Annons:
Etikettrykten
Läst 3499 ggr
sao_ming
4/14/14, 12:50 AM

iPhone 6

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hitta precis en artikel om iphone 6.

Detta är läckt innehåll om hur mobilen/mobilerna kommer att se ut.

**Skärmen
**

Det rör sig om en 4,7-, samt en 5,7-tumsmodell med safir-skärm, den ska ha grym kamera och brutal processor. 

Nytt

Jämfört med nuvarande Iphone 5S så fanns det flera avvikelser. Bland annat så har on/off-knappen flyttats över från höger till vänsterkanten. Ritningarna visar även att kameran på baksidan av den större versionen ”sticker ut”. Det senare påstås vara för att man ska kunna fästa på externa linser på kameran och styrks av att Apple sökt patent (2012) för just en sådan typ av lösning. Vidare har även blixten återgått till att se ut som den gjorde på Iphone 4 och 4S.

Storlekarna som anges på ritningarna är 137 x 66 millimeter med en tjocklek på 7 mm för 4,7-tummaren samt 157 x 77 mm med 6,7 mm tjocklek för 5,7-tumsmobilen. Som jämförelse kan nämnas att Iphone 5S har måtten 123,8 x 58,6 x7,6 millimeter.

Bakom skärmen så gör ryktena gällande att det antingen blir en uppdaterad A7:a eller en fyrkärnig A8-processor som gäller. Den stora förbättringen ska framförallt ligga i effektivitet – vilket ska ge bättre batteritid, men ändå ytterligare lite mer prestanda.
Enligt de rapporter som finns så verkar det som att Apple letar nya leverantörer till ett flertal av sina komponenter – detta för att inte hamna i allt för stort beroende av Samsung (som de nu använder).

Vidare så surras det om att telefonen kommer att få mer minne. Istället för 16, 32 och 64 GB lagringsutrymme ska vi få se mobiler med upp till 128 GB inbyggt minne. Det låter inte fel med tanke på att 16 gig snabbt äts upp av OS, bilder och filmer.

När det gäller kameran så kommer vi troligtvis få se en rejäl uppgradering. Troligtvis så kommer den köpas in från Sony och det mesta pekar mot att det blir en 13-16 megapixels-enhet som ska vara mindre än dagens sensor.

Vad mer blir nytt med Iphone 6?
Andra rykten som cirkulerar rör att mobilen kommer att få sladdlös laddning samt att den blir ett ”hälsoverktyg”. Hälsotrenden är glödhet och det missade inte Samsung när de la till sin pulsmätare i Galaxy S5. Räkna med att även Apple kommer att vara med på tåget. Tydligen så har Apple haft flertalet möten amerikanska hälsovårdsmyndigheten och det ska gälla hur ingående mobilen får agera ”doktor”.

När kommer Iphone 6?
Det är svårt att sia om när vi kommer att få se Apples nya mobil. Det är möjligt att det sker på företagets utvecklingsdagar WWDC i juni – men sannolikheten är låg. Istället lär de presentera det uppdaterade operativsystemet Ios8.

Troligast är att vi, likt i fjol, får se nya Iphonen under hösten (september?) och att den lanseras tillsammans med en smartklocka samt konsumentversionen av Ios8. Men som tidigare nämnt – det här är spekulationer och inget vi har några officiella uppgifter på.

Källa

Är den inte väääldigt lik samsungs telefoner? Apple härmar!

Saknar dej Nelly <3 RIP 1998-2007

Annons:
[EmmiieErixon]
4/14/14, 1:15 AM
#1

Gillar INTE utseendet! Hoppas detta bara är vilda spekulationer 😛 Iphone får gärna bli ännu bättre men ändrar de massa på utseendet så gråter jag! 😕

sao_ming
4/14/14, 1:28 AM
#2

Det var ganska säkra spekulationer vad jag hört.. men man vet ju aldrig.

Själv har jag Samsung o lär inte byta till Apple igen. Gillar inte alls Apples utseende, men nu när dom liknar Samsung så tycker jag dom ser snyggare ut och smidigare/nättare.

Saknar dej Nelly <3 RIP 1998-2007

kissidor
4/14/14, 3:55 PM
#3

verkar lite konstigt om de inte skulle hålla kvar åtminstone en modell i lite nättare format 🤔, då det uppskattas av väldigt många av deras kunder

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
4/14/14, 4:05 PM
#4

Tycker också att det verkar konstigt om de inte behåller åtminstone en modell med skärmstorlek runt 4 tum.

Känner några stycken som aldrig skulle kunna tänka sig något annat varumärke än iPhone och många av dem tycker att just skärmstorleken är perfekt.

Bästa hälsningar,
Bertil

sao_ming
4/14/14, 4:16 PM
#5

dom kanske har kommit fram till att majoriteten gillar lite större modeller bättre så därför slopar dom 4 tums skärmen.

Saknar dej Nelly <3 RIP 1998-2007

kissidor
4/14/14, 6:10 PM
#6

Jo visst det är ju många som gått över till Android för att få en större skärm också tror jag nog, men om de nu ändå skulle ha två modeller varför inte låta en av dem tillgodose alla de som är nöjda med den nuvarande storleken 🤔? Det verkar så drastiskt att gå från 4" till 4,7" eller 5,7" i ett enda steg!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
sao_ming
4/14/14, 10:37 PM
#7

#6 Jo det är klart. Det hade ju vart det allra bästa att ha en i liten storlek o en större. Men det kanske det blir? Detta är ju bara rykten och dom tror att dom kommer ha dessa mått på telefonerna.

Saknar dej Nelly <3 RIP 1998-2007

bamse6311
4/15/14, 1:57 PM
#8

Redan innan lanseringen av 5S och 5C så fanns det rykten om en större skärm men det visade sig alltså enbart vara rykten.

Å andra sidan så om nu Apple vill vara med i racet om marknadsandelar så har de nog inget mer val än att åtminstone ha en lur med något större skärm än 4 tum.

Å andra sidan ytterligare igen så är ju Apple ägare väldigt trogna sitt märke i vått och torrt.

Bästa hälsningar,
Bertil

Michael_Brown
4/16/14, 10:32 AM
#9

The 6 series is certainly on its way but the next question will be whether Apple should release a iPhone 6c?

Do we want another budget iPhone?

Razzora
4/17/14, 11:38 AM
#10

#9 Thats a really good question. The 5c hasn't been such a sucess as they would like it too be. So my guess is: no.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

sao_ming
5/25/14, 1:38 PM
#11

Lite nya rykten om 6an.. det blir tydligen en 4,7 tums skärm.

http://www.mobil.se/nyheter/iphone-6-nya-rykten-om-lanseringen

Saknar dej Nelly <3 RIP 1998-2007

Razzora
5/25/14, 5:37 PM
#12

Hmm, jag hade nästan räknat med att de skulle ta till ordentligt nu. Typ 5,2" skärm..

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
5/25/14, 6:06 PM
#13

4,7" har det ju sagts svinlänge - samt att det också ska komma en 5,5". haha, den ska få nfc nu också ser jag. ja då är det bara att förbereda sig på att "apple var först" med det också 😉😃.

men skämt åsido så undrar jag verkligen hur alla som uppskattat iPhones lilla format ska se på det här med 4,7" 🤔. det har ju iaf här i sverige delvis blivit lite av en "tjejtelefon" - små händer, tajta jeansfickor och måttligt teknikintresse (det ska bara funka utan att man behöver fixa med den). som sagt, vad säger den målgruppen om 4,7"? speciellt om inte apple lyckas hyvla mycket drastiskt på sina bezels - det lär bli en sjukt klumpig lur om iPhones nuvarande förhållande mellan skärmyta och totalmått behålls 🤔

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Razzora
5/25/14, 6:31 PM
#14

#13 men jag hade ju hoppats lite på att de kanske skulle ha ändrats sig 😊.
Jag håller med dig kissidor, det blir nästan som en Sony lur (stor som en ladugårdsdörr 😉)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
5/25/14, 6:50 PM
#15

Nja, jag undrar om Apple verkligen kommer att göra lurar med större skärm och om den blir större så är frågan om den inte kommer att stanna vid 4.3 tum.

Undrar precis som kissidor om en 4.7 lur stämmer överens med iPhones målgrupp.

Å andra sidan så de som har en iPhone har ofta också Mac dator samt iPad.

Sedan så verkar Apple ägare verkar vara väldigt varumärkestrogna och håller sig till det som Apple släpper.
Har själv kompisar, vänner och släktingar som aldrig skulle kunna tänka sig annat.

Frågan är om Apple "vågar" släppa en lur med 4.7 eller större med tanke på sin målgrupp.

Bästa hälsningar,
Bertil

Cessy
5/26/14, 9:35 AM
#16

Mm….kanske de släpper större, men frågan är hur mycket större lur. Tror nog mer att de plockar i etapper än att braska på med 4,7" o 5,7" för det vore ju att frångå sitt inarbetade koncept drastiskt o både de o kunderna brukar ju ganska konservativt hålla på sitt "vinnande koncept" o att överge det o kunderna så känns inte så troligt. De har mutat in en egen del av världen o jag tror liksom att de vill behålla sin egna del o inte hamna i att bara vara en av många som de blir om de blir allt för snarlika androiderna. Fast vem vet apple går kanske mer mot mainstream, men det känns inte som historiken talar för det precis.

bamse6311
5/26/14, 11:36 PM
#17

Å andra sidan så har ju Apple sett hur många användare det är idag som både vill ha och köper lurar med större skärm.

Kan iofs tänka mig att Apple vill åt detta kundsegment också.

De kan de iofs göra om de presenterar nya lurar med större skärm samtidigt som att de också håller kvar vid flaggskepp  med 4 tums lurar.

Det blir ju en väldigt svår balansgång för dem men kan verkligen tänka mig att de vill åt nya kundsegment.

Tittar man på Samsung och de flesta andra så har de lurar i de flesta olika storleksklasser.

Nu är ju Samsung och andra kända för just detta med lurar i olika storlekskalsser men för Apples del så kan det vara lite vanskligare att ge sig in i detta.

De bygger ju hela sin marknadsföring på att de har de bästa smartphones som finns men om dom nu skulle börja med lurar i andra storleksklasser så är ju frågan hur det skall hålla uppe sitt varumärke/brand vad det gäller detta.

Kan som sagt förstå att Apple vill både ha och ta marknadsandeler inom lurar med större skärmstorlek samtidigt som de naturligtvis är ytterst angelägna om att behålla det kundsegment som de redan har.

Skall bli väldigt intressant att se hur de resonerar och hur iPhone6 samt eventuellt andra lurar från dem kommer att se ut.

Hur som helst så när man ändå har ett så pass stort "varumärke" på alla sina produkter som Apple har så är frågan hur mycket de vågar ändra på detta.

Dock så kan jag verkligen tänka mig att Apple vill åt det segment på smartphones där man idag inte är.

Tänker på Ingvar Kamprad och slutorden i hans affärsidé.
"Mycket är redan gjort men det mesta återstår än att göra, underbara framtid".

Bästa hälsningar,
Bertil

Cessy
5/27/14, 2:47 PM
#18

Jo det ligger nog något i det o samtidigt har de ju storleksmässigt blivit allt mer o mer akterseglade i o med utvecklingen på det hållet s.a.s. sprungit ifrån dem. Tror ändock att apple lider ff. av att Steve Jobbs dog, för han var deras stora visionär o ingen var väl som han när det gällde att kunna förutse vad folk behöver innan de själv visste att de behövde det😉

Nu seglar de ju mer i bakvattnet o håller fast vid ett redan inarbetat koncept o om de ger sig in på de större lurarna så kan de nog förvisso sno åt sig lite andelar från androidmarknaden, men de saknar ff. det de en gång hade. Att de var först o före de andra. Nu jagar de ur detta avseendet ju iså fall mest för att ta över marknadsandelar, men jo sett ur det perspektivet så borde de ju i så fall ligga någonting i att de kommer med 4,7" o 5,7" för då blir de ju mer konkurranskraftiga.

bamse6311
5/27/14, 10:07 PM
#19

#18 Cessy

Håller med om det där med Steve Jobs.

Han gjorde ju aldrig några marknadsundersökningar om vad folk ville ha eller behövde då han resonerade som så att folk kan ju inte veta vad de vill ha eftersom det ännu inte finns så det är vår uppgift att ge dem nya produkter som de inte visste fanns eller behövde.

Visst var han visionär och när han presenterade den första iPod så fanns det ingen människa som visste att de behövde en mp3 spelare men den slog ju knock-out och blev en enorm framgång.

Steve Jobs hade vid det läget kommit tillbaka till Apple där han en gång i princip hade blivit "sparkad" från sitt eget företag.

Vid det tillfället så var hela "Apple" på katastrofens rand och nästan iväg till konkurs.

Då utvecklade Steve Jobs iPod och snabbt därefter även en helt ny Mac.
Det skulle vara jäkligt snygga produkter och med ett relativt enkelt användargränssnitt och det var just den där första iPoden som fick Apple på fötter igen och snabbt därefter så kom även den nya Mac:en.

När den första iPhone lanserades så  blev den också av Time Magazine utsedd till "Året uppfinning 2007".

Resten av historien vet vi med iPad och Mac samt iMac.

Precis som du säger Cessy så var Steve Jobs en visionär och det är en krona som inte ens Steve Wozniak kan överta.

Skrev i mitt inlägg nr #17 om Ingvar Kamprad och ingen annan kommer heller att kunna göra det som han har gjort inom den branschen.

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: