Annons:
Etikettövrigt
Läst 2693 ggr
bamse6311
2014-04-15 14:18

Skärmskydd?

Tjabba alla.

Använder ni skärmskydd på er lur?

Har funderat på att eventuellet sätta på ett sådant.
Detta då min lur ständigt åker ner i och upp ur mina fickor.
Tänkte att det kan ju räcka med ett enda litet sandkorn om man är oförsiktig så kan man får en liten repa på skärmen.

Dock så är jag lite tveksam till hur skärmen funkar med ett skärmskydd på?

Den coatingen som är på min skärm är fantastsikt bra.
Man sveper fantastiskt bra och jag kör ju med SwiftKey och använder flow så när jag skall skriva något så går det riktigt riktigt snabbt.

Har luren i vänster hand och sveper/flowar med höger pekfinger och det går som sagt riktigt riktigt snabbt.

Är lite rädd för att den här snabbheten speciellt när jag skriver med flow skall bli lite långsammare om jag sätter ett skärmskydd på displayen?

Ett annat sätt är ju att ha luren i ett fodral.
Dock så är min tanke där att då tar det lite (åtminstone någon liten tiondels sekund) längre att få luren i "Skjutklart" läge.

Nåväl, ville bara veta hur ni gör angående detta med era lurar.

Nu har jag iofs aldrig haft varken något skärmskydd eller fodral till mina lurar (smartphones) tidigare utan att något hänt men man vet ju aldrig om olyckan kan vara framme en dag.

Well alltså, hur resonerar ni kring detta och hur har ni det med er primära lur.

Ser gärna lite rekommendationer från er alla och hur ni gör.

Bästa hälsningar,
Bertil

http://www.themobilestore.se/art/clear-skarmskydd-till-asus-padfone-2-a68.php

http://www.mytrendyphone.se/shop/asus-padfone-2-99622p.html

Annons:
FjantYoda
2014-04-15 14:21
#1

Har både fodral och skärmskydd, kör på copters displayskydd + något skal efter smak och har *peppar peppar* aldrig haft en sprucken skärm trots att någon telefon har åkt i golvet mer än en gång!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

bamse6311
2014-04-15 14:23
#2

#1 FjantYoda

Tackar för ditt svar.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2014-04-15 14:27
#3

prova med ett tunt och billigt skärmskydd först isf bertil, de tjocka värstingskydden typ copter upplevs av mig och många andra som ganska gräsliga för fingertopparna jämfört med skärmens oskyddade yta. det skönaste skärmskydd jag provat var ett matt, antireflex och fettavstötande - det var som siden för fingarna, men USCH hur skärmen såg ut med det på, alldeles pixlig och konstig på nåt vis. jag blev tvungen att ta bort det till slut och jag kör nu återigen utan skärmskydd men så har jag också repor

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-04-15 14:32
#4

Jag har ett fodral men ingen skärmskydd på min telefon. Jag tycker att fodralet skyddar tillräckligt för mig. Jag har tappat telefonen ett par gånger men varje gång så har fodralet räddat min telefon. Innan på min HTC desire HD så hade jag skärmskydd och endast skal på baksidan av telefonen. Detta fungerade också bra. Men jag tyckte att jag förlorade lite av känsligheten av skärmen och därför tänkte jag skippa skärmskyddet denna gången.

Och jag är en sådan som verkligen tappar mina telefoner mer än gärna ett par gånger per dag. Skyller på min klantighet 😉.

Sambon har en LG L9 som han tappade och glaset sprack, men jag har aldrig någonsin spräckt en skärm, vilket jag är extremt glad för.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
2014-04-15 14:51
#5

#3 kissidor.

Tackar för ditt svar.

Det var ju ungefär som jag nästa misstänkte att ett skärmskydd kanske mer kan vara till nackdel än fördel.

Det där Clear skärmskydd som jag länkade till påstår ju att det är en tunn självhäftande plastfilm.

Dock så kommer jag nog inte att testa det och som sagt så vill jag inte gå miste om den fördel av snabbhet coatingen jag idag har på skärmen går förlorad.

Får se om jag köper ett fodral men även detta upplever jag som att det kanske skulle kunna vara i vägen när jag skall ha upp min lur ur någon ficka.

Tog precis nu fram min gamla HTC Sensation för att kolla hur den ser ut på skärmen och visst så är där väl lite smårepor men inget som störde mig så länge jag använde den.

(Wildfiren behöver jag inte kolla på för den använde jag bara ett par månader innan jag skrotade den och köpte Sensation *skrattar*.)

Bästa hälsningar,
Bertil

Snurpan79
2014-04-15 18:09
#6

Jag kör flipcase på mina mobiler men inget skärmskydd. Tycker skärmskydd förstör känslan alldeles för mycket och även om jag sätter på något ibland för att skydda lite extra så åker det av lika fort igen.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Annons:
sao_ming
2014-04-15 21:33
#7

Jag har alltid skärmskydd på mina telefoner. Men jag såg i en testvideo att galaxy s5 klarar både att repas med nycklar, knivar och hammare! haha så behöver egentligen inget skärmskydd i nuläget till den mobilen.

Annars köper jag skärmskydd för ca 6 kr/st på ebay. Köper en drös åt gången o testar vilken som funkar bäst. O sen byter jag ca var 5e månad.

Här hittar du skärmskydden: http://www.ebay.com/sch/Cell-Phone-Accessories-/9394/i.html?_from=R40&LH_BIN=1&_nkw=screen+protector&_sop=15

Saknar dej Nelly <3 RIP 1998-2007

kissidor
2014-04-15 21:40
#8

det lustiga är att det alltid finns en uppsjö av videos som visar det, så var det med s4:an också. men jag vet inte vad jag har i mina fickor och väskor, men grus är väl det som brukar knäcka repskyddet.

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2014-04-16 09:42
#9

Tack alla för era svar.

Tror att jag skippar det där med skärmskydd.
Kanske köper jag ett fodral men inbillar mig att jag kanske skulle tycka att det liksom "var i vägen".

Well, jag kan ju köpa ett skärmskydd för att testa och om jag sedan inte gillar det så kan jag ju plocka av det igen.

Min fråga då är att när man tar bort ett skärmskydd, blir då skärmen lika bra som den var tidigare eller försvinner något av coatingen på själva glaset???

Nåväl, jag kan ju gå in till mobilkliniken här i stan och prata med grabbarna där.

http://mobilkliniken.nu.sitebuilder.loopia.com/home

Tackar återigen för alla svar jag fått på min fråga.

Bästa hälsningar,
Bertil

bamse6311
2014-04-16 09:51
#10

Angående videon som #7 sao_ming skriver om hur man kan slå i sönder en SGS5 med en hammare så kommer den videon här *skrattar*.

https://www.youtube.com/watch?v=fkP-b1ADvbk

(Inte att rekommendera dock Gapskrattargöra på det sättet)

Bästa hälsningar,
Bertil

sao_ming
2014-04-16 13:47
#11

#10 Herregud! Jag blev rädd. Överlevde han? Det är ju farlig syra som kommer från batteriet.

Saknar dej Nelly <3 RIP 1998-2007

bamse6311
2014-04-16 14:11
#12

#11 sao_ming

Visst är det riktigt farligt med den där syran.
Tror nog att han överlevde.

Jag skrev ju också att det inte var att rekommendera att göra som han gör i videoklippet Gapskrattar, haha.

Skall jag vara helt ärlig så förstår jag inte ens vad han försöker bevisa med sitt klipp.

Inte tusan är det väl någon något så när förståndig människa som går på sin lur med en hammare på det sättet som han gör Gapskrattar

Överhuvudtaget ganska dumt att så totalt slå sönder en helt ny prestandalur på det sättet och Samsung kan väl knappast ha bekostat äventyret Gapskrattar

Bästa hälsningar,
Bertil

sao_ming
2014-04-16 14:31
#13

#12 ja det får vi hoppas.

Heh ne klart man inte börjar slå på sin nya lur med en hammare. Men han har säkerligen fått luren gratis just för att testa detta. Hur mycket den klarar…Det är måånga som får sponsrade produkter på youtube. För Samsung kostar ju inte en telefon särskilt mycket att tillverka.

Saknar dej Nelly <3 RIP 1998-2007

Annons:
bamse6311
2014-04-16 14:41
#14

Jo visst är det många bloggare och andra som får produkter sponsrade av tillverkaren men jag tror nog att det då är i ett sammanhand där man skall göra bra reklam för produkten ifråga.

Undrar vekligen om Samsung gratis lämnar ut en lur som sedan skall slås sönder och samman av en hammare *skrattar*.

Hade han däremot gett tusan i det där sista med att helt slå sönder luren så kunde det vara reklam för hur mycket en Samsung tål.

Inte det där heller när han står med kniven och på ena långsidan med en kniv fördärvar luren kan vara någon bra reklam för SGS5 *skrattar* så det tror jag inte heller att Samsung gillar.

Nåväl, nu är det ju överhuvudtaget ingen som helst lur på marknaden som klarar av en sådan behandling som han utsätter den stackars SGS5:an för *skrattar*..

Bästa hälsningar,
Bertil

sao_ming
2014-04-16 14:59
#15

#14 Jag har själv varit en medelstor bloggare och ja.. man får mycket grejer. Man skriver bara ett mejl o frågar o presenterar sin blogg/visar statistik. Samsung kan ju inte innan veta att han tänkt slå sönder telefonen. Han kanske bara skrev att han ska göra en recension av telefonen. Dessutom är Samsung ett stort företag o förlorar inte något på några videos som inte gått vägen. De kan dessutom tycka att videon var någorlunda bra eftersom han ger sin tid för att testa deras telefoner och telefonen klarar ju ganska mycket smällar o repor ändå.

Telefonen har han ju fått innan recensionen och Samsung kan inte ta tillbaka eller bryr sej inte om att ta tillbaka en telefon som en bloggare fått. Det behöver ju heller inte vara Samsung "personligen" som gett han telefonen utan ett företag som är återförsäljare för Samsung. Företag kan tyvärr inte göra så mycket om en bloggare ger en dålig recension.

Saknar dej Nelly <3 RIP 1998-2007

bamse6311
2014-04-16 16:54
#16

#15 sao_ming

Sådant där om bloggare som får en massa produkter för att recenserar eller åtminstone att visar dem på bild och var de kommer ifrån känner jag till.

Ju större antal besökare en blogg har dess fler erbjudande får blogginnehavaren om att visa upp olika produkter.

Själv så har jag en numera avsomnad blogg som ändå aldrig fick så många besökare men hade den mest för att kolla om en "gammal gubbe" som jag överhuvudtaget skulle kunna få till och göra en blogg.
Jag kan ju absolut nada om allt det där med HTML och CSS eller vad det nu heter *skrattar*.

Det finns ju många och då mest unga tjejer som lever på det här med sin blogg.

Dessutom så finns ju även Blogg Awords som går av stapeln varje år i Stockholm.

http://www.veckorevyn.com/blogawards/Har-ar-vinnarna-av-Blog-Awards-2013

En av de som gör en blogg och som jag ser det enbart kanske har som mål att tjäna pengar på den är till exempel följande:

http://keela.se/

Sedan så finns ju de som gör en blogg enbart för att de tycker är kul och utan något som helst vinstintresse är följande "Bondmora" som har en riktigt kul och ofta intressant blogg:

http://bondmoran.nu

Andra återigen gör en blogg för att de har ett visst intresse som till exempel kombinerar sitt bloggintresse med att vara ute i naturen på olika vandringar och berätta om det:

http://nasetvandrarna.blogspot.se/

Well sao_ming, nu blev detta kanske lite OT men kul när man kan diskutera allting även om det är en mobiltråd.

Bästa hälsningar,
Bertil

sao_ming
2014-04-16 21:19
#17

#10 btw det var inte den videon jag såg. Det var en annan med hammare.

Saknar dej Nelly <3 RIP 1998-2007

sao_ming
2014-04-16 21:23
#18

#16 hehe ja det var ju inte riktigt om mobiler detta =)

Ja det finns mååånga bloggare. Och videobloggare. Kallar alla bloggare. Jag hade en stor blogg i 4 år och levde också på min blogg´=) Men jag tänker inte säga vad den hette för jag vill inte att det ska komma ut att jag levde på den.

Keela är en riktigt trevlig tjej och hon bloggar absolut inte bara för pengar. Hon älskar att blogga.

Saknar dej Nelly <3 RIP 1998-2007

kissidor
2014-04-16 22:26
#19

Här på sajten är vi förhållandevis toleranta mot OT, det blir stelt och tråkigt på forum och sajter där man är för sträng med sånt tycker jag personligen 🙂. Viktigt är förstås att man inte OT:ar loss i strid med TS vilja, och förstör hens tråd så hen inte får svar på sin fråga.  Men om TS själv -  som i det här fallet - går OT i sin egen tråd tycker jag inte jag kan säga så mycket om saken 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-04-17 00:03
#20

Vi är ganska toleranta mot OT om det inte är så att TS inte får svar på sin fråga. Det blir roligare att läsa för oss andra också om det inte är bara stelt och dessutom vill vi att det ska vara en levande sajt med mycket snack, och då inte endast om mobiltelefoner och surfplattor (även om det mesta ändå blir det i slutändan 😉)

Så kör på! 👍

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
bamse6311
2014-04-17 11:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

#18 sao_ming.

Jag tror säkert att Keela är en trevlig tjej precis som säkert de andra tre i Kick Back Pack.

#19 kissidor och #20 Razzora.

Jo, jag råkade OT:a min egen tråd och har helt och hållet överseende med det *skrattar* Gapskrattar

Ibland så lyckas jag även OT:a andras trådar men ber då alltid om ursäkt och förståelse för mitt tilltag Skrattar

@Alla.
Se nu "uppåt" om ni skall vistas utomhus idag.
Nu är "dom" på G igen, haha (se bild).

Bästa hälsningar,
Bertil

(Ps, bilden har jag iofs snott men har ändrat så mycket i den att jag tror att den fått sin egen "verkshöjd").

kissidor
2014-04-17 11:38
#22

vilken tur att du har överseende med det bertil 😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2014-04-17 11:45
#23

#22 kissidor
Hihihi *lol* Gapskrattar

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: