Annons:
Etikettmjukvara
Läst 955 ggr
Razzora
3/29/14, 12:47 AM

Android stabilare än iOS

Nu har en rapport på 20 sidor som säger att Android är stabilare än vad iOS är.

Mycket spännande läsning.

Läs vidare här: Android stabilare än iOS

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
3/29/14, 6:20 AM
#1

ja det där var intressant - det är ju liksom en "sanning" i folks medvetande att iOS är stabilare. med den större kontroll apple har över apparna i appstore jämfört med vad google har över apparna i playstore, och den betydligt större splittringen i olika versioner av oprativsystemet för android är det egentligen lite förvånande. men samtidigt motsägs det inte alls av min egen erfarenhet, det kraschar titt som tätt i min iPad 4 men betydligt mer sällan i min androidtelefon. nu står det ju iofs också att plattor kraschar oftare än telefoner i båda OS:en så därför blir det inte en helt rättvis jämförelse.

inte vet jag om iOS-enheternas klenare hårdvara trots allt ger sig tillkänna här - vad tror ni, kan det vara nåt sånt? OS:et i sig flyter ju på rappt och fint på mycket klenare hårdvara än vad motsvarande android-enhet kräver för samma prestation, men skulle det kunna vara så att det snålare tilltagna RAM-minnet kanske ställer till det ändå 🤔?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
3/29/14, 3:32 PM
#2

Jag har också upplevt att Android alltid har varit mer stabillt, men visst märkte jag att min förra platta HTC Flyer som bara fick Gingerbread 3.2 som mest kraschade ganska ofta.

Jag har också funderat på detta med om iOS enheternas klenare hårdvara. Jag vet ju att de pressar den hårdvaran så att den ska passa perfekt på enheten. Så jag tror nog att hårdvaran är mer så att säga "passad" för iOS än vad det är för Android enheterna. Där finns det ju en stor virrvarr av olika specifikationer. Så jag tror inte att det är lika "perfekt" passade som det är till iOS, sedan får man ju också tänka på att det brukar som mest vara 3-4 plattor och ungefär 4 telefoner som Apple släpper per generation om man jämför med alla hundratals plattor och mobiltelefoner som kommer ut till Android.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: