och beroende på skicket på telefonen och om den är operatörslåst så kan det vara allt mellan 1000-3000kr, så det är väldigt svårt att säga vad du ska kunna sälja den för.🤔

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

monstermash
2014-03-23 23:59
#3

Jodå, flappy bird är fortfarande populärt, så det kan du visst få en del pengar för. Vet inte vad priset ligger på just nu dock.

fatcat
2014-03-24 00:01
#4

Finns inte Flappy bird o ladda ner via internet? Hittade den officiella apk-filen med hjälp av Google till min Andriodmobil.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Razzora
2014-03-24 00:04
#5

#4 Den finns inte att hämta ner den längre, då den togs bort för någon månad sedan. Man kan säkert ladda ner den via icke officiella sajter men tyvärr så finns den inte på Google Play eller App Store.
Om du har den kvar på din lista så är det för att du antingen redan har laddat ner den på din telefon.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

monstermash
2014-03-24 00:06
#6

#4 Nej, det är bortplockat för nedladdning sedan någon månad tillbaka. Spelutvecklaren sa i samband med det att spelet är borta föralltid, och nu har han förlorat rätten att lägga upp spelet för nedladdning igen, särskilt eftersom andra tillverkare har tagit namnet.

Det ska komma ett nytt spel med namnet flappy bird, dock inte av samma tillverkare.

Annons:
fatcat
2014-03-24 00:08
#7

Jo, vet att appen togs bort från Google play. Hittade flappy bird - Apk filen via så kallade "okända källor" (på en vanlig hemsida) och laddade ned den till mobilen.

Spelar inte så stor roll varifrån spelet laddas ner, huvudsaken är ju att det är den officiella app-versionen.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Razzora
2014-03-24 00:34
#8

#7 Visst kan man ladda ner den apk från andra sidor också. Även om det är den officiella app-versionen så kan det finnas andra saker med den som tex virus eller trojaner. Därför ska man vara lite extra försiktig när man laddar ner apk filer från andra källor.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-03-24 06:15
#9

till en androidmobil är det ganska lätt att få tag i det ja, även om det som sagt finns risker med att ladda ner apk:n. en sån sak som många letar efter är ju som gjord för styggingarna att packa med nåt fult i nedladdningen.

om det möjligen finns att ladda ner till iphone för de som har jailbreak vet jag inte, men annars kan det ju vara attraktivt för en del att spelet finns med. men som sagt då får man ju sälja hela sitt apple-ID i såfall och det får man väl verkligen tänka igenom både en och två gånger om det är en så bra idé

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: