Annons:
Etikettövrigt
Läst 887 ggr
Flugskimmel98
2014-05-30 20:46

Slå ut?

Jag är då kortfattat musiker och fick filer på uppvärmslåtar av en kompis. Ljudet i biblioteket var på högsta när jag öppnade filerna,och den stora högtalaren jag har hemma (förstärkare och två 60 cm höga högtalare,ska va riktig utrustning så att säga) när jag nu för tio minuter sen skulle ta med den lilla högtalaren(en högtalare och en liten baslåda) sprakar det bara i hela skiten.samma med den laddningsbara högtalaren som jag senare provade med. Alla tre högtalarna var i samma rum när den största högtalaren "smällde"(sprakade till för att volymen vart så hög) den stora högtalaren fungerar som innam,men min fråga är :kan den ha på nått sätt slagit ur de andra högtalarna? Det är ju knappast en slump att båda mindre inte fungerar utan anledning…

Annons:
Razzora
2014-05-30 21:22
#1

Jag vet inte om det är någon som kan just högtalare här i mobiltelefoner. Du skulle kunna ställa din fråga på hifi.ifokus.se och se om de kan annars svara.

Sambon som är mer kunnig inom just hi-fi säger att det är nog möjligt att de stora högtalarna kan ha slagit ut dom. Hade du dina andra högtalare i närheten av de som "smällde"?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Flugskimmel98
2014-05-31 07:06
#2

Högtalarna stod precis i närheten av de stora högtalarna ja:( hifi-sidan äe borttagen, tänkte att många tekniska är inne på bla mobiltelefoner..

Razzora
2014-05-31 15:12
#3

Svaren jag kan ge dig är från sambon som är mer Hi-Fi nörd än jag 😉
Han frågar om du hade båda i kopplade samtidigt? Och använder du samma förstärkare? För om båda högtalarna sprakar så kan det vara förstärkaren som har gått sönder.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Flugskimmel98
2014-06-01 09:36
#4

Och som ett mystiskt sken har jag upptäckt att det inte alls är högtalarna det är fel på-utan telefonen… Högtalarna var INTE ihopkopplade till förstärkaren,utan stod utdragna ur väggen bara ihopställda bredvid. Igår provade jag hörlurarna i bilen och de sprakade precis lika mycket som högtalarna. Min kompis provade högtalare och hörlurar,och de funkar precis som det ska:S Jätteknäppt,men jag har ingen aning hur AUX-uttaget gick sönder i samma härva,kan ju återigen inte vara någon slump…

Razzora
2014-06-01 14:07
#5

Ojdå, ja det var ju konstigt att just AUX utttaget har gått sönder. Hmm har nog aldrig hört talas om det alls faktiskt 🤔
Men ändå tur att du efter lite testande kom fram till vad det var som var fel. Nu är det väl bara att se till att lämna in den för lagning. Men jag tror inte att dina högtalare hade något att göra med AUX ingången på din telefon har gått sönder. Men om du skickar in den för lagning så ska du kunna använda din telefon igen som vanligt. Får man fråga vad det är för telefon som du har?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Flugskimmel98
2014-06-01 20:54
#6

Jag har en iPhone 5, och det var nog sista gången jag skaffade en iPhone överhuvudtaget ;) absolut aldrig igen, får bli en android.. Får tjata på föräldrarna att skaffa en ny istället haha..

Annons:
Bodin99
2014-06-20 01:11
#7

Fast iPhone är ju en av de mobiler som finns i den högra klassen och det borde vara lika "lätt" att förstöra likvärdig Androids (ex. Samsung Galaxy s4) aux uttag. Har du provat soft hardware reset (hålla in hem och av/på knappen) och att göra en komplett återställning? Om du ska skicka in den på lagning så raderas allt ändå så du kan lika gärna prova innan… Aldrig hört om någon som förstört aux uttaget på en telefon.

Upp till toppen
Annons: