Annons:
Etikettövrigt
Läst 1083 ggr
bamse6311
4/5/14, 6:04 PM

WOW

Vilken mobil har gett dig den största WOW-känslan hittills frågar Swedroid.

Kul att läsa kommentarerna och klart att jag ville delge min upplevelse om WOW-känsla som härrör från 2004.

http://www.swedroid.se/vilken-mobil-har-gett-dig-storsta-wow-kanslan-hittills/

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
kissidor
4/5/14, 9:39 PM
#1

Ja det är många kommentarer nu,  fler än jag orkar läsa🙂.  Men det är väl ganska genomgående att folk blivit blåsta av stolen av sin första smartphone, oavsett märke och oavsett hur kass de senare kommit att tycka att den var.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
4/5/14, 10:39 PM
#2

Ja jag satt också och läste det tidigare idag. Jag hade faktiskt en smartphone innan min WOW telefon 😃.

En Sony Ericsson P1i, haha, ingen höjdare precis, dessutom så jobbade jag just på det företaget som fixade mjukvaran till dessa telefonerna, så jag kände ju till vilka buggar och vad som behövde fixas. Så min riktiga WOW lur var HTC Desire HD och nu min LG G2..

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
4/6/14, 7:23 AM
#3

Jag hade en hel del wow-känsla först med min x10 mini som jag sen kom att tycka var monumentalt usel, men den var ju min första smartphone. Och sen igen med min galaxy nexus för då förstod jag hur det var meningen att det skulle vara 🤓. Och lite igen sen med min note 2, för den stora härliga skärmen och för att den var så pinsnabb. Steget till s4:an sen var ju inte så stort, men fjärrkontrollen var jag ganska till mig över iaf 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
4/7/14, 6:26 AM
#4

Verkar när man läser alla kommentarer att den först WOW luren för de flesta var en smartphone.

Jag svarade att min första WOW 2004 var en Ericsson Z1010.
Den kunde man knappast kalla smartphone även om den hade WAP och man kunde skicka email.

Dock så då 2004 när jag köpte den så hade de flesta andra en Nokia 3310 och jämfört med den så var Z1010 verkligen WOW.

Den första smartphonen jag hade var precis som #2 Razzora en Ericsson P1i och om inte annat så var det ju en lur som hade ett riktigt QWERTY tangentbord.
Man kunde ju dessutom styra den både med tangentbordet eller via skärmen.

En annan WOW var väl då 1986 när jag fick en Storno940 inmonterade i bilen.
Jag jobbade då som resande säljare med halva Sverige som distrikt.

Den andra säljaren här i Sverige plus han i Danmark tyckte att det var jäkligt häftigt.
Personligen så var min första reaktion att jag inte ville ha en "stämpelkocka" i bilen.

Nåväl, just den detaljen fixade sig automatiskt. Om chefen eller någon annan från firman ringde så fick de prata in ett meddelande så ringde jag tillbaka när jag tyckte att det passade mig *s*.

Min fru tyckte dock att det var väldigt häftigt att kunna ringa hem till "mamma" och andra släktingar när vi var ute och körde.

Nåväl och hur som helst my friends, man kunde få WOW-känslor av en lur redan innan det kom smartphones men det beror väl mest på att jag är så jäkla gammal *skrattar*

Som sagt så när man gick från Nokia 3310 till Ericsson Z1010 så var det nog min absolut första WOW även om kanske även den där Storno940 också platsar in som en sådan .

Bästa hälsningar,
SkrattarBertil

Razzora
4/10/14, 9:59 PM
#5

Måste bara lägga upp detta youtube länk: https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=DMmoA4Y3vDw

😂

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
4/10/14, 10:33 PM
#6

#5 Razzora

Kul klipp men det stämmer ju att faktiskt att 3310 bootar snabbare än  S5. *skrattar*.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
Razzora
4/10/14, 11:05 PM
#7

#6 Haha, visst är det. Jag har testat med min gamla 3210 och LG G2:an, samma fenomen där. Men sedan får man tänka på att det är ganska många program och så som startas upp på G2:an och att det också är färgdisplay. 🤓

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: