Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1473 ggr
Razzora
3/21/14, 10:23 PM

Rykten: Nexus 8?

Vi har varit många som har väntat och väntat på att Google ska komma ut med en ny Nexus 10 surfplatta. Eftersom den förra versionen ändå kom ut för ungefär 2 år sedan så börjar man att undra om det kommer att komma ut en ny version på surfplattan.

Nu har det kommit lite mer rykten, men då att den nya plattan som då skulle börja att tillverkas efter sommaren att den då skulle vara en 8,9" surfplatta istället. Enligt ryktet så ska det vara HTC som ska ha fått äran att tillverka denna plattan.

Vad tror ni om detta? Är det bättre med en 8,9" än en 10" platta? och tror ni att HTC kommer att göra ett bra jobb?

Läs mer om denna nyheten här: Nexus 8 till hösten

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
3/23/14, 11:06 AM
#1

ah visste det var nåt jag glömt att kommentera - läste denna från mobilen och tänkte jag skulle svara när jag satt vid dator eftersom jag tänkte skriva lite längre svar - men glömde helt istället 😊.

personligen är jag kluven - positivt att det kanske kommer en ny nexusplatta i ett större format än nexus 7 trots allt, hade börjat misströsta. och kul att få se hur htc får till det - är inte övertygad om vare sig att det blir bra eller inte, bara nyfiken och försiktigt förhoppningsfull 🙂.

men trist att de går ner i storlek känner jag spontant 😕! inte vet jag om det kan vara nåt värde för nån i att ha en sån mittemellan-storlek, beroende på vilka övriga enheter man har. 

jag hade nog hellre sett att de hade hållt sig kvar på 10" eller rentav gått upp ytterligare i storlek. som det nu är har jag en 5" telefon, en 10" platta och en 13" dator (och även en 8" platta som jag nästan aldrig använder, just för att den nästan aldrig känns som det storleksmässigt självklara valet). samtidigt sitter jag och velar nåt alldeles fruktansvärt om jag ska gå upp till 6" på telefonen, och 12" på plattan, och 17" på datorn - och ibland funderar jag tom på att gå ner i storlek på telefonen istället 🤦‍♂️. 

så det där med enhetsstorlekar är inte helt självklart, ena stunden tänker man si och andra stunden tänker man så 🤪.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
3/23/14, 11:39 AM
#2

Jag håller med dig kissidor att man är fruktansvärt velig när det gäller storlek på alla sina enheter. Jag har själv just nu mobil 5,2", platta 8,3" dator 17,3", att jag har en stor skärm på datorn beror på att jag vill gärna kunna använda halva skärmen till att programmera och den andra halva till att surfa på webben. Multitasking så att säga 😃

Så jag är nog mer en sådan som ändå håller mig till dom något större enheterna, även om jag inte riktigt har gått över till phablets riktigt ännu 😉

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
3/23/14, 12:01 PM
#3

precis, det är därför jag funderar på att gå upp till 17" också, för att kunna dela skärmen mellan två program utan att behöva zooma i dem för att se. det funkar väl inte sådär super i en 13" om sanningen ska fram :). men det är bara när jag jobbar hemifrån som jag skulle behöva det, för på jobbet är man van vid att ha dubbla skärmar och alltid jobba med två program bredvid varann, för mina privata behov är det inte nödvändigt. men jag har bara hittat två 17" med touchskärm, och båda har seeeeeg hårddisk, och nu har jag vant mig vid ssd. alltid är det nåt :( !

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
3/23/14, 2:28 PM
#4

Jag lovar att så fort du har kommit upp till 17" så kommer du inte vilja gå tillbaka till en liten skärm när det gäller dator. Jag har två extra skärmar när jag inte klarar av att ha endast 17,3", då är det 21" widescreen och så våran så 42" :P

Men du kan ju allid köpa en liten ssd eller en hybrid disk, jag har tänkt att jag ska göra det men jag har inte kommit dit ännu. Det kostar ju inte så jättemycket. SSD är ju supernice!!

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
3/23/14, 4:50 PM
#5

mja jag vet inte det - det här är ju min allra första laptop nånsin, jag har alltid kört stationär och haft stor skärm förut. började tänka om när jag skaffade surfplatta och såg hur långt det räcker med en mindre skärm när man sitter med den i knät. så det är som sagt egentligen bara för jobbet just med tanke på skärmen. men sen är det en annan sak också och det är tangentbordet. jag kör ju med ett trådlöst nu som är heeeelt underbart 😍. men med hp:n kanske man skulle klara sig lika bra med det inbyggda?

ja jag funderade ju på det, det fanns en dell och en hp - och hp:n hade två 750GB hårddiskar. det vore väl som gjort för att byta ut den ena mot ssd tänkte jag. men jag är lite osäker på om jag vågar 🤔. och isf vill jag ju att det är den det startar från som ska vara ssd förstås, och hur gör man då, för man törs väl inte precis ta bort den som os:et ligger på, eller? säkert skitdumma frågor, men detta har jag för lite koll på helt enkelt, bara att erkänna 😊. 

men jag fattar verkligen inte hur de tänkte som inte ens satte in hybrid i den 🤪, för den är ganska välspecad annars tycker jag, eller vad säger ni?: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2294007

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
4/3/14, 7:49 AM
#6

jag har funderat mer på den här plattan i 8,9" och jag vet verkligen inte vad jag ska tro om det formatet 🤔. när är den lämpligare än både en 7-8" som man kan ha i vissa jackfickor och en 10-12" som har fördelarna av en större skärmyta att titta på och jobba med?

och htc - vad ska man tro om det 🤔? de har inte riktigt visat sig fatta de bästa besluten på sistone, men google kanske har lyckats styra upp dem?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Razzora
4/3/14, 2:52 PM
#7

Ja du, om man inte har någon annan platta så kanske det inte är så dåligt, men om man både har en 7" och en 12" så känns det lite som overkill.

Jadu, jag vet inte känns lite som om HTC håller på att gå väldigt mycket nerför. Vilket är väldigt synd, men vi får väl se.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
4/3/14, 3:26 PM
#8

ja fast det jag inte förstår är varför man inte väljer en 10" om man inte har det kravet att den ska vara ultra-portabel 🤔. jag vet ju att du har en 8,3" razzora 🙂, men det handlade väl lite om märket och tillfället också, inte sant? dvs en perfekt matchning till din g2 och till ett kanonpris - inte hade du stått över om den hade varit 10" istället - eller?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
4/3/14, 5:51 PM
#9

haha, kissidor, jag hade nog inte valt den om den var en 10" jag för min del tycker att de är förstora för mig. Om jag behöver något större än min 8,3" så använder jag min dator på 17,3" istället.

Jag vill ha det portabelt och en 10" är inte portabelt för mig.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
4/3/14, 6:03 PM
#10

det var värst 🙂. jag som tom släpade min iPad 4 till jobbet varje dag för att jag tyckte det var värt det jämfört med minin som jag köpte för att jag ville ha det mer portabelt. och nu släpar jag min 12-tummare varje dag 😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
4/3/14, 6:09 PM
#11

Haha, portabelt är tydligen olika för olika personer 😛
Sambon är på samma spår som jag, han vill inte gärna släpa på en 10" eller större, för då kan man ändå ha datorn med sig.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
4/3/14, 6:47 PM
#12

Nej men hör nu här, nu tog ni väl ändå i lite? 😃

"lika gärna" va 🙂? En tablet z2 väger 426 gram, hur mycket väger din dator? 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
4/3/14, 10:44 PM
#13

Haha, bara lite kissidor 🤫

Min dator är ändå relativt lätt 2,5 kg 😉
Men då får du allt med dig, tangentbord, mer utrymme osv… 😛

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
4/4/14, 6:24 AM
#14

ja det är helt klart väldigt lätt för en 17-tumsdator 🙂. 

men vad man tycker är tillräckligt portabelt beror förstås på vart man ska och hur man reser, hur länge man blir borta och vad man ska göra. åker jag bil till jobbet så är det ju ingen sak att släpa med mig en 10- eller 12-tummare för att läsa eller kolla lite film på lunchen, och vad skulle jag då med tangentbord och mus till. åker jag tåg däremot så blir det den lilla plattan, och ska jag ränna runt på stan till fots och med kollektiva färdmedel så får inte ens den följa med, då får jag klara mig med telefonen. och då börjar jag förstås alltid fundera på om jag borde ha en 6-tumstelefon istället 🤪. ja det här med skärmstorlekar alltså… vilken djungel 🤔😓🤦‍♂️!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
4/4/14, 2:37 PM
#15

Japp, det är verkligen inte tung dator direkt.. Bättre än att behöva släpa runt på en stationär och skärm, tangentbord och datormus (visserligen har jag en dator mus som jag ändå använder till laptopen 😉)

Ja det en stor djungel med alla dessa skärmstorlekar.. Ibland vill man ha den ena ibland den andra.. och i vissa fall den tredje 😉

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: