Annons:
Etikettapplikationer-appar
Läst 1465 ggr
Razzora
2014-05-31 00:13

GO Launcher EX Prime gratis!

Hemskärms launchern Go Launcher EX har sin primeversion gratis just nu eftersom de är uppe i version 5.0, så nu firas det ordentligt.

Så det är bara att passa på nu allesammans 😉

Läs mer: Go Launcher Ex når 5.0, Primeversionen ges bort gratis för att fira

Google Play: GO Launcher EX

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
[MrDiabolic]
2014-05-31 00:33
#1

Det var generöst. Men jag håller mig till Apex. 🙂

Razzora
2014-05-31 00:56
#2

Jag har faktiskt inte hunnit att testa Apex, vad är skillnaderna mellan Apex och GO Launcher? Har endast GO launchern till min LG G Pad, telefonen låter jag vara som den är från stock.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Cessy
2014-05-31 01:05
#3

Är det fall man inte är nöjd med hur ens telefon lägger upp appar o hur hemsidorna fungerar? Försökte titta på videon o är inte så säker på att jag tyckte det såg bättre ut än vad som redan finns i min M8:a. Fast det handlar också förståss om vad man är van vid o därför blir lätt o hitta i. 😇 

Jag kör ju istället med många mappar o så stoppar jag in i de olika mapparna efter vad jag tycker är en logisk sortering. På detta sättet håller jag också nere antalet sidor som jag har appar på. Har för övrigt tagit bort den där sidan där en massar saker plingar upp (kommer inte ihåg vad det heter Bing feed?) för den tycker jag bara är irriterande. Vill helt enkelt lätt kunna se o skapa överblick o det tycker jag mig ha så här, så jag förstår helt enkelt inte riktigt nyttan?☺️

[MrDiabolic]
2014-05-31 01:09
#4

Jag vet inte heller vad skillnaden är riktigt, för jag har inte testat GO. Men jag kan berätta vad Apex har, som jag gillar.

Upp till nio hemskärmar. Kontinuerlig scroll (d.v.s. om man fortsätter förbi sista sidan, kommer man tillbaka till första). Man kan ange vilken hemskärm som ska vara standardskärm utan att behöva byta ordning på dem. Möjlighet att ställa in antal ikoner som får plats både på hemskärm (upp till 10x10) och i docka (upp till 7). Upp till tre sidor i dockan. Dela in app drawer i flikar. Ställa scroll-riktning i app drawer (vertikalt eller horisontellt), och även ställa in om scrollningen ska vara i fasta sidor eller steglös.

Det där är de prylar som gjorde att jag först fastnade för Apex, och som jag saknade i TouchWiz. Funderar jag ett tag, kan jag säkert komma på fler saker som jag gillar. Och även om GO skulle ha allt detta, så håller jag fast vid Apex, med motiveringen att man ska inte laga något som inte är trasigt. 🙂

[MrDiabolic]
2014-05-31 01:10
#5

#3 Är du nöjd ska du inte byta. för som jag skrev i #4, man ska inte laga något som inte är trasigt. Glad

Razzora
2014-05-31 01:16
#6

#3 Cessy ja visst är det mycket efter tycke och smak, vissa vill ha en ren startskärm och att man sedan klickar in sig på tex film eller spel appar. Jag har också det precis som du Cessy en massa mappar och med appar i dom så att man slipper ha en massa skärmar, Men jag börjar faktiskt komma bort från det, eftersom jag märker att jag använder långt ifrån alla appar som jag har sorterat i olika mappar. I alla fall på min surfplatta så har jag testat GO Launcher EX och tyckt att den är ganska bra, men där emot så byter de ju ut alla ikoner och för mig är de för pixliga för att jag ska tycka om det helt och hållet. Sedan vet jag inte om det beror på att skärmen är större som jag stör mig på eller inte. Jag har även testat Nova launchern, men det är inte riktigt min stil på något sätt.

#4 Det låter väldigt likt GO Launchern faktiskt om jag ska vara ärlig. Men jag kanske ändå tar ner Apex för att testa och se skillnaden själv.

Börjar fundera faktiskt om jag kanske skulle kunna göra någon liten artikel om just olika launchers. Vad tror ni om det? Jag har många ideér men det känns inte som jag bara har all tid som jag skulle önska.. 😉

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Cessy
2014-05-31 01:20
#7

Kan mycket väl vara s att det hade varit betydligt bekvämare med Go Launchern men jag tror att jag skulle behöva se den i verkligheten för att s.a.s. live se fördelarna o mer kunna jämnföra med vad jag redan har. Jag har ju en tendens att hålla fast vid ett system som jag lärt mig hitta i o behöver liksom verkligen bli övertygad om fördelarna för att jag ska ge mig på att lära in ett nytt system o på nytt lära mig att hitta☺️😇 

Så jag kan inte påstå att mitt system känns trasigt men däremot inte sagt att det här kanske har fördelar som inte finns i telefonens inbyggda system, men jag hade behövt se det i verkligheten för att bli mer såld på tanken att byta system.😉

[MrDiabolic]
2014-05-31 01:21
#8

#6 Om du inte gillar Nova så gillar du nog inte Apex heller. Apex är en fork från Nova, och de har än så länge väldigt mycket uppbyggt på samma sätt. Att jag valde just Apex är för att det var den jag provade först av de två.

Razzora
2014-05-31 01:24
#9

#7 Det du kan göra om du inte vill testa på nya HTC M8 så kan du ju testa på din gamla HTC One + (om jag nu minns rätt?!) Då kan du se lite hur de olika launchers fungerar. 

#8 Aha, det var en fork från Nova trots allt. Då får jag se om jag tar ner den. Men det är ingen sådan launcher som kräver minst en version av Android eller att den inte fungerar så bra med 4.4 kitkat?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[MrDiabolic]
2014-05-31 01:25
#10

#7 Och nu när det är gratis kan du ju testa. Det går utmärkt att avinstallera om man inte gillar den.

Cessy
2014-05-31 01:28
#11

Åh såg att du skrivet medan jag skrev Razzora o ja hemskt gärna en artikel. För jag är inte alls säker på vad som eg. är bäst. De appar som jag använder har jag laggt upp i mappar o de andra låter jag ligga kvar "nere i katalogsystemet" Vissa avinstallerar jag efter en tid o andra som känns bra o ha får ligga kvar o så får jag se senare, medans de jag ser som sådana jag kommer använda regelbundet får ligga kvar på skärmarna o än så länge har jag inga svårigheter att hitta, men jag känner också att jag numerar laddar hem appar på ett helt annat sätt, så det skulle vara jättebra o veta mer om launchers så att det går o förstå fördelarna med dem. Så ja tack - gärna en artikel Razzora! 🙂

[MrDiabolic]
2014-05-31 01:30
#12

#9 Jag körde den på min S3:a, både med stock rom 4.1 och 4.3 och med Gummy rom KitKat och AOKP rom KitKat, och jag kör den nu på min S5:a med rootad stock rom och custom kernel. Fungerar utmärkt.

Cessy
2014-05-31 01:32
#13

Åh tror inte min gamla htc IncredibleS klarar något mer just nu☺️. Känns som böckerna numera är precis vad den klarar o att surfa från den går knappt längre då den bara står o tuggar med helt vit skärm o när den väl öppnat en sida så låser den sig o detta trots att jag rensat hårt i den. Så om den kan fungera som Storytelmobil så är det nog allt jag kan begära av denna gamla pensionären numera.😮

Annons:
Razzora
2014-05-31 01:37
#14

#12 ok, men då verkar det inte vara något problem med att köra den på kitkat. Riktigt bra! 

#13 Just det så var det Incredible S var det du hade.. haha, så fel man kan ha ibland. Det låter lite som om du ska köra en fabriksåterställing på den telefonen. Många gånger så blir de som nya igen efter en återställning. Så har jag gjort med min gamla HTC Desire HD och nu fungerar den mycket bättre än vad den har gjort på länge. Visserligen så använder jag den mest för att ringa på och kanske spela något enstaka spel, men den segar inte alls som innan.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Cessy
2014-05-31 01:45
#15

#14 Mm jag borde nog göra det, för nu är Incredibeln helt hemsk. Tror nog att den fungerar o ringa från o till böckerna fungerar den ju, men surfa säger den bestämt nej tack till, så jag borde def. testa att fabriksåterställa den. Hade jag inte vetat att en telefon inte kan tjura så är det faktiskt det som det känns som den gör. Ungefär som den säger - "Har du nu ersatt mig så får du väl använda den, för jag tänker då rakt inte hjälpa dig. Så det så!"😕

Razzora
2014-05-31 01:48
#16

#15 haha, känner igen mig så väl, när min HTC Desire HD började och krascha lite spontant och att det sedan tog minst 10 min att starta om den så började jag att känna som om den sa till mig "Nu har jag varit dig trogen i 3.5 år, du kör surfpunkt varje dag!! Nu vill jag vila" 😂 Det var då jag kände att jag behövde en ny telefon 😉

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-05-31 07:58
#17

oj jösses vad ni varit i farten här era nattugglor 😃!

då vill jag för ordningens skull bara lägga min röst på nova, som varit min trogna följeslagare sen jag upptäckte den 2011. vad jag gillar allra mest med den är svepgesterna som ger mig möjlighet att hålla hemskärmen helt sopren, applådan och mina vanligaste appar sveper jag alltså fram. sen har jag bara två skärmar till, en till vänster med några widgetar på och en till höger med mina någorlunda vanligt förekommande appar insorterade i mappar. ett tag körde jag tom med bara en hemskärm som var helt tom och så hade jag sorterat allting i prydliga mappar i applådan - den som tog upp min telefon blev bara sittande och glodde fundersamt och hade ingen aning om hur hen skulle komma åt nånting i den 😈

jag gillar också att jag kan ändra hur många rader och kolumner med mappar jag vill ha, samt att jag kan göra mappar i appdrawern också - den blir ju lätt rörig annars. och storleksändra widgetar. 

men svepgesterna är det jag verkligen inte kan vara utan, jag hinner nästan bli nipprig innan jag hunnit slänga in nova och konfigurera den varje gång i en ny telefon, för att den inte "gör som den ska" 😃. det är ungefär som du razzora med din g2 och du cessy med din m8 har vant er vid knock-on för att väcka telefonen, tänk er att ta upp en annan lur som inte har detta, vad galen man skulle bli att sitta där och knacka förgäves 🤪! så är det för mig när jag inte kan *foff* webbläsaren, *foff* kalendern, *foff* sms-programmet osv osv. snabbt som tusan går det och ser närmast ut som trolleri för den som inte är van vid det 🙂

så detta med nova och så att lägga in swype är mina två första prios när jag ska installera en ny lur, för när det inte går att swypa på tangentbordet blir jag också nipprig på samma sätt.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[MrDiabolic]
2014-05-31 11:22
#18

#17 Ändra storlek på widgetar glömde jag. Jag använder åtta hemskärmar. Sex rader och fem kolumner. På en skärm har jag bara ikoner, 30 st. De flesta av dessa använder jag dagligen, men några har jag petat dit för att jag avskyr att ha tomyta på skärmen. På standrardskärmen har jag en väderwidget och genvägar till de kontakter jag har mest kontakt med. På övriga skärmar har jag en stor widget på varje, bland annat Aqua Mail, kalender och PowerAmp.

Ladydragon
2014-06-01 17:41
#19

För att klargöra lite…..

Go launcher ex är gratis 

men med Go lanucher Prime som kostar lite pengar men som nu då erbjuds gratis så låser man upp vissa funktioner i Go Launcher som annars inte är tillgängliga (orkar inte översätta)

GO Launcher Prime Unlocks all the prime features

☆ Remove Ads to ensure pure & clean user interface
☆ 6+ Transition animations to show off & wow your friends
3D transition: cloth, crystal, snake; crossfade, fly-in, curve, page turn
☆ Security lock to lock apps & protect privacy
☆ Wallpaper filters enable you to transform every moment into arts
☆ Side dock to switch between running tasks
☆ More gestures to quickly access to apps, contacts, settings
Swipe up, rotate CCW, and rotate CW

själv har jag använt Go Launcher ex sen jag köpte min första Android telefon för några år sen och har aldrig brytt mig om att använda någon annan launcher eller standard varianten anledningen är att jag i alla fall känner mig helt nöjd med vad Go launcher ex erbjuder 
jag har även för ett bra tag sen köpt Prime versionen….

Upp till toppen
Annons: