Annons:
Etikettoperativsystem
Läst 1819 ggr
Razzora
5/21/14, 11:38 PM

Motorola Moto E VS Samasung Galaxy S5

Samsung Galaxy S5 som är Samsungs senaste flasskepp mot Motorolas budgettelefon Moto E. 
De största skillnaderna är att S5 är mycket mer kraftfullare men har en mycket mer anpassad version av Android Kitkat medans Moto E som är klenare telefon (om man jämför med S5:an) men som dock har en mer renare version av Android är mer responsiv på många utav punkterna i gränsnittet.

Vad tycker ni om själva filmsnutten? Kan detta stämma? Skriv gärna lite kommentarer om vad ni tycker om detta.

Edit: Glömde ju lägga till länken till artikeln..
http://www.swedroid.se/motorola-moto-e-jamfors-med-galaxy-s5-hastighetstest/

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
5/22/14, 6:18 AM
#1

Lägger till länken razzora, så blir det lite enklare för alla 😃: 

Moto E vs. Samsung Galaxy S5 - Surprising! (Speed…: http://youtu.be/3P9vDAY0U0A

Jag har inte hunnit titta på den själv, men det förvånar mig inte om moto e är snabbare på vissa punkter.  Samsung har kanske androidvärldens sämst optimerade mjukvara och Motorola kanske den bäst optimerade om man ska tro alla recensioner och användaromdömen för moto g och moto x.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
5/22/14, 11:43 AM
#2

Haha, så går det när man är för trött och försöker att skriva lite..
Nu har jag lagt in länken 😊

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
5/22/14, 5:52 PM
#3

Såg också det där klippet men tyckte att det var lite fel att testa två så olika lurar mot varandra.

Killen i klippet visar ju bara på det som är positivt med Moto E men kunde ju också isf visa allt det som SGS5 är mycket mycket bättre på.

Litta litta missvisande blir det ju.

Tänker på någon som kanske skall köpa sin allra första smartphone och ser på detta klippet.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
5/23/14, 9:21 AM
#4

ja videon riktar sig nog till de som vet lite mer och inser att den inte visar alla aspekter - och då blir det ju en ganska kul jämförelse som visar på mjukvarans betydelse för helheten. men om det nu skulle vara så illa att någon som ska köpa sin allra första smartphone ser denna video och endast denna, och grundar sitt beslut helt och hållet på den så tror jag nog förresten att moto e duger gott som första smartphone 😉. den springer ju i alla händelser i åttor runt allas våra första smartphones, vi som nappade på konceptet för några år sen 🙂. (x10 mini, uuuuuurrrrrrkkkkk 🤮!)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: