Annons:
Etikettapplikationer-appar
Läst 3071 ggr
Scorpio97
2014-04-03 20:34

Ram-minne - Samsung S2

Jag har haft min Samsung S2:a sen november 2012, abonnemanget går ut i november i år.

Har fungerat mer eller mindre felfritt, batteriet blev överhettat en gång dock. Nu senaste månaden så har RAM-minnet visat högt (80-90%) nästan hela tiden. Får rensa två-tre gånger om dagen för att den inte ska börja lagga, och då hamnar den bara på runt 60-70%. 

Har inte så mycket på mobilen, enligt Clean Master så använd 11% av det totala utrymmet. Rensar bort skräp några gånger i veckan. Använder mest internet och har några få spel.

Någon som vet vad jag kan göra för att få ner RAM-minnet igen? Måste jag göra fabriksåterställning?

//Jessie


//Jessie

Annons:
kissidor
2014-04-03 21:38
#1

ja en fabriksåterställning kan hjälpa, speciellt om du inte lägger tillbaks alla appar du hade igen. det är förstås de appar som ligger och är aktiva i bakgrunden hela tiden som äter upp ditt RAM. nu brukar det ju avrådas från task killers som stänger ner alla appar automatiskt efter hur man ställt in det, med ett visst tidsintervall eller när det går över en viss % i utnyttjande till exempel. men många som har riktigt stora problem med det upplever ändå att det hjälper. har man en task killer och i alla fall testar med så ser man ju också vilka appar det är som omedelbart är igång igen och snaskar RAM, och hur mycket. då kan det ju kanske vara nån av dem som man bestämmer sig för att klara sig utan eller byta ut mot en liknande fast resurssnålare.

men 60-70% av 1GB är dock inte mycket, så det ser jag inget konstigt med i en samsung :)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Scorpio97
2014-04-03 21:44
#2

När den var ny så låg det på under 50% för det mesta.. (: Men jag har väl lite fler appar nu också kanske.

Jag har kollat igenom apparna flera gånger, och har bara dom jag absolut vill ha. Alltså inga onödiga appar. När jag kollar vilka appar som är igång är det ofta Google Maps, Google Playtjänster, Social Hub  och andra appar jag inte kan avinstallera :/

Min task killer varnar när den är över 90% (vilket märks tydligt på mobilen också), men gör ingenting automatiskt. Är det bättre att göra på något annat sätt?


//Jessie

kissidor
2014-04-03 22:20
#3

kolla i inställningarna på den om du inte kan ställa in så den automatiskt dödar apparna i såfall, så slipper du åtminstone tänka på att göra det manuellt. går det inte så pröva en annan. har för mig jag använde denna på den tiden när jag hade galaxy nexus och den började bli lite fullproppad https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobo.task.killer

jag ställde då in den på att rensa vid en viss %

men som sagt, fabriksåterställning är verkligen ingen dum idé, det kommer du så gott som garanterat att få en påtagligt fräschare telefon av  🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: