Annons:
Etiketthårdvara
Läst 839 ggr
Razzora
2014-03-23 23:32

Smartklockor

Många tillverkare verkar ha kommit in i detta med att tillverka klockor som kopplas samman med mobiltelefonerna.

Skriv gärna någon liten rad om vad du valde för alternativ, varför du ska eller inte ska köpa en, och om du ska köpa en vilken tillverkare du tycker verkar vettigast.

Skriv även gärna vad tycker du är bäst respektive sämst med dessa klockor?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
2014-03-24 06:26
#1

jag väntar på en omate truesmart, som jag backade på kickstarter. det som gjorde mig nyfiken med den var att den har mycket starkare hårdvara än konkurrenterna, och att den även fungerar som stand alone enhet, dvs man kan stoppa sim-kortet direkt i klockan.

huvudsakligen tänkte jag mig väl att ha den parad med telefonen dock, jag är nyfiken på att se om det kan funka så bra att ha det så att man kan gå upp ännu en tum i storlek på telefonen genom att ta till klockan när man inte har båda händerna fria. nu är jag inte så säker på att den där truesmarten kommer att hålla vad den lovade riktigt, men det står nog inte på innan det kommer en klocka som gör det i alla fall 🙂. 

en nackdel med alla hittills är ju att de är rätt biffiga och det ser väl inte så vackert ut på handleden direkt. frågan är om man ens orkar lyfta handen med vissa av dem på sig 😃!  mer som ett armband liknande galaxy gear fit till utseendet vore att föredra tycker jag

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
2014-03-24 19:41
#2

Jag tillhör skaran som tycker att smartklockor är onödigt och jag ser inte att jag skulle ha användning av en. Däremot är prylnörden i mig lite sugen så vi får väl se vart det hela slutar. 😃

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
2014-03-24 20:05
#3

det är ett skäl så gott som något snurpan - jag kan inte säga att jag hade ett så mycket starkare skäl egentligen 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-03-24 20:07
#4

Haha, amen säger jag till det 🤓

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Snurpan79
2014-03-24 22:12
#5

Nördligan igång igen märker jag. 😃

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Razzora
2014-03-24 22:42
#6

Haha, klart vi är igång.. allt nördig och "there we are" 😉

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
2014-03-25 06:43
#7

precis, lägger man ut nördgodis så lockar man dit nördar, inga konstigheter 🤓😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
2014-03-25 08:28
#8

Kan inte göra annat än skratta. 😃

För att vara OT så kan jag väl erkänna att jag börjat fundera lite på en smartklocka nu när jag mer eller mindre har bestämt mig för att skaffa en Note 3. Samsung Gear Fit är väldigt snygg tycker jag. 😉

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Razzora
2014-03-25 10:30
#9

Så du har bestämt dig Snurpan att inte vänta på LG G Pro 2 som du så gärna ville ha och tar istället en Note 3? 
Samsung Gear Fit måste jag bara se, bara för att se hur stor den egentligen är 😉

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Snurpan79
2014-03-25 10:52
#10

#9 Då jag inte orkar vänta mycket längre, det skiljer så pass lite mellan lurarna och prislappen är betydligt mindre på Note 3 så lutar det starkt åt att det blir en sådan. Inte bestämt till 100% men nästan. Skulle LG få ut LG G Pro 2 i början av April kanske jag omvärderar, men längre än så orkar jag inte vänta och se. 😃

Ja, ska bli intressant att se hur stor den egentligen är. Snygg som tusan tycker jag att den är så förhoppningsvis är storleken helt perfekt. Eller jag kanske borde hoppas på det motsatta så jag inte blir sugen på att köpa en. Plånboken skulle åtminstone bli gladare om det inte blev köp. 😉😃

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Upp till toppen
Annons: