Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1368 ggr
Razzora
2014-05-31 01:02

LG kommer ut med 700ppi skärmar?

Det verkar som om LG G3:an (530 ppi (pixel per inch)) är bara början av ppi kriget. LG verkar arbeta på mobilskärmar på 600 och 700 ppi. Vilket i sig är mycket spännande. Men frågan är om inte skärmarna kommer att vara större.

Vad säger ni om detta ppi krig? Är det vettigt eller bara onödigt? Vilka fördelar respektive nackdelar tror ni att det finns?

Läs mer: G3 bara början, LG arbetar på mobilskärmar på 700 ppi

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
[MrDiabolic]
2014-05-31 01:39
#1

Jag vet inte exakt var gränsen går, men det mänskliga ögat har ju en gräns för hur små detaljer det kan se. Jag undrar om inte den gränsen börjar nås. Och att fortsätta förbi det, känns bara löjligt, särskilt som det säkert blir dyrare. Jag skulle hellre betala mer för en skärm med bättre egenskaper i solljus än för en skärm som är så detaljrik att jag ändå bara kan se hälften av detaljerna.

Razzora
2014-05-31 01:45
#2

Ja jag tror också att gränsen snart är nådd faktiskt. Jag skulle nog hellre ha bättre batteritid, men att se på skärmen i solljus har jag inga problem med nu för tiden. Vet ju att alla paneler är olika, så det hade varit intressant att hitta någon som har testat hur pass bra en skärm är i solljus, jag kan bara se på mina två telefoner:
LG G2 inga problem att sätta den på nästan full ljusstyrka och se vad jag gör på telefonen. 
HTC HD  spelar ingen roll hur hög ljusstyrka du kör med.. du ser ändå inget 😉

Men visst hade jag önskat att man kunde se ännu mer färger i solljus.. Sedan att ha en vikbar telefon, då menar jag att man har tex en 6" skärm som man bara viker.. haha, det hade ju varit något 😉🤓

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[MrDiabolic]
2014-05-31 01:52
#3

#2 Jag har svårt att se alla skärmar i solljus, oavsett vilken ljusstyrka jag ställer in. Det är mycket bättre på min S5:a än det varit på någon tidigare lur, men helt bra är det inte. Men jag kanske får skylla på mina diabetesögon.

kissidor
2014-05-31 08:02
#4

din s5:a skärm lär definitivt vara herren på den täppan i nuläget iaf mrdiabolic, den skärmen avundas jag dig oerhört för även om den inte räckte för att jag skulle välja s5.

visst tycker jag väl generellt att de ska sträva efter att utveckla skärmtekniken på alla sätt och vis, inkl upplösning. men jag hoppas de inte pressar igenom det på bekostnad av prestanda och batteritid, som det känns lite som att de gör med 4k nu. LG har tex om jag fattat det rätt utlovat att batteritiden på g3 ska vara i paritet med de andra flaggskeppens batteritid. jaha, men varför skulle de nöja sig med det helt plötsligt när g2 utklassade alla de andra fullständigt?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-05-31 15:15
#5

Jag håller med dig kissidor, det känns lite som om LG börjar liksom att eftersträva samma som alla andra. De var ju långt före med G2:an varför ska de inte göra samma sak med G3:an? 🤔
Jag menar varför inte lägga in en större batteri, vilket inte borde vara något problem för att kompensera den stora skärmen eller helt enkelt lägga in en Snapdragon 805 istället som är mer batterisnål. Förstår inte varför de ska "nöja" sig med att bara ha som alla andra flaggskeppen 😡

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-05-31 15:28
#6

ang 805:an läste jag nånstans nåt som är ganska intressant om det stämmer. 805:an skulle inte vara så lämplig för mobiltelefoner egentligen då den tydligen behöver separat lte-modem vilket då tar för mycket plats. detta skulle då isf innebära att de kommande prime-modellerna från samsung och htc inte heller kommer att kunna ha 805 utan att det blir främst i surfplattor vi får se den. och det var väl en rätt starkt bidragande orsak till att jag inte brydde mig om att vanka omkring och vänta på dem heller - dessutom tror jag inte de kommer så snart, jag tror inte de dyker upp förrän till hösten.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Razzora
2014-05-31 15:31
#7

Ojdå, då kanske jag kan förstå LG att de inte ville ha 805 i G3:an. Vet du vart du har läst det någonstans kissidor? Hade varit intressant att läsa det själv 🤓

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-05-31 15:44
#8

tyvärr inte razzora, jag har nog sett det på två ställen och båda med ursprunget i kommentarsfältet till en eller annan artikel på swedroid. den ena redogjorde för det hela och sa att det hade pratats mycket om det på xda, men han länkade inte specifikt och jag hade inte tid och ork att gå dit och leta just då. den andra länkade till en artikel men jag har tyvärr ingen aning alls om vilken. jag är egentligen så intresserad att jag borde ha googlat det hela, men jag måste väl ha varit lite slö 😊. vore kanon om du kunde snoka upp mer info razzora 😉!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: