Annons:
Etikettabonnemang-kontantkort
Läst 1940 ggr
Razzora
2014-03-27 22:59

Lättare att byta mobilabonnemang!

Alla som någon gång har/har haft ett mobilabonnemang vet att det för det mesta är 3 månaders uppsägnings tid. Nu har dock Riksdagen beslutat att från och med 1 Maj så ska det vara max 1 månads uppsägningstid. Dessutom så ska man kunna få sin operatörslåsta mobil upplåst snabbt och kostnadsfritt.

Är det någon mer än jag som tycker att detta är helt underbart och att det borde ha varit så för flera år sedan?

Läs mer: http://www.mobil.se/business/l-ttare-byta-mobiloperat-r-fr-n-1-maj#.UzSdtvl5OSo

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Snurpan79
2014-03-28 02:53
#1

Just det där med upplåsning av operatörslåst mobil är verkligen något som behövts förbättras väldigt länge. Jag tycker att operatörslåsta mobiler per automatik borde låsas upp när ens bindningstid går ut och naturligtvis kostnadsfritt. Detta verkar åtminstone vara en bit på vägen. 

Vad gäller uppsägningstid av abonnemang har jag aldrig förstått vad grejen är. Det är massor av saker som har tre månaders uppsägningstid så varför är det extra krångligt för att det är ett mobilabonnemang? Finns ju något som heter framförhållning. Men visst är det betydlig smidigare med bara en enstaka månads uppsägningstid.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
2014-03-28 06:00
#2

jag håller verkligen med om att det bprde ha varit självklart hela tiden att när bindningstiden är slut och telefonen betald så äger man den till fullo och ska inte behöva betala ytterligare för stt få den upplåst.

jag tycker också att en månads uppsägningstid är skäligare än tre - visst, mobiloperatörerna har inte varit ensamma om det men jag gillar det inte mer hos tv-operatörerna 🙂. personligen har jag på senare år löst det genom att lägga en kalenderpåminnelse i telefonen tre månader innan en bindningstid löper ut, varje gång jag tecknat eller förlängt ett abonnemang. men historiskt har jag åkt dit på det där ett antal gånger och fått betala tre månader till för en tjänst jag inte längre använder.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Högtryck]1
2014-03-28 15:46
#3

Äntligen tar dom sitt förnuft tillfånga..

bamse6311
2014-03-29 01:42
#4

Det var på tiden.

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: