Annons:
Etiketthårdvara
Läst 2224 ggr
Razzora
2014-03-25 18:30

Nya HTC One (M8)

Nu har den nya HTC One (M8) kommit ut. Press konferensen var för bara en liten stund sedan, här är lite om det som de sa då.
Här finns specifikationen: M8 Specifikation
Och här finns det lite information om hur den nya luren är: HTC One storlek

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Razzora
2014-03-25 18:43
#1

Tyvärr blev jag ganska besviken på all den döytan som HTC One M8 visar upp. Tänk om de kunde använda HELA ytan!

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-03-25 19:00
#2

det är väl det där boom soundet som tar platsen - man kan inte få nåt för inget sas. men visst kändes den lite jaså 😕. nu har det ju iofs läckt som ett såll i månader om den här luren, men jag tror inte jag hade varit mer upphetsad annars heller tyvärr.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-03-25 19:04
#3

#2 Nej tyvärr så var det mer aha, än WOW… men jag förstår inte varför man måste ha monster ljud när det ändå är en smartphone vi snackar om. De flesta har ju ändå på sig lurar när de lyssnar på musik eller pratar med någon. Det är nog väldigt sällan jag lyssnar på musik med högtalarna på just telefonen. 🤔

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-03-25 19:07
#4

nä jag använder alltid lurarna isf. fast det kanske vore nåt för dottern, hon gillar att lyssna direkt från telefonen och så lyssnar de tillsammans också

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-03-25 19:11
#5

#4 Hmm, där sa du något, min lilla syster gör också så! Hon lyssnar direkt från telefonen.. Men eftersom jag stör mig på när det inte är bra ljud (skyller på sambon som har lärt mig att "lyssna" så att säga, nu klarar jag inte av att lyssna från kassa högtalare som jag kunde göra innan, dumma sambon 😃😉) så använder jag vettiga lurar i stället.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Snurpan79
2014-03-25 19:40
#6

Håller med om att det inte var mycket att bli exalterad över. Grymt besviken på att de bara stoppar i 2 GB RAM på ett flaggskepp med tanke på vad Samsung och LG stoppar i sina.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Annons:
Razzora
2014-03-25 20:30
#7

#6 Ja verkligen 😡

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-03-25 20:37
#8

fast s5 fick ju också bara 2GB, vilket var ganska chockerande.

jag tror jag är mest besviken på dess klumpiga storlek i förhållande till skärmytan, det är ju tamigsjutton så sony xperia börjar kännas nätta!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-03-25 20:42
#9

#8 Ja det är ju så det känns.. Varför kan inte tillverkarna vara lite mer framåt och ge oss nördar det vi vill ha?😭  I alla fall i flaggskeppen 🤓

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Snurpan79
2014-03-25 21:14
#10

Det känns som om de snålar lite för att ha utrymme för förbättringar till nästa lur.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Razzora
2014-03-25 21:20
#11

#10 Ja tyvärr verkar det inte vara mycket bättre.. suck jag vill inte behöva vänta flera generationer på för att kunna få det jag vill ha 😡

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-03-26 10:45
Razzora
2014-03-26 10:55
#13

Wow, dom var snabba..👍

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
bamse6311
2014-03-26 17:49
#14

Pratade med min äldsta son igår som har gått och väntat på den här.

Får skicka länkarna här i tråden till honom så att han kan läsa dem.

Personligen så tyckte även jag att 2 GB RAM för ett helt nytt flaggskepp inte är något att skryta med.

Min yngsta son bytte lur för ett par månader sedan och hade inte tid att vänta på den här (M8) så han tog den "vanliga" One.

Well, skall skicka över länkarna till min äldsta son och snart så kommer det väl en svensk test på Swedroid, mobil.se och flera andra.

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
2014-03-26 20:33
#15

Nu har även IFixIT kollat upp lite hur enkelt det är egentligen att skruva loss delarna på en HTC One M8.. tydligen inte så enkelt..

IFixIt säger att det är svårt att laga M8:an

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Razzora
2014-03-26 23:22
#16

Hittade ett roligt fodral till M8:an.. Önskar nästan att jag hade ett sådant fodral: http://www.androidcentral.com/hands-htc-one-m8-dot-view-case

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Razzora
2014-03-27 00:20
#17

Nu har mobil.se gjort en recension av HTC One M8

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
2014-03-27 01:06
#18

#17 Razzora

Thanks, det skall jag skicka till min äldsta son.
Skall dock själv naturligtvis också som gammal HTC-nörd läsa den *s*.

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
2014-03-27 01:17
#19

#18 så lite så, misstänkte nästan att du skulle vilja ha den länken. Det var en av anledningarna jag la upp den  👍

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
2014-03-27 01:35
#20

#19
Tummen upp Tummen upp

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
kissidor
2014-03-27 06:04
#21

det borde ju kunna dyka upp ännu fler recensioner väldigt snart, åtminstone hands on-tittar som från mobil.se, men android central hade ju haft den i en vecka - och med tanke på att de släpper den så ovanligt snabbt efter presentation så borde ju fler ha haft det. 

det där dot cover är lite fiffigt ja, man får väl vara rättvis och räkna även det till en av telefonens features och ge ett litet plus i kanten till den 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-03-27 10:44
#22

#21 ja jag är lite förvånad av att det inte finns fler recensioner av M8:an ute just nu. Men de kanske kommer ut nästa vecka?

Jag tyckte att dot covern verkligen ger det hela ett plus i kanten, hade mer än gärna velat ha ett sådant cover. 🤓

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Razzora
2014-03-27 22:50
#23

Tydligen verkar det som om Telenor kommer att vägra att ta in HTC One M8. Man kan ju undra varför 🤔

http://www.mobil.se/nyheter/telenor-enda-som-skippar-htc-one-m8#.UzScx_l5OSo

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-03-28 05:51
#24

ja men verkligen 🤔! hjärnan börjar ju genast snurra och föreslå olika för htc mindre positiva scenarier. kan det till exempel vara så att de haft problem med tidigare modeller och blivit tvungna att byta ut fler htc-lurar på goodwill än andra modeller? eller att htc gjort sig besvärliga på nåt annat sätt? eller har de bara bestämt sig för att det blir mer kostnadseffektivt för dem att ha färre modeller och då bara satsa på de givna storsäljarna?

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2014-03-29 01:28
#25

Väldigt underligt av Telenor.

Kollade utbudet på telenor.se av HTC och dom har bara tre modeller.
Dom har inte ens den "gamla" One utan endast One mini.

Kanske ser utbudet annorlunda ut i deras butiker.

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
2014-03-29 15:40
#26

Jag har faktiskt inte tänkt på det att Telenor inte har så många olika HTC lurar, vet att jag köpte min första och enda hittils HTC lur, men det var ändå för över 3 år sedan..

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
2014-03-29 17:59
#27

#26 Razzora

Tidigare har dom haft betydligt fler modeller HTC än de tre som dom nu har och dom hade M7 tidigare åtminstone.

Totalt så har dom på hemsidan bara 37 st olika lurar totalt.

Jag tycker att om jag går in i en av deras två butiker här i Hbg så har dom fler än 37 st modeller totalt men har inte varit i någon av de butikerna på ett par år så det ser kanske annorlunda ut numera.

Nåväl 3.se har bara 21 lurar men å andra sidan så har dom M8:an.

Kanske eller troligtvis så är det som #24 kissidor säger att Telenor kanske vill satsa på "volymlurar" och M7 blev ju aldrig någon volymlur i klass med vad One X och de tidigare HTC flaggskeppen varit.

Såg för ett tag sedan något om marknadsandelar för smartphones och där ingick HTC numera i "övriga märken".

Dock som sagt var så har 3.se redan M8 i sitt sortiment för beställning och detta trots att 3 har mindre marknadsandelar på mobiltelefoni-abonnemang.

Dock så finns ju trots allt fortfarande en hel del HTC-nördar varav båda mina söner ingår. Det gör iofs undertecknad också men plånboken håller inte med mig, haha Gapskrattar

När min äldsta son nu om ett par veckor skall köpa en M8 så blir Telenor av med en kund som dom haft åtminstone de senaste 10-15 åren vilket ju också är en aspekt av saken för Telenor om dom nu tappar tidigare fasta HTC och mobilabonnemangkunder.

Han min äldsta son har precis som jag haft den där leverantören ända sedan det hette Eurovoice för att senare bli Vodafone för att slutligen bli Telenor som det är nu.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
bamse6311
2014-04-02 01:32
bamse6311
2014-04-02 04:34
#29
kissidor
2014-04-02 12:30
#30

tja som vi trodde, många recensioner snabbt - de har uppenbarligen haft den hos sig ett tag 🙂.

lite tråkigt att se dock att det är ju helt skoningslöst genomgående som man återigen sågar kameran och även yttermåtten 😕. alltså kameran fattar jag bara inte hur de tänkte med - de verkar resonera så oerhört arrogant! det är precis som att de skiter i vad precis alla tycker för att de anser att de har rätt. hur f-n kunde de bara strunta i att ta till sig all kritik de fick för den i M7 och bara göra samma sak igen (fast utan OIS dessutom😓!)?

dessutom kommer inte designen lika självklart att rädda dem den här gången, för den har inte alls samma wow-faktor längre nu när folk redan kan den. förra året torskade de massor på att de inte fick ut den i tid - vilket är det enda misstag de rättat till nu, och det med råge måste medges. men det här med kameran alltså, ojojoj… 🤦‍♂️

dessutom kan vi tillägga att Telia tydligen också vänder ryggen åt htc - tydligen har det varit lite tjafs fram och tillbaka om det och många som frågat om saken har fått till besked att inte ens M8 ska säljas av Telia, men andra har efter att ha stått på sig fått beskedet ändå att jo ok det ska väl gå att köpa den hos dem iaf då - men inga andra htc-lurar. en anledning som uppges är samsung med flera helt enkelt har gått in med en prissättning som ger mer i fickan till operatörerna medan htc inte varit villiga att göra det. vilket kan tolkas som antingen rakryggat eller återigen arrogant antar jag…

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2014-04-04 14:11
#31

Håller verkligen med #30 kissidor

Redan när M7 kom skrev jag här på sajten om hur jäkla underligt jag tyckte att det var att HTC lägger in en kamera med så liten sensor som 4 Mp.

Sedan det där med ultrapixlar har man ju enbart någon lite nytta av om man plåtar på krogen utan blixt eller nattbilder.

Med en kamera på 4 Mp blir bildfilerna så små att detaljrikedomen försvinner och man kan inte heller göra något nämnvärt med en sådan i ett bildbehandlingsprogram.

Bilderna med en sådan kamera duger iofs ok att publicera på facebook, instagram och liknande men inte till mycket mer.

Angående kamera i telefoner så är det ju idag så att många använder den som sin primära kamera och även jag som alltid hävdat att man skall ha "en riktig" kamera för att ta bilder har mer och mer övergått till att plåta med luren.

Redan 2006 när Sony Ericsson lanserade sin K800i så lade man in en kamera på 3.6

Hur som helst så jäkligt underligt av HTC som ju 2008 tillverkade världens första android HTC Dream att dom kan misslyckas så här kapitalt.

Dessutom så tar ju HTC ordentligt betalt för sina flaggskepp så nog fasiken skulle dom ha preterat bättre än så här.

Angående Telia så såg jag att dom nu lagt in M8 med 16 GB men det är också den enda HRC-luren dom säljer.

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: