Annons:
Etiketthårdvara
Läst 4781 ggr
zickan
2014-05-03 13:09

Tips på bra, liten mobil

På pinnkiv fortsatte jag med min iphone i två år med totalspräckt skärm som saknade glasbitar osv. Bara för att se hur många gånger jag kunde tappa, råka fukta den osv innan den dog. 

Men efter 1,10 år sedan jag kastade skiten i väggen och total pajjde den så valde han nu att bli svart. 

Inte hängt med på marknaden. Skulle önska lite tips på en mobil som är relativt snabb. Vill inte ha en tegelsten och aldrig någonsin igen en iphone. 
Letar efter främst android. Priset spelar inge roll. Använder mobilen mestadels som modem till datorn på jobbet. Men även det vanliga. Sms, enkla spel, fb, väckarklocka, ficklampa, spotify, mindre surf och ibland lite fotografering men inget behov av nån värsting kamera även om det är ett plus. Även blivit en hjälp på resande fot med att kolla ekonomin, betala räkningar, köpa biljetter osv. 
Så bra batteri är ett plus. 

Kikat mycket på sonys. Gillar främst platta formen. Men tycker sony spottat ur sig nya mobiler sista tiden. Verkar dyka upp en ny variant av en tidigare telefon rätt ofta. Mycket och avancerat. Brukar kännas som sånt pajjar fort eller är vatten, dammtät osv fungerande som hållbar?

Förr varit inne mycket på samsung och alla kompisar rekommenderar s5 osv. Men stör mig lite på designen med rundade baksidan och flesta modeller verkar rätt stora. Men det kan man nog förbi se iaf rundande baksidan om telefonen i sig är värt priset. 

Kikat lite snabbt på Lg och htc. Ogillat märkena sedan innan då jag haft lite från dessa som inte fungerat. Känts som man mest betalar för namnet och inte nån direkt kvalitee. Men detta kanske har ändrats?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Razzora
2014-05-05 17:01
#1

Många bra telefoner har dykt upp den senaste tiden på marknaden.
Sonys nya Xperia Z2 är mycket fin telefon. Det man måste vara försiktig med är att man verkligen sätter dit pluggarna på telefonen om man är på ett ställe med mycket vatten eller fukt så att man inte får in damm och fukt.

Jag måste nog säga att LG och HTC är riktigt bra märken nu för tiden. HTC har deras senaste telefon One M8 och LG har sin senaste LG G2 och den kommande LG G3 som nog ska komma ut på marknaden inom kort.

Batteritid än så länge är det nog LG G2 som har bäst batteritid.
Sony Xperia Z2 har en mycket bra kamera och detta med att den är vatten och damm tät.

Den billigaste är för tillfället LG G2 som då är förra årets telefon men ändå i toppen av listan för tillfället.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-05-05 18:22
#2

Eftersom du söker en mindre telefon zickan så är det svårt att komma på något bättre alternativ än xperia z1 compact. Nåt som kan rekommenderas för att det skapas hålla sig vattentät är att man skaffar en sådan laddningsdocka att man slipper hålla på och pilla upp den där gummiplutten för usb-porten titt som tätt. 

vad du mer kan göra är att vänta på respektive minimodell från samsung och htc,det borde inte dröja alltför länge innan de dyker upp tycker jag. Om de följer mönstret från tidigare så kommer de inte att vara lika vassa som sina storasyskon, men de kommer att vara helt ok för den som vill ha en anständig telefon men inte kräver det allra värsta. 

I övrigt håller jag med om det som sägs i #1 🙂, men tyvärr är ju alla de rätt stora telefoner.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: