Annons:
Etikettteknik
Läst 678 ggr
Razzora
2014-03-31 22:33

Patentstrid: Samsung och Apple

I många år så har patentkriget mellan Samsung och Apple utspelats. Vilket inte verkar stanna upp utan fortsätta i Kalifornien. Apples säger att Samsung har systematiskt kopierat funktioner som till exempel att man kan swypa (dra fingret över skärmen) för att låsa upp sin enhet. Detta är något som i stort sätt finns i alla pekskärmsenheter.Samsung menar att det är Apple som står för plagieringen.

När och hur tror du att detta patentkrig kommer att sluta? Eller finns det ingen ände?

Läs mer: Samsung och Apple fortsätter käbbla i rätten

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Snurpan79
2014-04-01 08:51
#1

Tror inte det finns något slut på detta. Tycker dock de är löjliga som håller på med sådant här skit istället för att fokusera på sina egna grejer.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
2014-04-01 12:48
#2

om de där två stämmer varandra till orkeslöshet orkar jag knappt bry mig om längre, men jag gillar inte vilka konsekvenser det här har haft för branschen i stort. nu måste alla ta patent på allt för att inte bli snodda på rätten att använda sina egna idéer av ett patenttroll 😕

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-04-01 12:49
#3

Jag har också en viss känsla att eftersom detta har hållt på i flera år nu så kommer det nog inte att sluta på ett bra tag.
Men jag tycker precis som du Snurpan att de kunde fokusera på sina egna grejer istället för att hålla på och fjanta sig med alla dessa patent..

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-04-01 12:50
#4

vi skrev samtidigt 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-04-01 16:11
#5

Haha, verkar så kissidor :)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
2014-04-02 02:04
#6

Tycker att man (jag) har tröttnat på det där "patentkriget" mellan Apple och Samsung så att jag inte längre orkar läsa och hänga med i alla svängarna fram och tillbaka dem emellan. 

Bästa hälsningar,
SkrattarBertil

Annons:
Upp till toppen
Annons: