Annons:
Etikettrykten
Läst 2679 ggr
Razzora
2014-05-09 23:46

Ingen kitkat till Samsung Galaxy S3 och S3 mini

Det verkar som om Samsung nu har bekräftat att deras Galaxy S3 och S3 mini har blivit för gamla för en uppdatering till kitkat. Vilket enligt mig är väldigt synd då kitkat är mer slimmat och hade nog fungerat riktigt bra på S3 och S3 mini.

Läs mer: Samsung sägs ha bekräftat ingen kitkat till Galaxy S3 och S3 mini

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
2014-05-10 10:10
#1

ja det skumma är ju att samsung hävdar att det är för att de har för lite RAM-minne för att klara av att köra med kitkat 🤦‍♂️! det är ju så gott som ett erkännande av hur superbloatat och blytungt deras touchwiz är 😉! 

men jag ser egentligen inget anmärkningsvärt i att de inte får uppdateringen annars, galaxy nexus får ju inte ens kitkat officiellt. 

men jag hoppas att de som sitter med vanliga s3 och s3 mini vågar sig på att roota och flasha någon lämplig kitkat-baserad custom rom nu, för då kommer det bli som att ha en helt ny telefon för dem 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Sångfågeln752]
2014-05-11 14:53
#2

Det var ju tråkigt för dom som har de här modellerna men hoppas som kissidor att dom i så fall kan roota den, det lär bli precis som sagts en helt ny lur 😉

Razzora
2014-05-12 11:37
#3

Om jag inte minns fel så finns det redan bra custom roms till s3:orna. I alla fall tror jag det. Det var en kompis till mig som fixade det för ett tag sedan. Men nu vet jag inte hur telefonen fungerar med just kitkat i. Förhoppningsvis bättre 😉

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
kissidor
2014-05-12 12:37
#7

ja o ja, till en sån storsäljare som s3 måste det finnas massor, och säkert redan många med kitkat också 🙂. frågan är som sagt närmast att de som sitter med en s3 ska våga sig på att roota och flasha om de aldrig gjort det förut

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-05-12 13:02
#8

Sant, frågan är om man kanske skulle kunna göra någon liten artikel om detta. Jag har nämligen inte flashat eller rootat någon telefon ännu. Sedan så kan det bero på att jag bara har haft 3 st smartphones. Sony Live with Walkman, HTC Desire HD och LG G2. Funderar på att köra någon flasha och roota min HTC Desire HD faktiskt..

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-05-12 13:13
#9

det vore ett intressant experiment razzora, den blir säkerligen som ny också, speciellt då med kitkat. jag tycker absolut du ska göra det 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2014-05-12 13:27
#10

Om man skulle våga sig på att roota sin gamla HTC WildfireS bara för att se om man kan.

Dock så måste man väl vara väldigt duktig på engelska för att göra sådant, eller?

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2014-05-12 13:47
#11

ja man kan väl befara att du inte hittar en så bra rootnings-guide till den på klingande ren svenska bertil, du får väl googla och se vad du hittar 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-05-12 14:27
#12

Ja jag tror att jag nog kanske kan gå steg för steg och visa hur jag gör med min Desire HD.. Jag menar den var långt före sin tid med 765 MB ram.. så jag hoppas att det ska bli bättre än vad den är nu.. för sämre kan den då inte bli. 😡

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Sångfågeln752]
2014-05-12 18:44
#13

Fann en länk här om hur man rootade en samsung men en riktig Guide skulle vara toppen för samtliga Android, det skulle underlätta för många som vill prova men kanske inte vågar.

http://mobiltelefoner.ifokus.se/discussions/51d54db3ce12c4632d0004ad-att-roota-sin-samsung

Annons:
kissidor
2014-05-12 19:17
#14

tja det blir ju lite vådligt att försöka skriva en sån guide eftersom inte samma metoder fungerar för alla telefoner 😕

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-05-12 21:08
#15

Ojdå, för samtliga Androider blir nog väldigt svårt. Men jag kan ju skriva hur jag gör med min telefon. Sedan får man ofta leta efter information för just den specifika telefonen man har. Dessutom så är ju alla custom roms i stortsätt olika för olika telefoner. Så det gäller verkligen att söka och söka och söka lite till. Men jag kan ju skriva lite om vad man bör tänka på och lite om vilka problem som jag kanske stöter på under tiden jag håller på och roota och flasha den.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-05-12 21:23
#16

precis, mer än så kan man absolut inte göra - det går inte att göra en allmängiltig guide för det

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-05-12 21:54
#17

Precis, utan bara lite hur tänket är och ungefär och möjligtvis sökord som jag använde för att söka informationen.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
2014-05-13 07:48
#18

Gör så Razzora.

Det skulle vara kul och intressant att få läsa vilka problem du stöter på under tiden du rootar.

Problemet för min del är mest det där med engelskan.
Visserligen så talar jag engelska ganska bra men det är det där med "läsningen" och speciellt när det kommer in på specialområden som det här.

Har ju även min Sensation som är körd på det sättet att den helt laddar ur lite hur som helst så den skulle jag kunna använda som "experimentlur" *s*.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2014-05-13 09:14
#19

jag är tvärtom isf bertil, jag läser och skriver det mycket bättre än jag talar det. men jag håller helt med dig om specialområden, fackspråk är alltid något för sig hur bra man än behärskar ett språk för övrigt.

sambon brukar tjata ibland och ska ha översättningshjälp när han letar efter reservdelar till gamla traktorer - "jamen jag vet ju för f-n inte ens vad det där heter på svenska!" säger jag då när han tycker det är såååååå konstigt att jag inte kan hjälpa honom 🤪

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Sångfågeln752]
2014-05-13 13:42
#20

Nej det hade nog blivit för mycket om man skulle göra en guide på dom vanligaste modellerna, dum tanke av mig 🤐

Annons:
bamse6311
2014-05-14 13:15
#21

#19 kissidor

Gapskrattar

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
2014-05-15 11:53
#22

#19 Ja detta med engelskan. Här är jag tydligen en ordbok när sambon får för sig att skriva något på engelska eller om han ska söka något på nätet. Vilket är lite irriterande ibland. "Kan du inte kolla upp detta åt mig" när han har datorn framför sig och jag sitter och skriver något annat. Mitt svar brukar vara "Men du har ju datorn framför dig, jag är upptagen!", allvarligt så väntar han tills jag är färdig sedan frågar han mig igen 🤪
Grejen är att han är duktig på att skriva och att tala på engelska men av någon anledning så ska jag leta upp informationen på nätet. (Tror visserligen att det beror på att jag brukar hitta så mycket information på det sättet jag söker på än vad han gör 😎🤓)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: