Annons:
Etikettmjukvara
Läst 2925 ggr
Kurina
2014-04-02 19:08

Hur för man över appar och nr till ny tel

Har bytt från Samsung S2 till S4 men nu måste jag föra över telefonnumren till den nya. Och alla apparna jag tycker är bra att ha vill jag också föra över. Hur göra på bästa sätt? Hjälp, pleeeease

Annons:
Razzora
2014-04-02 19:18
#1

Har du ett google konto? För via denna så ska du kunna göra en backup. i alla fall när det gäller apparna.

Att spara ner dina telefonnummer kan du antingen göra genom att koppla samman båda telefonerna och överföra dom på det sättet. Eller så tror jag att man kan använda Kies, som är Samsungs program för att hantera telefonen via datorn. Men jag har inte så mycket insikt om just Kies, så jag hoppas att någon annan kan ge dig ett bättre svar om just detta. 🙂

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-04-02 19:25
#2

Bådadera gör du med hjälp av ditt googlekonto🙂.  Se först till att du har alla dina kontakter synkade med googlekontot,  sen kommer de att dyka upp av sig själva när du loggar in på samma konto i den nya telefonen.  Apparna finns redan under "Mina appar" i Google Playstation,  och de kommer att installeras automatiskt om du inte stoppar det för att välja dem manuellt.  Däremot lär du få göra om inställningarna i dem. Se även till att vara inloggad och säkerhetskopierad med samsungkontot så kan du tom få över sms och sånt tror jag (lite osäker på om det går från s2)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Kurina
2014-04-02 20:10
#3

Tackar så mycket för snabba svaren. Ska gå genom mitt googlekonto och se vad jag har där. 🤔

Kurina
2014-04-06 13:17
#4

Attans 😡Simkortsälendet går inte i. Är det jag eller måste den skäras för att passa? Någon med S4 som vet?

kissidor
2014-04-06 13:36
#5

Ja du ska ha Micro-SIM till den! Det finns särskilda klippare för det, men det bästa är att du beställer ett sådant från din operatör

Värd på Mobiltelefoner och Android

Kurina
2014-04-06 13:40
#6

Jaha, då får jag ta med telefånen till stan imorgon. Det får aldrig vara för enkelt :-(

Annons:
kissidor
2014-04-06 15:55
#7

i stort sett alla nya telefoner nu har antingen micro-SIM eller rentav det ännu mindre nano-SIM. om du köpte den med abonnemang var det dåligt att de inte skickade med nytt SIM, men annars eftersom micro-SIM numera är mer eller mindre standard så står det inget om det längre, när det började komma brukade det stå med ganska stora bokstäver så man inte skulle missa det. 

förstår att du är snopen och lite besviken, har man fått ny lur vill man ju ha igång den ASAP! hoppas du får ett nytt någorlunda snabbt och smidigt då 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2014-04-07 06:55
#8

#2 kissidor

Nu hänger jag inte riktigt med.

Hur tusan gör man för att få sina telefonkontakter synkade med google?

Jag menar alltså då bara namn och telefonnummer, mao min "telefonlista"?

Kontakter i övrigt är jag inte intresserad av att ha där då jag inte använder google i övrigt för kontakter.

Mina kontakter har jag på msn och på andra ställen.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2014-04-07 12:15
#9

ärligt talat så minns jag inte hur jag gjorde det en gång i världen bertil, det var ett antal telefoner sen 🙂. antingen kom valet upp när man lägger in google-kontot och väljer att synka kontakter, att den frågar då om man vill importera kontakterna på SIM-kortet till google-kontot - eller så är det i själva kontakt-appen möjligheten ligger. du får helt enkelt kolla runt lite

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2014-04-07 15:51
#10

#9 kissidor

Thanks, skall kolla runt lite.

Nu har jag iofs det mesta av min nuvarande telefonlista även på mina äldre lurar om det skulle behövas men så lägger man ju till några mer telenr lite då ock då.

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
2014-04-07 17:32
#11

inställningar ->allmänt -> konton synkronisering -> google -> välj ditt konto -> Här kan du välja vad du vill synkronisera till ditt google konto 🤓

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
2014-04-08 21:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

#11 Razzora

Tackar för info

Dock så har jag inget Allmänt -> konton synkronisering under Inställningar på min lur.
Är synkad med Google men det verkar mest vara appar och annat.

Well får gå in på mitt Goggle-konto och se vad jag hittar där.

Bästa hälsningar,
Bertil

bamse6311
2014-04-08 21:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Ett till skärmklipp.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
kissidor
2014-04-08 21:41
#14

Klicka på din gmail-adress när du är i den andra skärmdumpen Bertil, så får du se 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2014-04-08 21:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

#14 kissidor

Kollade precis nu i kontaktappen som jag hade missat att du föreslog i inlägg #9 och där fanns det och samma finns när jag nu också klickade som du föreslog i inlägg #14.

Nu skall jag kolla mitt Google-konto (gmail) för att se var jag kan hitta det där.

Tackar er båda kissidor och Razzora.

Bästa hälsningar,
Bertil

Kurina
2014-04-11 15:40
#16

Det ordnade sig. Tog med telefonen till en butik. Det satt en micro-SIM i det "vanliga" SIM-kortet. Pinsamt, det hade jag inte sett ☺️Det var bara att bända loss den. Det gick bra att synka alla funktioner med google-kontot. Bara telefonnumren som jag inte fick med, utan bara kontakterna.

Upp till toppen
Annons: