Annons:
Etiketttipstråd-för-rabatter
Läst 3777 ggr
kissidor
4/11/14, 4:00 PM

Kalaspris på LG G2 16GB i helgen!

woohoo, kolla hit får ni se, 2990 för LG G2 som är endast marginellt under de allra nyaste flaggskeppen som knappt kommit ut än i prestanda, ett bra pris får man väl säga 🙂! OBS!OBS!OBS! dock att G2 tar inte minneskort och detta är 16GB-modellen, så behöver du mycket lagringsutrymme är detta erbjudande tyvärr inte för dig

http://www.electroworld.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefoner/LGD80216GBBLK/lg-g2-16-gb-smartphone-svart?scid=INT_NEWSLETTER_2014W15_FRI

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Razzora
4/11/14, 4:02 PM
#1

Wow! Visserligen är det för 16GB men ändå, verkligen kalaspris!

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

VildaVittra
4/11/14, 4:02 PM
#2

3000 är ett kalaspris? Jag kommer nog aldrig vänja mig vid denna konsumtionshysteri som råder nu. 😕

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

kissidor
4/11/14, 4:11 PM
#3

ja vildavittra det är ett "kalaspris", satt i relation till vad motsvarande hårdvara normalt sett kostar - vilket är det absolut enda relevanta kriteriet på om det är "dyrt" eller "billigt" (dvs ett kalaspris). om det sen enligt någras mening är mer pengar än vad man alls vill eller öht tycker är begripligt att andra vill lägga på en sådan produkt är verkligen en helt annan sak 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
4/11/14, 8:32 PM
#4

Jag vet inte men tror att de flesta normal-användare av smartphones klarar sig ganska bra med 16 GB.

Det är väl mest alla vi som är lite nördiga och använder våra lurar till allt möjligt här i livet *skrattar* som behöver mer minne.

Hur som helst så är det ett jäkla bra pris för G2.
Den låg väl på över 5 000 kr när den lanserades eller har jag fel där?

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
4/11/14, 8:37 PM
#5

När jag köpte min dagen innan lanseringen så kostade den 4495 kr. Så den lanserades ganska lågt, vilket var en utav grejerna som gjorde att jag köpte den med en gång.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
4/11/14, 8:51 PM
#6

#5 Razzora

Då var det var ju ett enormt bra pris redan från början för ett flaggskepp som fick strålande recensioner.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
Razzora
4/11/14, 9:48 PM
#7

#6 Oja, det var det verkligen det var lite därför jag valde den. Stod och valde mellan LG G2 och Sony Xperia Z1, men då Z1:an var ganska mycket större och mycket mindre skärm så kändes det inte som det var något för mig. G2:an är ju riktigt nätt jämfört med Z1:an med större skärm. Så det kändes självklart för mig.

Älskar verkligen G2:an, bästa telefonen för mig hittils! ❤️

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Cessy
4/14/14, 1:20 AM
#8

Har ju en pensionär till lur o som hackar betänkligt nu (htc inredibleS) o känns som den håller på att snart ta sitt sista andetag o måste jag köpa ny lur nu så har jag inte råd med en värsting (Jag vill INTE sitta fast med ett abbonnemang, utan vill äga mobilen själv o så kontantkort) Min fråga är hur är denna mobilen i förhållande till Google Nexus 5 D821 16GB? Jo jag fattar att LG GD 16 GB har bättre kamera o större skärm, men hur är de annars prestandamässigt jämnfört med varandra? För prisklassmässigt ligger dessa båda på samma pris.

kissidor
4/14/14, 6:36 AM
#9

Men hej cessy, så roligt att se dig här 😃! 

Prestandamässigt har ju de två exakt samma hårdvara men jag tror nexusen upplevs som något rappare pga att den kör en ren androidversion som inte tyngs alls av några tillverkaranpassningar. Denna minimala skillnad skulle jag definitivt inte låta avgöra ett val mellan dem. Tillverkarnas egna tillägg innehåller trots allt bra saker också, även om de "stjäl" en del av systemets resurser 🙂. Och G2 är snabb nog  -  det troligaste är att du kommer att ramla av stolen när du jämför den med din incredible s 😃

G2 har förutom bättre kamera som du redan visste väsentligt bättre batteritid, och så har den IR (egen fjärrkontroll kan vara bra att ha 😉!).  Nexusen kommer att bli uppdaterad till senaste androidversionen omgående i närmare två år till, mycket tveksamt om det väger över vågskålen till dess fördel för normalanvändaren. 

Men tror du att du klarar dig med 16GB i och med att ingen av dem tar minneskort 🤔? Personligen klarar jag mig eventuellt nätt och jämt med det men jag skulle aldrig köpa det, lite marginaler vill man ju ha. Jag skulle verkligen försöka gneta ihop de extra hundralapparna och köpa 32GB-modellen. Det är ju inte 16GB man har till sitt förfogande heller, utan kanske 12 efter att systemet tagit sitt.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
4/14/14, 8:59 AM
#10

Hej Kissidor - kul o se dig med 😃

Jaha batteritiden är så pass mycket bättre - ja det där är def. värt en hel del. Nej jag har nog tänkt o ta 32GB men dessa båda lurarna var ju därmed mer jämnförbara med varandra  för båda är ju 16 GB o det känns precs som du säger kissidor absolut i snålaste laget. Förvisso är det ju så att har man mer utrymme så lägger man gärna in mer också, men om man har 32 GB så blir den väl inte supertrög direkt i alla fall o håller "längre" för att den inte är knökafull o trög p.g.a. av detta.

Ärligt talat så har jag bara sonderat terrängen för just nu för OM min lur lägger av - vad finns då för ca 3-4 papp. Ett tredje alternanativ är ju Samsung 4 om jag måste ta en lur just nu p.g.a. att min kraschar, men hur den står sig jämfört med LG G2 o Nexus5 har jag eg. inte kollat. 

Jag hoppas att min mobil kan klara sig några månader till så jag hinner gneta ihop lite till men vilken lur det då blir har jag absolut ingen aning om. För ännu finns ju inte så mycket data/tester att tillgå på vare sig  på Samsung 5 eller htc one (M8) o sedan finns där ju Sony xperia z2 också o jag har absolut ingen susning om vilken jag borde ta av dessa eller om där kommer något annat alternativ inom de närmaste månaderna?

Cessy
4/14/14, 11:42 AM
#11

………… o nu blev jag ännu mer velig. La Samsung5, htc one m8, Sony z2 o LG G2 bredvid varandra för prestandajämförelse på prisjakt o frågan är verkligen om jag som bara är en "jag-kör-bara-mjölken" mobilanvändare o inte gör något mer avancerat med min mobil verkligen har nytta av en så pass mycket dyrare mobil som de 3 förstnämnda är🤔 

Man får ju väldigt mycket för pengarna med LG G2 32GB o när jag prissökte den hittade jag den dessutom på telia för 3 795 o då ingår årskort surf i 1 år. Förvisso bara 0,5 GB men det kan man ju uppgradera i så fall antar jag. Så nu vet jag inte om jag ska slå till o behålla min gamling som reservmobil för sommarens båtfärder för där är ju några månader kvar på mitt årskort surf på den eller om jag ska vänta ut tills den inte fungerar alls o förhoppningsvis då kunna köpa samsungen (för det är den som ligger närmast till hands) eller om detta är fullständigt overkill o att jag bör ta G2:an🤦‍♂️

kissidor
4/14/14, 12:48 PM
#12

nej det finns ingen större anledning att lägga emellan de tusenlapparna från halvårsgamla g2 och till de tre helt nylanserade flaggskeppen tycker jag, om man inte bara har en massa tusenlappar som verkligen bränner i fickan och dessutom har som något slags hobby att forsa fram genom livet med det allra senaste just nu, siktet redan inställt på nästa, och ständigt lämnandes efter sig ratade högar av de näst senaste teknikprylarna 😃. en sak hade varit om g2 hade varit steget efter redan då, men betänk att fram till att dessa lanserades i mars var den det absolut vassaste androidtelefonen som fanns trots att priset redan då var fördelaktigt.

sen om du tror att du kan hålla liv i incrediblen över sommaren och verkligen allra helst skulle vilja ha samsungen så visst, kör på det isf - för nog tror jag att samsungen är betydligt överkomligare vid det laget. men som sagt prisskillnaden som det är nu motsvarar verkligen inte prestandaskillnaden, för den är ganska blygsam 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
4/14/14, 2:19 PM
#13

Mm har satt mig o rensat i telefonen, men förvånansvärt nog så visade det sig att av mitt SD-korts 8 GB så använde jag bara 3 GB. Har ju varit ganska återhållsam med appar m.m. just för att jag varit rädd att överfylla min mobil. Däremot det interna minnet är ju bara  1,14GB o i princip fyllt, så jag ska sätta mig o rensa lite där o se om jag lyckas få min gamling att pigga på sig lite. Är det ff. lika jobbig efter rensning, så lutar det nog åt LG G2 o om den piggar på sig lite, så väntar jag o ser hur länge till den funkar innan det blir till att behöva köpa en ny lur.

Annons:
kissidor
4/14/14, 3:20 PM
#14

du kan även prova med en fabriksåterställning, det brukar göra bra skillnad på gamla nallar som segat ner sig. dock minns jag inte hur man betedde sig för det med en mobil av den generationen - om man måste koppla in den till datorn och trassla och stå i för att göra det och sen återställa, eller om det går att göra det bara i telefonen som man gör nu 🤔. glöm bara inte att säkerhetskopiera allt du vill ha kvar först, foton till datorn, kontakter med google-kontot etc 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
4/14/14, 4:36 PM
#15

Man gör det direkt via telefonen såg jag när jag gick in för att rensa o flytta lite, men faktum är att det drar jag mig def. för att göra☺️ Har inte lust att leta upp appar m.m en gång till o sedan vänta 500 år på att den ska bli färdig. Jo så brukar det kännas varje gång jag låter mobilen uppdatera, för det tar evigheter o ibland flera timmar o ibland går det kvickt. Brukar köra det via wi-fi så jag begriper inte varför det ibland tar sådan attans tid.😮

Nu har vi ju i o för sig ibland väldigt dålig hastighet på bredbandet o det är väl därför det ibland tar sådan attans tid när sonen samtidigt tar en hel del av kapaciteten o har vi dessutom då boxen också igång så blir där ju inte mycket kvar till att uppdatera telefonen på.

Såg nu en jämnförelse på You Tube mellan Samsung 5 o LG G2 o slutklämmen var: att visst är Samsung S5 ett steg vassare så vill man ha det bästa som kan köpas för pengar just nu så är det den man ska ta. Vill man dock få riktigt bra valuta för pengarna så är det LG G2 som man bör köpa. Ja ja - jag blev inte mycket klokare med andra ord. Nå just nu har faktiskt min gamling piggnat till lite, så just nu känns det inte riktigt lika akut som tidigare, så jag får väl helt enkelt fundera vidare. Tack för hjälpen kissidor!🙂

kissidor
4/14/14, 6:13 PM
#16

Det är ju inte så mycket besvär att leta upp apparna igen dock, de finns ju samlade under "mina appar" i playbutiken 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
4/14/14, 8:43 PM
#17

Jo det har du i o för sig rätt i kissidor, men att ladda hem dem igen är lite urkigt😇☺️😉

Razzora
4/14/14, 10:42 PM
#18

#17 Cessy, när du gör en ominstallation så kan får du upp en ruta som frågar dig om du vill göra en återställning av dina appar från google play, då behöver du inte göra något utan då tar den ner allt du hade på din förra telefon. Dock måste du göra en säkerhetskopia på dom innan du gör en återställning på din telefon, då via din google konto.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Cessy
4/15/14, 1:22 PM
#19

Tack för tipset Razzora🙂 Just nu verkar faktiskt min gamla mobil inte fullt så trilsk efter gårdagens rensning o att jag flyttade över det jag kunde till SD-kortet, så det känns som att jag förhoppningsvis har några månader till på mig innan jag måste bestämma mig o kan spara ihop lite till. 😃

Vill också vänta in Sony Xperia Z2 o se vad testresultaten säger om kameran, för på pappert är det den mobilen som har bäst kamera, men om detta överrensstämmer med verkligheten är en helt annan femma. Sedan är ju både denna o föregångaren den enda mobilen som faktiskt är helt vattentät, vilket är en klar fördel då jag vistas en del på havet/skärgården på somrarna. Förvisso är Samsung5 vattentålig men Xperian är vattentät o det är ju ett steg bättre. 

Ska också klämma på Samsung5, HTC One M8 o då Xperian Z2 då den kommer o jämnföra dem då med LG G2 i verkligheten o så får jag se då vilken det blir Har ju egentligen aldrig ens tänkt xperia innan, men sedan jag läste Bäst i test guiden o såg deras slutsats o så då alla tester de hänvisade till i det testet, så insåg jag att jag tydligen räknat bort en väldigt bra mobil. Körde återigen de 3 + LG G2 bredvid varandra o tittade då mer på vissa detaljer o det som inte får mig att rusa iväg o köpa LG:n direkt är faktiskt just testresultaten på kameran o därför vill jag invänta xperians testresultat också - i alla fall några st. för att se vad de säger. Sedan finns där ju faktiskt en faktor till - Xperian kommer finnas i lila😇😉😃

kissidor
4/15/14, 2:23 PM
#20

hahaha ja det förstås cessy, att telefonen finns i liiiiiiila är ju en faktor som måste tas i beaktande också 😃! det jag kan säga rent allmänt om xperiorna är att de är attans snygga på bild men upplevs som ganska rejält klumpiga irl pga den kantiga formen och större dödytan, så det är bra att du tänker titta på den på riktigt först. 

sen ang vattentätheten så har det varit många klagomål på den första xperia z för de där små luckorna/pluggarna som måste sitta perfekt i inte har funkat så bra, samt att många fått fuktskador på telefonen och ändå nekats garantiåtgärd. så som den var då iaf ska man nog inte ge det alltför stor betydelse i jämförelsen, dock hoppas jag förstås att de löst de problemen nu. du får väl kolla upp recensioner och omdömen för z1 och se vad som sägs om saken för den, verkar problemen vara lösta redan i den så borde ju z2 förstås vara helt ok.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Cessy
4/15/14, 2:24 PM
#21

Såg ju nu när jag sökte på sajten att tydligen är ni många med mig som räknat bort Xperia Z2 just p.g.a. av Xperias utseende o klumpighet, men jag måste säga nu när jag mest hållt på o läsa runt o läst specifikationer o tester, så blev jag klart mycket mer postiv till den. Den är i alla fall klart värd att testa lite, för den verkar ju vara en grym mobil sitt utseende till trots😇

kissidor
4/15/14, 2:28 PM
#22

vi skrev samtidigt 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
4/15/14, 2:29 PM
#23

Aha - du har skrivit om just klumpigheten ser jag kissidor o jo det är ju utseendet som fått mig o dissa den tidigare, men lila gör ju att den blir lite förlåtande😉 o jo det verkar som vattentätheten är klart förbättrad tills Z1 så då är väl förhoppningsvis Z2 ännu bättre. Hur som helst så har den gått från att vara i princip ointressant till klart intressant då jag läst de tester som finns, men jag hade def. inte velat ha Z1:an för den skärmen är för liten. Sedan får man ju se vad man tycker om Z2:an när man håller den i handen - om handhavandet trots allt kan vara förlåtande för utseendet😇

Razzora
4/15/14, 2:42 PM
#24

#23 Jag tycker att det är jättebra att du själv har läst lite tester och att du ska kolla på telefonerna innan. Ibland det en annan tycker är för stort är lagom för kanske dig. Utan när man går till en butik så kan du enkelt jämföra om du tycker den är stor eller liten om den helt enkelt går i din smak. Om jag nu inte minns fel så ska Z2:an vara en aningen smalare än Z1:an, så det blir säkert helt annorlunda än när jag jämförde Z1:an och LG G2 med Samsung S4.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
4/15/14, 3:02 PM
#25

när du säger att z1:ans skärm är för liten så utgår jag från att du syftar på z1 compact - det finns en z1 original också som kom i höstas, så du inte missar det cessy och tror att det är en och samma 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
4/15/14, 3:08 PM
#26

#24 Ja det är ju en sak vad man läser men en annan sak hur den känns i handen. Tidigare hade jag inte ens kunnat tänka mig testa den just p.g.a. utseendet. Varit så inriktad på antingen Samsung eller htc, men nu ska jag i alla fall hålla den i handen o testa o peta på den lite o se hur den verkar vara o jobba med, för testerna säger ju att den är värd det. Fast jag tänker vänta i alla fall tills de första testerna av proffsen har kommit, för även om Z1 var en hit så är det ju inte säkert de anser Z2 vara det.

Cessy
4/15/14, 3:10 PM
#27

Jo kissidor - jag fick upp fel i jämnförelsen o såg det precis innan, för det är ju ingen jätteskillnad mellan z1 o z2, men tror dock propotionerna talar till z2:ans fördel.

Annons:
bamse6311
4/15/14, 3:29 PM
#28

Senaste rykten om LG G3.

G3 kommer sannolikt ha en slimmad konstruktion.

http://www.swedroid.se/lg-fortsatter-maximera-skarmytan/

Bästa hälsningar,
Bertil

Cessy
4/15/14, 7:41 PM
#29

Hm var o tittade på de där fejktelefonerna som de har som man får titta på o LG G2 är snygg o det är samsung5 också men knappast Xperia Z2 eller Z1. Hm …… nå jag får se vad testarna säger sedan o så vill jag se the real thing sedan när de får in dem, för det här kändes väldigt tveksamt. Den är def. inte snygg att titta på i alla fall. Kändes ungefär som en ladugårdsdörr😮

kissidor
4/15/14, 7:44 PM
#30

japp, en ladugårdsdörr är det 😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
4/15/14, 7:58 PM
#31

Haha, mycket slående beskrivning! 😂

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Cessy
4/16/14, 10:02 AM
#32

Tja ska man gå på utseendet så är ju ladugårdsdörren Xperia Z2 verkligen förloraren, men även om Samsung 5 är oändligt snyggare o titta på så är det utseendemässigt ändå en förlorare. Varför måste den se o kännas så himla plastig o se så plastig ut? Så vid min ytliga yttre inspektion så vann HTC One M8 med hästlängder. Den ser snygg ut o den känns väldigt bra att hålla i o den ger betydligt mer lyxkänsla än de båda andra modellerna. Lite synd att Samsungen inte lärt sig o att de inte lämnat plaststadiet för annars är det en snygg mobil.

Nå jag försöker ju invänta lite mer tester o se vad de säger, för både Samsungen o xperian har ju en viktig fördel - att de tål väta, men sedan är det ju hur de anses fungera funktionsmässigt som är mest viktigt trots allt, men hade jag bara gått på känslan när jag ser o håller den så hade jag def. köpt M8:an direkt, för den var bara så snygg! 😍

Jag hade ju tänkt överge htc - min nuvarande är en htc o den har jag varit väldigt nöjd med, men ju är den tyvärr dels sliten o dels trött o seg p.g.a. sin ålder o omsprungen av alla p.g.a. teknikutvecklingen går så in i vassens snabbt. Herrarna här hemma har ju båda olika Samsungar o jag hade tänkt att jag kanske skulle ta det nya flaggskeppet där. Sedan läste jag en del äldre tester o insåg att jag borde ta med Xperian i mina överväganden, men efter den yttre inspektionen är jag alltså def. tillbaka på htc igen. Väntar otåligt på lite mer testresultat nu, men undrar ju är det någon härinne som har htc M8:an o vad tycker du i så fall om den?

bamse6311
4/16/14, 10:24 AM
#33

#32 Cessy

HTC har ju alltid känts riktigt "premiumbygge" när man håller dem i sin hand.

Har själv varit lite HTC-nörd och båda mina söner skulle aldrig kunna tänka sig något annat varumärke.

Själv så har jag med åren blivit allt mindre varumärkestrogen utan köper den lur som passar mina behov och plånbok.

Har just nu en PadFone2 som jag blev tipsad om här på sajten och är otroligt nöjd med den och inte minst i förhållande till priset jag gav för den.

http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=92600

I dagens mått en gammal lur men som sagt var så älskar jag den även om jag suktar litta litta efter en M8 men tycker inte om kameran i M8:an och dessutom så är inte min plånbok så välfylld som isf skulle behövas.

Angående HTC så har min yngsta son en M7 då han inte hade tid att vänta på att M8 skulle komma ut.

Min äldsta som kör en One X men skall nu i Juni köpa en M8.

Här nedan det senaste testet på M8 som jag har kunnat hitta.
(Dom har btw inget emot kameran utan tycker den är helt ok)

http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/vi-testar-htc-one-2014/

Bästa hälsningar,
Bertil

Cessy
4/16/14, 10:55 AM
#34

Tack för det testet #33 bamse6311 det ska jag kasta mig över nu o läsa🙂 Att jag inte bara hoppar på htc så där i ett nafs har ju handlat dels om kameran, dels om priset o dels att den inte är mer vattentålig. Dock försvann mycket av motståndet då jag såg den o höll den i handen igår. Nu är ju detta eg. inget som borde vara avgörande eftersom ju funktionen trots allt är mest viktig. Dock är det ju ändå så att när man haft en gammal mobil o inte haft fjolårets m7 alls på näthinnan eller i handen, så blev det en rejält utlöst "must-have" kick av att hålla den i handen.☺️😇😃 

Hade ju bara innan tänkt att jag skulle testa något annat o killarna är ju nöjda med sina samsungar. Nå prismässigt lägger den ändå tillräcklig hämsko o jag har ännu inte råd o bara kasta mig över den direkt, så därför inväntar jag mer testresultat både på S5 o Z2 innan jag trots allt slår till, men det kliar def. i fingrarna att göra det.🙂

Annons:
bamse6311
4/16/14, 11:30 AM
#35

#34 Cessy

Visst så är det så att känslan av att hålla en lur i handen betyder mycket och även bidrar till den premiumkänsla som HTC ger och dessutom så är ju HTC premiumlurar och har alltid varit.

Nu har jag inte känt en M8 i min hand men när min yngsta son hade köpt M7 och kom hit och visade och när jag kände hur den låg i handen så var det en riktigt aha-upplevelse.

Till och med om jag plockar fram min gamla Sensation så känner jag just den där aha-känslan av byggkvalitet när jag har den i handen.

Jag är ofta i mobilbutiker och tittar på olika lurar men varken SGS5, LG G2 eller någon annan lur kan ge mig den aha-känslan/upplevelsen när jag håller dem i handen.

Nåväl, nu har jag min PadFone2 och är jävligt både glad och nöjd med den och skulle inte vilja byta men det blir ändå inte samma premiumkänsla när man håller den i handen.

För HTC:s del är det tyngden och den välvda baksidan som gör att den sitter helt perfekt som handen i handsken.

Nu har jag personligen som sagt helt enkelt inte råd med en M8 och är som jag tidigare skrivit så inihelsike nöjd med min PadFone2 så det är i vilket fall som helst inte aktuellt.

Brukar köpa mina lurar kontant och 6 500 svenska riksdaler är mycket pengar för en pensionär som mig.

Nåväl #34 Cessy, läs recensionen/testet från swedroid där den ju faktiskt mer eller mindre hyllas till skyarna som den bästa telefon någonsin.

Bästa hälsningar,
Bertil

Cessy
4/16/14, 12:00 PM
#36

Mm #35 bamse6311 jag har läst den o ja den gjorde ju mig inte mindre positiv till den o så såg jag denna videon på You Tube om kameran:

https://www.youtube.com/watch?v=i2lqPfnYOGs

o efter den så låter jag nog kamerafaktorn vara av mindre betydelse, för man kan ju göra en hel del med M8:an som kändes väldigt bra. Den må inte vara en värsting i megapixlarna, men den verkar ju vara väldigt bra ändå.😃

Jo priset är ett stort aber. Nu har jag dragit runt med den gamla i 3 år o jag har inte unnat mig en annan på denna tiden o inte hoppat på flera andra modeller o nu efter att jag rensat lite i den så fungerar den någorlunda hyfsat igen om än ganska slött, för den har ju som sagt var 3 år på nacken. 

Om jag kan få M8:an att också hålla i 3 år, så blir den ju mer prisvärd o ger den mig då den där premiumlyxkänslan o att jag är väldigt nöjd med den i alla fall ett par av de där 3 åren så betalar den ju tillbaka de där 500 kronorna mer än väl som den kostar mer än både s5:an o z2:an ger o den sistnämnda har jag en känsla av att om jag tar den så måste jag ständigt försvara valet med att den var ju lila o att den har ju bra testresultat. M8:an känns inte som en telefon jag någonsin kommer behöva försvara - utan en som jag helt enkelt kan vara nöjd med.😇

 Så kommer det inte enastående testresultat från S5:an o Z2:an under tiden jag sparar ihop till den så är det nog så att jag har bestämt mig. Ska investera i ett SD-kort också för det verkade ju på testet som att det fungerar någorlunda enkelt att flytta över appar till det o då sparar man ju en hel del utrymme så att det går o förlänga livstiden på den ett tag o på så vis göra den  mer prisvärd. 

Jag köper också mina lurar kontant numera o kör med kontantkort o årskort surf, för billigare än så kan jag inte få mina "mobilräkningar" Att sitta fast med ett abbonnemang o betala stora summor för ett abbonnemang jag inte nyttjar mer än en bråkdel av är verkligen att kasta pengarna i sjön o genom att jag kontantköpte min förra htc så har jag ju sparat oerhört mycket på detta. Det är inköpet som svider, men håller den då förhoppningsvis i 3 år så är den ju värd det - speciellt om den gett mig den där extra lyxkänslan från början.😉😃

kissidor
4/16/14, 12:05 PM
#37

jag fick faktiskt också lite av ett gott öga till M8 när jag tittade på den och s5 irl igår. M8 var snyggare irl än på bild och inte alls så klumpig som jag befarat, den hade mest växt på längden och det är bredden som är värst för min lilla hamstertumme tycker jag. nu satt de ju fastlåsta med en stor klump på baksidan, så den riktiga känslan i handen kunde jag inte kolla, det skulle jag vilja göra.

kameran är inte så viktig för mig, jag tar mest bara ögonblicksbilder och skickar med mms eller whatsapp eller liknande. så om denna ändå är bättre under mörkare förhållanden så funkar det för mig.

och så har den ju IR 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
4/16/14, 12:10 PM
#38

kissidor: Eftersom jag inte har haft IR - vad använder du den till? Styr du andra apparater med hjälp av den t.ex tv:n eller vad använder du den till?

o jo efter sett den IRL  o känt på den o så läst in mig mer så känns det som att kommer inte ett revultionerande testresultat inom den närmaste tiden (fast frågan är ju om jag har tålamod att vänta in det dock☺️) så blir det M8:an, för den fick ju mitt ha-begär vakna ordentligt.😇😃

bamse6311
4/16/14, 1:38 PM
#39

#36 Cessy

Anledningen till att jag köpte både min HTC Sensation och senare PadFone2 var just på grund av abonnemanget.

När jag köpte min Wildfire S så köpte jag den med ett Telenor abonnemang som fanns på den tiden.

199 kr/mån.
Ring för allt, 3 000 sms samt obegränsad surf till samma hastighet hela tiden och det är just det där med surfen som jag är ute efter.

Det är liksom därför som jag vill hålla kvar vid det abonnemanget och därmed också köpte både min HTC Sensation och senare PadFone 2 kontant.

Tror nog också att jag skulle kunna bortse från kameran i M8 och som sagt så har den ju trots allt fått bra recensioner vilket inte minst bevisas av ditt youtubeklipp.

Iofs så använder jag kameran i luren väldigt ofta men mest för att ta bilder till facebook, instagram och andra sociala medier.

Har dock en riktigt bra kompaktkamera (Canon Powershot G9) som jag tar med mig när jag skall plåta på riktigt så att säga.

Cessy, jisses sådan skillnad du kommer att uppleva med en M8 jämfört med din nuvarande Incredible S med sin 4-tums skärm.

#37 kissidor

Synd som tusan att du inte kunde få känna hur den ligger i handen och den premiumkänsla som den då ger.

Det är ju alla de här Elgiganten och andra som envisas med att ha sina lurar stöldskyddade genom den där stora klumpen på baksidan som de sitter fast i.

Phone House har iofs också liknande system men där brukar man ändå få lov att känna hur luren ligger i handen och överhuvudtaget känns att jobba med utan att ha den där klumpen på baksidan fastkilad.

@Alla.
Nåväl, nu har jag ju inte heller fått känna hur en M8 ligger i handen men däremot så har jag ju haft sonens M7:a i handen och testade den verkligen och fullkomligt älskade den och den där jäkla aha-känslan som inte går att i ord beskriva.

Enbart det där med känslan av ingen plast så långt ögat kan når eller händerna känner är ganska obeskrivlig.

Nåväl, nu är jag väl lite design-nörd.
Har som jag tidigare berättat jobbat som säljare för ett litet konstglasbruk i Småland och innan dess som butikschef i några olika Duka butiker i landet.

Älskar form, formgivning och design och helst också i en symbiotisk kombination med kvalitet och prestanda som åtminstone M7:an hade och nu har ju garanterat M8:a ännu mer av denna känsla.

Bästa hälsningar,
Bertil

Cessy
4/16/14, 2:14 PM
#40

Mm….. önskar ju just nu att jag bara kunde rusa o köpa den med en gång för när det liksom känns som att jag bestämt mig så vill jag ju plötsligt bara ha den sådär på studs☺️ Nå hur som helst så har även jag en vettig kompaktkamer men jag har Canon G10 o med den är jag väldigt nöjd, så mobilkameran är på intet sätt livsavgörande men gott om den duger o fota med i varje fall😇 för kompaktkameran har jag sällan med mig, medans mobilen med 99,9% säkerhet alltid följer med mig vart jag än går, så då kan man ju fota med den om "behov" skulle uppstå.😃

kissidor
4/16/14, 2:25 PM
#41

tja egen fjärrkontroll är ju alltid bra att ha cessy 😉 - speciellt om "husets herre" inte är så generös med att dela med sig av tillgången till "sin" fjärrkontroll (dvs den som följde med tv:n/boxen etc). nu vet ju inte jag hur din gube är med det, men det brukar ju funka att dra vissa slutsatser om honom baserat på hur min gube hanterar samma sak 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Cessy
4/16/14, 2:30 PM
#42

Tja Kissidor OM han får tag i den så är läget rätt kört ja,😮 men i regel så kommer vi överrens om innan vad vi ska se - ja om vi nu tittar gemensamt. Annars surfar jag o han studsar runder. Fast idén med en fjärris istället för som nu 4 olika vore ju helt klart att föredra 😇😃

Upp till toppen
Annons: