Annons:
Etikettmjukvara
Läst 8012 ggr
[Assume]
2014-05-17 09:25

Comviq och APN..?

Jag förstår inte varför jag inte får igång varken surf eller mms på min HTC One X. Vid det här laget har jag testat flera olika inställningar som jag hittat på nätet. Självklart även dem som Comviq har på sin hemsida för just HTC One.

Min HTC är upplåst. Den kommer ursprungligen från 3. Kan det vara en del av problemet?

Varför fungerar det inte?
Jag blir knäpp snart! 🤪

Är det någon som kan de rätta APN-inställningarna?

Annons:
Ladydragon
2014-05-17 10:41
#1

märkligt just Comviq har en inställning så att när man sätter in sim kortet från dom och sen startar telefonen så brukar den fixa själv apn inställningarna….
har själv haft mitt simkort från Comviq i flera telefoner och den skapar alltid själv apn inställningarna 

eventuellt kanske du behöver ett nytt sim kort 

men jag skriver ändå ner apn inställningarna för Comviq 

Namn: Tele2 internet
APN: internet.tele2.se
Proxy: *
Port: *
Användarnamn: *
Lösenord: *
Server: * 
MMSC: *
MMS-Proxy: *
MMS-port: *
MCC: 240
MNC: 07
Autenteringstyp: inga
APN-typ: default,supl,a-gps
APN-prokoll: IPv4

* betyder att där ska du inte skriva något dom ska lämnas blanka…

[Assume]
2014-05-17 15:00
#2

Många tack!

De uppgifter du skriver innehåller inga MMS-insällningar. Med uppgifterna från Comviqs hemsida för HTC One lyckades jag idag få igång surfen, men MMS kan jag fortfarande inte skicka eller ta emot, trots att MMSserver och allt runt det är inskrivet. Det är MMS jag är mest intresserad av. Surfar gör jag på laptop och ipad.

Det här är ett inte ovanligt problem som dryftas i olika forum (swedroid tex.). Jag har hämtat olika uppgifter från olika forum och testat dem alla inkl. omstart .. men tji får jag. Några mms får jag inte igång! 😕

Tusen tack i alla fall. 🙂

Ladydragon
2014-05-18 13:12
#3

#2 jag använder enbart dom inställningarna i min mobil och jag har varken problem med surf eller mms 🤔 har ingen aning om varför det strular för dig

[Assume]
2014-05-18 13:17
#4

#3 Jag testar dina uppgifter, så får jag se hur det går. TACK för din hjälp!

Razzora
2014-05-21 00:33
#5

Hur har det gått Assume? Har du fått MMS:en att fungera?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Assume]
2014-05-22 19:48
#6

#5 Internet fick jag igång, men inte MMS.

Till sist gick jag in på en phonehouse-butik och pratade med dem. Fick tipset att skicka ett tomt sms till 123, vilket jag gjorde. Fick bara en länk till Comviq, som innehöll de uppgifter jag redan hade. Jag tror att det är något från den gamla leverantören som spökar.

Jag lägger den som en kamera och skickar bilder via kabel till datorn. Sen använder jag min Samsung som telefon. Den klarar "allt". 😃

Fast jag var väldigt förtjust i HTC One+ 😕

Annons:
Razzora
2014-05-22 21:44
#7

Om du inte har testat att fabriksåterställa telefonen så kanske du ska testa det. Glöm bara inte bort att göra en säkerhetskopia så att du inte raderar foton och appar som du vill ha kvar. Ibland hjälper det att göra en fabriksåterställning, men det kan ju inte skada att testa.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Ladydragon
2014-05-23 14:42
#8

Hur gammalt är ditt simkort? 

tror kanske en lösning kan vara att byta ut det du har nu till ett nytt 

#7 det kan oxå vara en lösning

[Assume]
2014-05-24 08:52
#9

#7 o #8 🙂

Tack för bra tips! Simkortet är relativt gammalt, men jag börjar med en fabriksåterställning.

Razzora
2014-05-24 14:07
#10

Låter bra, hoppas verkligen att det hjälper. Glöm bara inte att säkerhetskopiera bara 🙂

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Assume]
2014-05-25 20:11
#11

Fabriksåterställning klar och ff inget mms. Jag tror det står fel uppgifter vid APN-typ. Alla lämnar olika information om den saken, så jag får fortsätta söka, försöka och fela 😛 // Simkortet är nästan nytt, kom jag på. Jag bytte leverantör i december, så äldre än så är det inte.

Tack i alla fall.

Upp till toppen
Annons: