Annons:
Etikettoperativsystem
Läst 3148 ggr
Razzora
2014-03-23 10:56

KitKat till LG G2

Nu när jag har kollat runt på nätet efter den mycket eftertraktade Android operativsystemet kitkat till LG:s mobiler och platta, så kommer jag in till Swedroids sida. Swedroid har skrivit till LG och fått ett mycket veligt svar.

De skriver att det är inget löfte att kitkat kommer hit, om de anser att användarupplevelsen blir sämre så kommer ingen uppdatering till LG G2 eller deras nya platta LG G Pad.

Gissa om jag blir besviken om det skulle vara så 😡

Lär mer: KitKat till LG G2 i mars

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
2014-03-23 11:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

fast den där artikeln är ju rätt så gammal 🙂. det står visserligen att den har uppdaterats, men den uppdateringen är inte heller särskilt färsk. vad LG själva säger på sin facebook-sida (i torsdags) är att uppdateringen ligger hos operatörerna nu för kontroll och test, och att de hoppas detta ska bli klart under nästa vecka:

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-03-23 11:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Ja de säger så mycket, jag har hittat andra ställen på nätet, sparade dock inte sidorna så jag kan inte posta dom. Men dom var bara från någon dag sedan, och då var det samma sak, att de inte kunde garantera att kitkat skulle komma överallt. Satt också och kollade på facebook, där se säger att det ska komma nästa vecka. Vi får väl se vem av alla källorna har rätt.

Men många letar efter kitkat uppdateringen med lykta verkar det som.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-03-28 13:34
#3

nu ska den vara på gång 🙂! men dessa uppdateringar rullas väl alltid ut i omgångar, så alla får den inte på en gång. nån g2-ägare här som sett till den än?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-03-28 16:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Äntligen!

Nu måste jag bara ladda ner den :)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
2014-03-29 01:37
#5

#4 Razzora.

Grattis till KitKat.
En annan (jag) går fortfarande i väntans tider *skrattar*.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2014-03-29 05:44
#6

det är väl i sin ordning iofs att razzoras telefon som släpptes i höstas får kitkat tidigare 🙂. men självklart  håller jag tummarna för dig också bertil 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
bamse6311
2014-03-29 07:04
#7

#6 kissidor

Tackar så mycket.
Dock så kunde de i varje fall skickat ut 4.3 medan man väntar *ler*.

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
2014-03-29 18:02
#8

#5 tackar. Men jag har ännu inte tagit ner kitkat,  men nu när jag kollar på hur det har fungerat med dom som har uppdaterat till kitkat så så börjar jag och fundera : http://www.swedroid.se/buggar-kitkat-lg-g2/

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-04-05 22:28
#9

Har du slagit till än razzora🙂?  Nu rullar den ju tydligen ut till g-paden också!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-04-05 22:35
#10

Inte ännu Kissidor, jag väntar nog tills Knock-Code kommer till G2:an nu i april eller maj månad. Det finns lite för många buggar som jag inte vill ha på min telefon. Så jag hoppas att de skickar med lite buggrättningar också när de skickar ut Knock-Code.

Jag håller faktiskt på att uppgradera min platta just nu.. Går lite långsamt, på 11% bara 😡

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-04-06 07:07
#11

Ja det var väl en attans stor uppdatering har jag för mig jag såg, tar säkert en stund om man inte sitter på stadsnät🙂. 

Såg att det fanns en del buggar rapporterade också, det är väl nästan standardprocedur vid en större uppdatering oavsett operativsystem. Jag brukar också vara lite på min vakt och kolla vad folk säger innan jag har så himla bråttom att släppa in en ny större uppdatering.  Eftersom jag rootar våra telefoner ota:s de inte utan jag får hämta uppdateringarna manuellt, vilket gör det lättare att hålla fingrarna i styr och inte "råka" uppdatera 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-04-06 12:49
#12

Jag brukar ha en sådan otur när jag uppdaterar mina grejer att jag mer eller mindre har lärt mig (hmm, inte alltid 😛, läs: Jag har redan uppdaterat min LG G Pad 🤫) att jag måste vänta och se vad som rapporteras in och vänta till nästa uppdatering.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Razzora
2014-04-08 14:18
#13

Någon annan därute som har en LG G2 med Kitkat som skulle vilja säga några ord om vad som har varit bra och mindre bra med uppdateringen?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: