Annons:
Etiketthårdvara
Läst 3167 ggr
[T-Fia]
2014-05-29 22:03

Slag och vattentålig

Behöver en ny jobbtelefon. Har tröttnat på min Samsung G. X-cover.
Slag och vattentålig skall den vara, och gärna något bättre kamera än min förra.
X-covern har stått ut med mycket och klarat allt, men är trög på alla sätt och vis, och så kameran då som är så dålig så det ser ut som om man haft ett myggnät för linsen. Har kikat lite snabbt på någon Sony, men det står inte så mycket om slagtålighet, bara vatten och reptålig.
Förslag tack :-)

Annons:
kissidor
2014-05-29 23:20
#1

tyvärr är det ju extremt dåligt med just stöttåliga telefoner med bra prestanda. xcover förstår jag att du riktigt plågats av alltmer efter att tiden har gått 😃. det finns ju en xcover 2 nu som naturligtvis är något av en uppgradering, men man jublar nog inte över hur rapp och underbar den är skulle jag tro. sen har du ju cat b15 också, som iaf på papperet verkar vara ännu segare än xcover 2. här har du dem sida vid sida för jämförelse: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1627639,1702777

en ytterligare aktör som jag inte sett förrän i år och som inte verkar säljas i några andra butiker än deras egen är runbo. modellerna q5 och x6 har ju enormt mycket fräschare såväl hårdvara som mjukvara än samsungen och caten, här hittar du runbos telefoner: http://runbo.talexshop.com/runbo-mobil-c-2.html

en annan variant är ju också att köpa vilken mobil som helst som du skulle föredra om du inte behövde ha en stöt- och vattentålig, och så packa in den i en otterbox eller liknande skydd.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[T-Fia]
2014-05-29 23:41
#2

Tack för svar :-) Visste inte ens att det fanns sådana där otterboxar. Finns de till androidtelefoner med? Kommer bara upp en massa till i-phone när jag googlar.
Behöver inte vara en sådan telefon som man kan gjuta in i betong och sedan bila ur den igen, testade en sonim för några år sedan och det var väl deras reklam vill jag minnas och jag betvivlar inte att det vore möjligt med den men mest skall jag kunna ha den i grusig ficka, gräva ner den i ibland, råka tappa den i vattenpöl och sådant. Men vill ändå ha en telefon som jag kan fota med, kolla bilder och använda civilt.

Förstås får den gärna vara billigare med, byter hellre en gång om året/vartannat år än att köpa en riktig dyring som jag känner att jag inte har råd att byta ut.
X-covern står jag nog över nästa gång i vilket fall.

kissidor
2014-05-29 23:52
#3

de finns nog inte till alla modeller nej, men till ett antal av de vanligaste androiderna iaf, här kan du se vilka modeller det finns till: http://m.otterbox.com/on/demandware.store/Sites-otterbox_us-Site/default/Home-Show?full=true

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2014-05-30 00:02
#4

du kan ju också nöja dig med en vattentålig/vattentät som tex så gott som alla xperior är, samt galaxy s5 från i år och s4 active från förra året, och så sätter du på ett sånt där copter eller liknande skärmskydd för att den ska tåla gruset bättre. det borde även kunna funka som ett ganska bra splitterskydd för skärmen tycker jag. i såfall finns det många fler att välja på, för xperiorna är ju också kända för ganska hyfsade kameror. dammtåliga är de ju också. men som sagt, just stöttåliga är det faktiskt bara de jag nämnde tidigare som är klassade som.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-05-30 00:32
#5

Den enda telefonen som jag känner till som är rep, stött och allmänt tålig mot vatten och allt annat är telefonerna från C.A.T, dessutom så har de blivit mycket bättre den senaste tiden. Men däremot deras kamera är jag lite fundersam hur den fungerar egentligen. Men du kanske skulle ta dig en titt på deras modeller. Lägger en länk till en utav deras modeller på Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1702777

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-05-30 06:08
#6

samma som min i #1 razzora 😉😇. men de där runbo-lurarna som inte finns listade på prisjakt verkar ju betydligt roligare isf, inte så snälla mot plånboken bara

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[T-Fia]
2014-05-30 14:58
#7

Just nu lutar det åt en Siny Xperia Z1 Compact. Jag räknar med att den är ömtåligare än min gamla telefon, men får se om det finns något bra skydd. Lite är det väl kameran som lockar, även min kompaktkamera har fått så mycket grus i så den vill inte riktigt vara med och med en bra telefon slipper jag kanske köpa ny kamera.
Någon som har något att säga om Sonyn? Positivt eller negativt?
Åker hur som helst iväg till affären för att känna och klämma på olika telefoner innan jag handlar, finns kanske en massa bättre alternativ om jag köper ett riktigt bra skydd till :-)

kissidor
2014-05-30 15:06
#8

det låter klokt att åka och klämma lite t-fia 🙂. men det är samtidigt också klokt att ha läst på lite innan man åker och klämmer 😉. jag tycker nog jag i stort sett bara hört idel lovord för z1 compact, och den borde ju definitivt närmast blåsa dig av stolen jämfört med din xcover

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-05-30 16:08
#9

Ojdå, missade din länk totalt kissidor 😊, så går det när man sitter på sin surfplatta och försöker att skriva..

T-Fia jag tycker också att det är bra att du går och känner och klämmer lite på luren och se vad du själv tycker. Tyvärr så är ju dom flesta lurarna lite mer känsliga än de gamla lurarna. Minns min gamla Nokia 3210 som jag mer eller mindre tappade dagligen på alla sorters ytor men den ser nästan sprillans ny ut fortfarande. 
Men jag säger som kissidor att jag har nog inte hört något annat än lovord om Z1 compact. Lycka till nu!

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-05-30 16:42
#10

ja det är makalöst vad man kan missa ibland trots att man tycker man läst noga razzora - jag vet såväl själv hur lätt det är 😊

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-05-30 18:25
#11

haha, ja visst är det så, men nu idag så ser jag ju väldigt dåligt på grund av min ögon infektion så jag får nog läsa lite extra noga idag 😉

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: