Annons:
Etikettapplikationer-appar
Läst 1630 ggr
annia1
2014-05-03 04:26

Ändra utseende på bokmärken (Platta)

Jag har lagt några bokmärken från nätet direkt på startsidan på plattan, men jag skulle vilja ändra utseendet på dom. För några har ju bara den där röda flaggan och texten är så liten under så svårt att se vad det bokmärket går till för sida.

Men jag hittar inga inställningar varken i själva plattan eller i webbläsaren så finns det nån app som man kan ta hem så man kan ändra.

.

Annons:
Nelley
2014-05-03 04:54
#1

Vadå platta är det en iPad eller? Vilket märke? Testa att precis efter du har sparat sidan, printscreena det du vill ha som "symbol" ..🙂

annia1
2014-05-03 14:44
#2

Det är en lenovo S6000. Jag har inte hittat nånstans hur man gör en printscreen på den. Och eftersom jag inte hittat det så vet jag inte heller hur jag skulle kunna göra om ett bokmärke till en klickbar ikon.

Men jag har hittat lösningen. Går in på widgetar och där välja widgeten infoga bokmärke. Då får jag en vanlig ikon så det syns vilken sida det är.

.

Razzora
2014-05-03 20:58
#3

Oftast så brukar det vara att man trycker på power knappen och volym ner för att få enprint sscreen. Men ibland kan det vara någon annan knapptryckning. Vilken version av Android har du?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

annia1
2014-05-03 23:18
#4

Jag har 4.2.2

Jag har suttit en stund och provat och tänkte först skriva att det inte fanns på det sättet. Sen rätt var det var så tog det en bild så förstod att jag fick hålla in båda under några sekunder så funkade det.

Har provat på de olika redigeringsalternativen som finns i fotoappen. Hittar inget att man kan göra en bild till klickbar länk. Får väl se om jag hittar nåt nånstans, men som det verkar just nu så måste jag i alla fall ha nån extra app eller program om jag vill göra en bild till en ett användbart bokmärke.

Men jag har ju löst mitt problem så ingen "panik" nu.

Tyvärr så har lenovo en väldigt fattig manual så det är trial and error som gäller. Eller fråga här.

.

Upp till toppen
Annons: