Annons:
Etikettövrigt
Läst 1641 ggr
bamse6311
4/30/14, 5:57 PM

Z2 nu i svenska butiker

Sonys senaste toppmodell Xperia Z2 finns nu i lager i ett antal större svenska butiker.

Prismässigt har dom lagt den något lite billigare än HTC One M8 och SGS5.

http://www.swedroid.se/sony-xperia-z2-finns-till-sist-svenska-butiker/

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
Razzora
5/1/14, 1:04 PM
#1

Jag var faktiskt och kollade på den igår på Media Markt, måste säga att jag blir lite mer imponerad av Z2:an än vad jag trodde. Den är riktigt rapp, men döytan stör mig fortfarande extremt mycket. 😡

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
5/1/14, 3:36 PM
#2

32GB internt lagringsutrymme och IR så hade den fått följa med mig hem,  trots att den är en lagårdsdörr 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
5/2/14, 2:27 AM
#3

Skall ta mig till en butik för att känna hur den "ligger i handen" men tror nog ändå inte att den skulle vara något för mig personligen.

På tal om vattentäta mobiler så skrev jag häromdagen på Facebook och jag kopierar:

Jag trodde att alla mobiler var vattentäta. Dom har ju "simkort" *s*.

Bästa hälsningar,
Bertil

Cessy
5/2/14, 1:04 PM
#4

Bertil: Haha 😃 Javisst borde väl simkort kunna simma😇

Ja det var ju just det att se o att hålla Z2:an i handen som fällde avgörandet. Snabbhetsmässigt är den väl däremot jämnställd med M8:an. Fast Z2 har en fördel som inte M8:an har - den finns med lila skal😇😉😃 Men sedan vann ju M8:an med hästlängder av känslan den ger just i handen.😍

Nå alla mobiler har ju sina fördelar o sina styrkor o det skulle inte förvåna mig om när året är klart att Z2:an med sin prestanda o att den är just vattensäker kommer göra den som en av kandidaterna till årets mobil. Sedan är det ju förståss svårt att sia då det hela tiden kommer nya o att de som kommit i början på året lätt blir förbipasserade av nästa omgångs mobiler o.s.v.

Men hade den inte sett ut som en ladugårdsdörr o kännts som en i handen, så hade den ff. stått kvar som en kandidat när jag skippade den o mer inriktade mig på S5:an o M8:an. Nu är jag ju hur som helst superdupernöjd med min M8:a.❤️ Däremot tror ju t.ex. att min sambo hellre hade valt Z2 om han skulle ha en ny mobil nu, för det är en mobil som jag helt klart tror kommer tilltala fler män än kvinnor då den ju är rejäl o passar stora händer😉😃 medans sonen nog hellre hade tagit M8:an eller möjligtvis S5:an - ja om valet skulle ske just nu.

bamse6311
5/3/14, 5:50 AM
#5

I test av PcFörAlla (IDG) så får den 9 av 10 poäng.

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.558524?utm_source=dmdelivery&utm_medium=email&utm_content=Sony%20Xperia%20Z2%3A%20Biffig%20best%20fo&utm_campaign=PFA%20Express%202014-05-01%2014%3A55%3A0

När alla de här olika sajterna så småningom kommer att utse årets bästa lur så blir det väl en kamp mellan Z2, One M8, SGS5 och iPhone5S och kanske någon till.

Swedroid har redan om jag minns rätt utsett M8:an till årets bästa lur eller åtminstone till den bästa luren på marknaden just nu.

#4 cessy
Klart att alla lurar är vattentäta när man har "simkort" i dem Gapskrattar

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
5/3/14, 8:55 AM
#6

Det är kanske liiite tidigt att utse årets bästa lur 😉?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
bamse6311
5/5/14, 1:50 AM
#7

#6 kissidor

Visst är det lite tidigt ännu och fortfarande är ju fler lurar på G så vi får se hur det ser ut i slutet på året.

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
5/5/14, 5:10 PM
#8

Ja nog är det alltid lite tidigt att utnämna årets mobil 😉

LG G3, Oppo Find 7, OnePlus one, Nexus X och så vidare.. har säkert glömt bort någon viktig telefon 🤫

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
5/5/14, 8:27 PM
#9

#8 Razzora.

Väntar med spänning på att om inte annat just de där som du nämner skall bli testade av swedroid, mobil.se och andra och se deras betyg.

Du Razzora, det där med Nexus X, tror du inte att det kommer att bli en Nexus 6-ig lur *skrattar* Gapskrattar

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
5/5/14, 9:17 PM
#10

#9 Ja du, ingen aning, det var därför jag skrev X istället för vilket nummer nu dom behagar att lägga till på Nexus serien. Visserligen har jag hört någonstans att Nexus serien skulle läggas ner så jag är lite osäker där..

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
5/9/14, 9:09 AM
#11

Nu har Swedroid testat Z2:an.

Har själv inte läst men skall göra det nu.

http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/vi-testar-sony-xperia-z2/

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: