Annons:
Etikettsurf-och-läsplattor
Läst 2616 ggr
djurflikkan
2014-06-03 15:34

samsung galaxy tab 3 8.0

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

någon som har erfarenheter om galaxy tab 3 8.0? såg ett bra pris på Elgiganten å kommer antagligen köpa den, men vill ha reda på för och nackdelar. •syftet är att ha den till spel och se på film, och antagligen anteckningar till skolan. • vet att kameran är rätt kass, men har systemkamera så det är inget problem.

Annons:
kissidor
2014-06-03 16:04
#1

ser att den kostar 1490 på elgiganten och då är den ju klart prisvärd. den är ju ingen racer, men jag har nog inte hört nån ha några direkta större klagomål på de här tab 3:orna och den funkar säkert fint till det du ska ha den till om du inte multitaskar för hårt. hur du kommer att uppleva den beror ju lite på vad du har för telefon också

Värd på Mobiltelefoner och Android

djurflikkan
2014-06-03 16:07
#2

jag har en iPhone 4, och den mobilen är värdelös laggar så fort man gör någonting. kan man gjämföra surfplattan med samsung s4? för tycker den mobilen är super. ( min pojkvän har en.)

djurflikkan
2014-06-03 16:46
#3

vad menas med multitaskar?

kissidor
2014-06-03 16:46
#4

plattan bör prestera sämre än s4:an, den har både långsammare processor och mindre RAM-minne och båda kör samsungs touchwiz. men jag tycker kanske inte man ställer riktigt samma krav på flytet och snabbheten i en surfplatta som i telefonen - när man tittar på film så är det ju det man gör liksom 🙂. men i telefonen håller man mer på och öppnar och stänger och flipprar emellan en massa grejer, iaf gör jag det.

Värd på Mobiltelefoner och Android

djurflikkan
2014-06-03 17:12
#5

sant, tycker du att det är en surfplatta jag ska satsa på ? :)

kissidor
2014-06-03 17:27
#6

för det priset tror jag inte du kan hitta nåt bättre 🙂. om den får kosta vad som helst så finns det förstås bättre - men det misstänker jag att den inte får göra 😉. jag tycker det verkar som att nästan alla som köpt den tycker den är från helt ok till att de är jättenöjda - grundat dels på omdömen jag läst och dels vad jag hört från släkt och vänner som har någon av tab 3:orna

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
kissidor
2014-06-03 17:29
#7

ah, jag missade din fråga i #3 - ha en massa grejer öppna samtidigt och flippra emellan - en massa flikar i webbläsaren tex, det tar mycket RAM-minne och gör att det blir segt om inte hårdvaran räcker till

Värd på Mobiltelefoner och Android

djurflikkan
2014-06-03 18:00
#8

gå i förstaring så har inte möjligheten att lägga pengar på dyrare grejer. men det med multitaskar det är väll bara att avsluta sakerna efterhand? :)

kissidor
2014-06-03 18:19
#9

jo jag misstänkte att du pluggade eller så djurflikkan 🙂.

haha, ja det kan man ju - om man vill 😊. själv har jag aldrig mindre än fem flikar öppna samtidigt i webbläsaren tex. det funkar inte alls i iOS, för lite RAM-minne i de enheterna 😛. men alla är ju inte lika extrema. sambon tex, han vägrar istället ha mer än en flik öppen, och när jag tjatar på honom att han ska ge f-n i att byta sida på samma flik hela tiden utan öppna en ny istället så han har kvar informationen från den första sidan, då blir han sur och säger vadå för dj-a flikar, jag fattar inte vad du snackar om ens 😃.

Värd på Mobiltelefoner och Android

djurflikkan
2014-06-03 18:30
#10

okej, blir nog att jag köper en. tack så mycket för hjälpen :)

Upp till toppen
Annons: