Annons:
Etikettmjukvara
Läst 1370 ggr
Razzora
2014-05-23 00:37

Bye Bye Nexus

Nu verkar det som om ryktet om att Google ska skrota sin Nexus serie verkligen blir sann.
Vilket får mig att bli lite ledsen. 😭
Men det verkar som om de vill ha in mobiltillverkare och surfplattetillverkare att använda en "ren" Android version, som de kommer att kalla "Android Silver" istället. Vilket kommer nog att komma någon gång 2015, sedan när mer exakt verkar inte riktigt vara spikat.
Vilket får mig helt plötsligt att bli riktigt glad, för vi vet ju alla att alla mobiltillverkare verkar ha en tendens att lägga in mycket extra program (bloatware) i sina mobiltelefoner och surfplattor som tar mycket av utrymmet.

Vad tycker ni om detta? Blir ni glada eller tycker ni att Google har fått storhetsvansinne?

Läs mer: Nu skrotar Google Nexus för gott
Google Nexus skrotas - ersätts av Android Silver
Insidern @evleaks säger farväl till Nexus-serien, nämner Android Silver

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
2014-05-23 06:00
#1

jag är kluven. tråkigt att se nexus-serien gå i graven, alla vi androidnördar blir nog lite blanka i ögonen över det. 

sen tycker jag att man alltid saknat någon detalj i den senaste nexusen som de strippat bort från det flaggskepp den varit baserad på för att kunna hålla nere kostnaden. det har hindrat mig från att köpa både nexus 4 och nexus 5 trots att jag egentligen hade velat välja en nexus. med android silver istället får vi större valfrihet om än högre pris. teoretiskt. 

men sen var det vi då, här i "lilla skitlandet" sverige. hur många android silver-modeller kommer hit den officiella vägen tro? baserat på hur många google play edition-modeller som gjort det (0st) så blir det ju inte många…

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-05-24 23:05
#2

Ja visst blir man lite tårögd när Nexus serien verkar försvinna. De hade ju sin charm trots allt. Jag har också varit på väg och köpa någon utav de senaste Nexus telefonerna (4 och 5:an) men precis som du säger kissidor så har flaggskeppet som den är baserad på bättre specifikationer än Nexusen sedan har. Vilket har irriterad mig egentligen.

Ja frågan är hur många av Android Silver som i slutändan kommer att dyka upp här i Sverige. Det är ju inte direkt känt att de roligaste mobil modellerna dyker upp här 😭😢

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: