Annons:
Etikettrykten
Läst 2417 ggr
Razzora
2014-05-20 22:56

Rykte: Bild på HTC One M8 Prime?

Under dagen så har lite rykten kommit om den nya HTC One M8 Prime som då ska vara en kraftfullare modell än One M8 som släpptes för ett tag sedan. One M8 Prime ska då ha:
Processor: Snapdragon 805
Arbetsminne: 3GB
Skärm: 5,5"
Upplösning: 2560 * 1440 pixlar

Nu är frågan hur snart denna mobilen kommer ut. Någon mer som känner sig väldigt intresserad av denna mobilen?

Läs mer: Första bilden på HTC One M8 Prime

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Cessy
2014-05-21 00:50
#1

Åh om den är vattentät så hade den ju varit grym, men samtidigt så smidig som den "vanliga M8:an" är att surfa med, för den är verkligen som en spinnande katt o laggar i princip aldrig så får det väl vara mer än snapdragon 805 o vattentäthet för att slå ut den, men visst kan den säkert komma bli urläcker. Synd bara att de släpper dessa båda modellerna så tätt inpå varandra. Är det ett sätt att möta konkurrensen från Den nya samsungen sedan i sommar då o antagligen också LGG3?

kissidor
2014-05-21 06:13
#2

Jag är kluven till det här med alla prime-modeller.  Jag hade ju i stort sett redan bestämt mig för g3 men nu måste jag vänta och kolla in dessa också 😓. (Och sån unison översvallande kritik som M8 fått på nästan alla punkter så vill jag nog kolla in denna M8 prime innan jag bestämmer mig, i vart fall om den kommer så snart.) 

Och en del av de som köpt en av "standardflaggskeppen" retar sig säkert på det när det kommer en påtaglig uppgradering så kort tid efteråt. Men man kan ju inte vänta för evigt, man måste ju slå till nån gång.  Men de som satt i system att alltid ha senaste modellen får det svettigt nu!

Men samtidigt som nörd 🤓 kan jag ju inte låta bli att tycka att det är roligt när det kommer nya grejer 😊.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2014-05-21 09:07
#3

Jo men nog tusan räcker det med 1 flaggskeppsmodell per år o sedan att det kommer mini o budgetvarianter av den förståss. Men att både HTC o Samsung sedan kommer med värstingmodeller av sina flaggskepp några månader efter de släppt sina årsmodeller känns ju lätt hysteriskt. Att LG kommer med sin nya modell ett halvår efter sin förra är däremot mer förståligt, för de vill ju konkurrera med de andra o åtminstone ligga inom några månader efter varandra för att fånga de som vil ha nytt.

kissidor
2014-05-21 09:41
#4

"lätt hysteriskt", bra sammanfattning cessy 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-05-21 14:10
#5

Lite mer om hur HTC One M8 Prime kommer att se ut: 

http://www.swedroid.se/htc-one-m8-prime-visas-upp-360-grader/

Vet inte om jag är så överförtjust att kameran har den orangea ringen…inte snyggt…

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-05-21 14:25
#6

mja… inte pjåkigt ändå tycker jag - fulsnyggt liksom, jag skulle kunna ha den utan att skämmas 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Cessy
2014-05-21 18:01
#7

Ärligt talat så vet jag inte. Jag föll ju inte pladask för min M8 förrän jag höll den i handen o s.a.s. såg den IRL. Det var ju då jag gick hem  o kollade diverse tester än hit o än dit, för jag var ju dels inställd på att byta från htc till något annat o dels tyckte jag den var för dyr, så jag hade mest skumläst om den o var inställd på S5:an eller Z1:an. 

Men att få M8:an i sin hand - ja då blev jag faktiskt kär i den o när sedan alla tester o videos motsvarade kärleken, så blev det ju M8:an det blev trots priset  o för att min underbara mams gav mig en påskpresent som gjorde valet möjligt.❤️ Med detta sagt. så vill jag nog se M8 Prime först innan jag säger varken bu eller bä om den, för jag blev ju inte såld av bilden på M8:an heller, men väl i handen var ju en helt annan historia 😉😃 o är den allt M8:an är men med ett steg bättre prestanda på en rad punkter, så är det en verklig megasupertelefon.

bamse6311
2014-05-22 18:13
#8

HTC både behöver och måste ta igen tappade marknadsandelar.

HTC var ju först ute med smartphones för android när man 2008 presenterade sin "Dream".

Sedan så har de ju haft sådana framgångar som med  Hero, Desire, One X med flera.

Dock så har de tappat väldigt mycket marknadsandelar för att inte också säga att de gått med minusresultat de senaste åren.

I detta läge så kan man ju förstå att HTC satsar för fullt.

Tittar man WorldWide så säljs det bara mer och mer lurar hela tiden och även på tillväxtmarknaderna så ökar efterfrågan och försäljningen av smartphones och då även av de dyrare flaggskeppen.

Sett i det perspektivet så är det egentligen inte så underligt att HTC satsar för fullt och kör på så det ryker *s*.

På HTC vill man garanaterat  återta den "Tron" som man tidigare satt på.

Blir nu M8:an både original och Prime den försäljningssuccé som det borde bli så kanske till och med Teleonor ser sig nödgade att återigen ha HTC lurar i sitt sortiment, hahaha. Skrattar

Bästa hälsningar,
Bertil

bamse6311
2014-05-22 20:10
#9

M8 Ace på gång som då tycks bli en lur i mellanprisklassen.

Dock så kommer det då att bli ännu en av alla andra "plastic fantastic" lurar men förstår att HTC vill täcka in många prissegment.

http://www.mobil.se/nyheter/htc-one-m8-ace-kan-lanseras-i-juni

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2014-05-23 05:52
#10

Det såg ju ut som att den skulle bli väldigt mycket billigare utan att få så drastiskt försämrade specs, så den kan nog bli ett intressant alternativ för många

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2014-05-23 11:30
#11

haha, men jösses har ni sett hur den ev kommer att se ut framifrån: http://www.swedroid.se/ar-det-har-plastversionen-av-htc-one-m8/ 😃? USCH säger jag 😛.

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2014-05-24 19:07
#12

Dessutom så har ju HTC även släppt två nya Desire-modeller.
816 samt 610 som även de ligger i mellanprissegmentet.

http://www.mobil.se/nyheter/f-rsta-intryck/f-rsta-intrycket-av-htcs-mellanprislurar

Överhuvudtaget så släpps det ju en väldig massa nya lurar hela tiden Skrattar
Detta är ju dock till gagn för konsumenterna som får mycket att välja på och dessutom pressar det ju priserna för konsumenterna.

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: