Annons:
Etikettmjukvara
Läst 1150 ggr
[Lizzier_83]
2014-05-14 16:06

Minecraft i iphone 5C?

Testar här med och ser om det går lättare att få svar. Funderar på en Iphone 5c men är lite undrande om hur mycket den klarar. Jag spelar främst minecraft i mobilen och efter uppdateringen som ska komma snart så blir ju spelet lite tyngre, tror ni 5C kan klara det utan lagg?

Annons:
Olivia_I
2014-05-14 16:07
#1

Ja, jag tror det… Har dock ingen IPHONE så att…

~Joja my rabbit~ ❤️
~Kaniner~ ❤️

bamse6311
2014-05-14 17:13
#2

Har du testat din fråga på sajten iPhone här på iFokus?

Där borde ju finnas några som vet och kan ge dig svar på din fråga.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2014-05-14 17:20
#3

kanske kan vara värt att iaf fråga på minecraft-sajten också, ifall nån där har en 5c? fast de kanske är så hardcore minecraftfans att det inte duger åt dem att spela pe 😃. men 5c, är inte den precis som 5:an i hårdvara? har svårt att tänka mig att det inte skulle gå bra att spela på den då

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Lizzier_83]
2014-05-14 17:36
#4

#2 Jodå, har frågat där men inte mycket hjälp.

#3 Jo, den ska vara väldigt lik 5:an men jag har ingen så jag vet inte riktigt hur mycket den klarar. Kan man se nånstans hur mycket minecraft kommer kräva efter uppdateringen och sen kolla om 5C klarar det med marginal? Svårt att förklara riktigt hur jag menar :) Lite som man kan göra med tex sims 3 till datorn, man ser hur mycket spelet kräver och så kan man kika på info om datorn och se om den klarar att köra det utan lagg.

kissidor
2014-05-14 17:51
#5

jo jag tror jag fattar, systemkraven menar du va 🙂. tyvärr verkar man inte kunna hitta nåt för pe, försökte googla lite på system requirements minecraft pe for iOS men hittade inget användbart - och speciellt inte för en kommande uppdatering. men jag tycker det vore jättekonstigt om de skulle ha gjort om spelet så en såpass ny iPhone som 5:an skulle lagga med det, och då har ju som sagt 5c precis samma cpu, gpu och RAM. 

men du kanske skulle kunna skriva till mojang och fråga:  https://help.mojang.com/ , de borde ju iaf veta men jag vet inte hur snabbt och ofta de svarar

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Lizzier_83]
2014-05-14 17:56
#6

#5 Tusen tack för att du kikade, ja det måste vara systemkrav jag menar :) Du har nog rätt i att en ny iphone bör klara det utan lagg, iallafall är det ju såpass troligt att det är värt att chansa. Då får det nog bli en 5c iallafall.

Annons:
Razzora
2014-05-15 11:56
#7

Med tanke på att du har en ny telefon och många utav utvecklarna (ja lite ledsamt egentligen men men) utvecklar apparna först för iPhone (iOS) plattformen så är alltid allt optimerat till det minsta i Apples grejer (sedan får man ju tänka på att de bara är några få telefoner om man ska jämföra med Android och Windows Phone)

Så jag är ganska säker på att det inte ska vara några problem att köra MineCraft på din 5C

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: