Annons:
Etikettoperativsystem
Läst 1980 ggr
bamse6311
2014-04-16 12:04

Billig iPhone

Billig iPhone .

Ja, billig och billig kan väl diskuteras och inte minst i förhållande till prestanda och annat *ler*.

http://www.mobil.se/nyheter/billigare-iphone-5c-nu-i-sverige

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
kissidor
2014-04-16 12:07
#1

5c med 8GB ej utökningsbart lagringsutrymme för 4795 - jag tror jag kan motstå frestelsen 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2014-04-16 13:46
#2

#1 kissidor

Samma här *skrattar* Gapskrattar.

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
2014-04-17 00:10
#3

Haha, inte så svårt att motstå den frestelsen direkt.. 😉

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
2014-04-17 10:56
#4

#1 och #3

Egentligen så är det överhuvudtaget underligt att Apple kan ta så bra betalt för sina produkter.

Visst är dom väl kan jag tänka mig (har aldrig provat någon)användarvänliga.

Dessutom så har ju Apple varit väldigt duktiga i sin marknadsföring av sina produkter så att produkterna har fått ett "metavärde".

Inom marknadsföringen så sade vi tidigare att "en BMW är värd sitt pris bara för att den kostar så mycket".

Detsamma gäller väl alla Appleprodukter så dom har ju lyckats att skapa detta "metavärde" till inte enbart produkterna utan i högre grad till varunamnet Apple.

Bästa hälsningar,
Bertil

Cessy
2014-04-17 11:10
#5

Mm men man ska nog aldrig glömma den revulotion de skapade när de lanserade iPhonen. De var först o det var nytt o absolut helt annorlunda än allt vi sett. Min son fick en iPhone i konfirmationspresent då när det begav sig o jisses vilken sensation det var. 

Jag gillade även handhavandet av den, så nog förfördes jag då. Dock tycker jag INTE den är värd det pris de fortsatt ta för dem sedan när androiderna kom o sprang ifatt o ibland t.o.m. om o jag skulle aldrig få för mig att betala detta överpris för en iPhone idag, men då - då var det helt nytt o helt fantastiskt på alla sätt.😃

bamse6311
2014-04-17 11:28
#6

#5 Cessy

Jo, just då när dom kom så 2007 var det ju något helt nytt och Steve Jobs hade lagt all fokus på design och gränssnitt.

Om jag inte mins helt fel så påminde iPhone till viss del om iPod vad gäller användarvänlighet och design.

2008 kom sedan HTC med sin Dream som den första androidluren och androiderna började sin vandring.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
kissidor
2014-04-17 11:36
#7

när någon säger att iphone var först med nåt kommer det alltid någon kalenderbitare och säger nåt i stil med "ånej, motorola hade minsann det i sin x93-17b redan 2004, men världen var väl inte mogen för det." och det stämmer säkert, jag orkar aldrig forska i saken. 

men man måste oavsett ge apple credden för att det i alla dessa fall var de som implementerade konceptet på rätt sätt och vid rätt tidpunkt, dvs på ett sätt så att folk förstod nyttan med det och ville ha det - så visst sjutton var de först på det sätt som det är meningsfullt att räkna med tex den typ av smartphones och surfplattor som vi använder idag. 

sen är det här med patentstriderna en annan sak, liksom även den närmast religiösa övertygelsen hos fanboys - ur bägge lägren naturligtvis 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2014-04-17 11:57
#8

#7 kissidor

Steve Jobs var helt emot och gjorde aldrig någonsin några "kundundersökningar" om vad folk ville ha, hade behov av eller önskade sig.

Han resonerade ungefär så här "människor vet ju inte vad de har behov av eller vad de vill ha eftersom det inte redan finns så därför är det vår uppgift att ta fram produkter som människor skall inse att de har behov av och vill ha".

Nåväl, nu var detta en fri tolkning av något som jag för länge sedan såg i ett tvprogram om Steve Jobs.

Bästa hälsningar,
Bertil

Cessy
2014-04-17 11:58
#9

Mm jo jag hade en iPod touch (har ff. den i o för sig, men den används bara till ljudböcker ibland numera. ) o visst var den i princip samma sak, utom telefondelen o att man bara kunde surfa via wi-fi. Sonen hade ju haft en sådan där gratismobil som man fått då man förlängde sitt bef. abbonnemang så han hade ju haft sämst mobil i klassen o skämdes lite över den. När han då fick iPhonen, så var detta stort för honom o för hans kompisar 😉 o som det då blev så var den def. värd varenda krona. 😃

Han behöll den i 3 år innan han övergav den o köpte en Samsung o vare sig jag eller han kommer någonsin köpa iPhone igen, för vi anser dem inte vara prisvärda med allt som finns på androidmarknaden, men visst var de något då från början o jag kan ff. känna den där woow-känslan jag fick av iPhonen då, men jag får den dock inte alls idag (har vänner som har iPhone o testat dem) Idag känns det bara för dyra o för små o för ensidiga eftersom de är så låsta till sitt eget o dels priset o dels att de är så avskärmade o helt egna tror jag så småningom kan bli deras grav. Fast än så länge köper ju folk dem för det är väl ff. så att de gärna betraktas som det finaste man kan köpa o att ha en ger lite lyxkänsla. 

Nå jag nöjer mig faktiskt med den lyxkänslan som jag får när jag tänker på HTC One M8 som jag kommer att köpa o jag skulle inte alls få samma känsla om jag tänker iPhone. Så i mitt huvud har tiden sprungit ifrån iPhone, men vem vet de kanske repar sig så småningom😇😉😃

bamse6311
2014-04-17 12:22
#10

#9 Cessy

Du kommer säkert att bli betydligt nöjdare med en HTC M8 än med en iPhone 5S.

Detta såvida du inte köper en "long tall" iPhone5 *skrattar*.

Bästa hälsningar,
Bertil

Cessy
2014-04-17 14:38
#11

#10 bamse6311

Ja det såg ju väldigt bekvämt ut att prata i den 😇 Eller om man har hål i fickan så passar den ju perfekt. Man får måhända lite konstig gång, men vad gör man inte för att få lov att äga en sååååådan unik iPhone😉😃

sao_ming
2014-04-17 22:05
#12

Skrattretande

Saknar dej Nelly <3 RIP 1998-2007

Upp till toppen
Annons: