Annons:
Etikettapplikationer-appar
Läst 3014 ggr
annia1
2014-04-17 04:27

Dolda appar i platta

Finns ju ingen sajt för plattor så provar här med min fråga.

Jag har köpt mig en lenovo S6000 och jag håller på att lära mig den, men jag går bet på en sak.

Om jag går in på inställningar-appar-alla så kan jag se alla appar som är installerade, men jag hittar inte alla dom apparna bland program vilket jag borde göra. 

På de appar jag själv har installerat står det avinstallera på och så ska det ju vara. På de som jag inte hittar står det inaktivera så som jag fattar det så är det förinstallerade appar som inte går att få bort, men då borde dom ju gå att hitta nånstans. (Ska inte säga att det står inaktivera på alla för jag har inte gått igenom alla.)

Likaså bland alla appar så finns en app som hör till inställningar och den heter ansiktslås. Hittar inte den inställningen fast den tydligen ska finnas.

Jag har laddat hem och läst manualen, men den är rätt fattig. Kanske finns nån mer/bättre som jag inte hittat. Så är det nån som vet vart jag hittar de dolda apparna så jag kan använda dom.

.

Annons:
kissidor
2014-04-17 06:53
#1

Hittar du inte ansiktslås som alternativ under typ låsskärm /skärmlås annia (reservation för att jag inte vet hur det det står i just denna plattas meny, men det är där det ligger i min galaxy note - platta iaf)? 

Kan du ge något /några exempel på appar som du kan se under inställningar /appar men inte hittar i "applådan"? Det är väl inte orimligt i sig att det finns applikationer som inte är avsedda att kunna öppnas av användaren, men jag har faktiskt inte funderat på saken förut. 

Ja det finns ju tre olika alternativ till var på iFokus man främst skulle tro att surfplattor andra än ipad skulle höra. Datorn kanske man skulle tro i första hand, men det verkar faktiskt vara mindre vanligt med surfplatteinnehav bland hardcore datoranvändare än bland "vanligt folk" 🙂. Och sen är det här hos oss då, för surfplattan är ju i mångt och mycket en förväxt smartphone, och vi har dessutom iaf en underavdelning för surfplattor. Och slutligen android kunde man ju också tänka sig så länge det gäller en androidplatta. Men jag tror du hittar flest engagerade surfplatteanvändare härinne 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

annia1
2014-04-17 14:51
#2

Tack för svaret.

Ansiktslås hittade jag. Var jag som trodde att det var en sån där som finns på telefoner att så länge den känner av att man tittar på den så stängs den inte av. Tycker dock det är lite konstigt att den ligger som egen app. För det är bara den och en till som hör till inställningar som ligger som egna appar.

När det gäller appar. Så finns det tex en memo som jag inte hittar igen nånstans. Likaså finns det en kalender som inte heller finns nån annanstans. Sen finns det nån för musik och nån för film. Finns några till, men som jag fattar det så är det vanliga appar som man ska kunna använda. 

Finns ju en hel radda med "gröna gubbar" och de hör väl som jag förstår det till systemet så dom har jag inte brytt mig om. För "gröna gubbar" har jag inga appar alls som ser ut som.

.

kissidor
2014-04-17 15:15
#3

Hmmm, ja såna appar borde ju inte vara några konstigheter att hitta.  Det där hittar jag ingen motsvarighet till i min Samsung. Däremot är det ju kanske lenovo-unika appar som inte finns i playbutiken, så det är väl ingen idé att be dig söka efter dem där och se om de påstås vara installerade eller inte. Har du nåt som heter lenovo apps eller lenovo appstore eller nåt liknande?

Värd på Mobiltelefoner och Android

annia1
2014-04-17 18:49
#4

Jag har kollat playbutiken och hittar dom inte där. Inte ens att dom finns så de går att installera. Åtminstone hittar jag inte motsvarande appbild.

Har heller ingen appstore från lenovo. Kollade på nätet om det skulle finnas nån sån. Dom hade en förut, men den stängdes igen hösten 2012 om jag förstår det rätt.

Att dom är förinstallerade och därmed specifika för lenovo så mycket har jag räknat ut då det inte står avinstallera på dom. Enda valet jag har på dom är att inaktivera dom. 

Så jag vet inte nå. En tanke jag fick här om det är appar som har funnits i tidigare versioner av lenovo så att dom på nåt sätt finns i systemet, men jag tycker i alla fall att dom borde gå att hitta nånstans. Vore ju bra om dom hade haft en bättre manual som beskriver lite mer hur man ska göra på olika ställen.

.

Upp till toppen
Annons: