Annons:
Etikettövrigt
Läst 1933 ggr
kissidor
2014-06-04 09:13

Litet meddelande från sajtvärden

Razzoras dator har gått sönder och hon låter hälsa att hon tyvärr inte kommer att vara så synlig härinne tills hon får tillbaks den från verkstaden - när det nu blir och om de då fixat den. hon har ju telefonen och surfplattan, så hon försvinner ju inte helt  - men artiklar och längre inlägg kan vi inte vänta oss på ett tag.

håller tummarna för att du får din dator tillbaka frisk och kry snart razzora, och att det går på garantin förstås🙂!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
bamse6311
2014-06-04 22:27
#1

Håller också alla mina tummar för att Razzora snart får tillbaka sin dator.

(Blev nog lite förvånad nu när jag loggade in och det inte fanns så många nya inlägg här på sajten.)

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2014-06-05 11:00
#2

ja visst märks det att razzora inte är här bertil 😕. jag är så fantasilös när det gäller att lägga upp nya inlägg, eller självkritisk snarare kanske. jag tänker ofta att "det här var intressant, det kanske man skulle lägga upp en blänkare om på ifokus" men sen tänker jag direkt efter "äsch, det är säkert ingen annan än jag som bryr sig om det här och tycker det är intressant" eller "äsch det har väl alla andra också redan läst" och så skriver jag inget.

men om nån annan börjar så kan jag däremot få ur mig ganska långa haranger 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-06-05 11:32
#3

Hej allesammans. Ja aktiv kan jag nog vara men lite mer på den "mindre" aktiva delen tyvärr. Min hårddisk på min laptop bestämde sig för att lägga av. Varför är ett mysterium. Fick blåskärm och sedan kunde jag inte starta om datorn mer. Jag försöker för tillfället att få ut något från mina andra partitioner och se om jag inte kan få ut mina artiklar som jag höll på med. Men risken är väldigt liten om man säger som så.

Sitter för tillfället på min gamla vista dator (stationär) som segar något otroligt… 
Största problemet som är just nu är att sambons skärm på hans bärbara är sönder och han använder för tillfället min gamla skärm. Och nu mer eller mindre slåss vi om skärmen (inte direkt slåss men båda vill ju sitta och skriva och söka på internet, ja jag vet vi kan bara inte vara utan internet 😉 )

Så jag får skriva när jag har tillgång till skärmen och när jag inte har det så får jag väl skriva från min platta, så om ni ser stavfel eller om jag skriver konstigt så kanske ni förstår varför och kan ha lite överseende med det även om jag är tacksam om ni säger till om det är alldeles för tokigt.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
2014-06-05 23:49
#4

#3 Razzora

Huvudsaken är att du är tillbaka även om du kanske inte kan vara lika aktiv tills du får tillbaka din dator.

#2 kissidor

Jo, jag är ungefär likadant.
Kollar runt på swedroid, mobil.se och andra sidor och tänker ibland göra ett inlägg men det blir inta alltid så Skrattar.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2014-06-06 10:27
#5

ja det är väl i såna här situationer man inser hur pass internetberoende man faktiskt är razzora 😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-06-06 13:08
#6

Det kan man ju lungt säga kissidor ;)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Razzora
2014-06-16 14:05
#7

Vi hade lite problem i helgen med internet och även datorerna.. Som om det var något mer som kunde gå fel här hemma 😭
Men nu hoppas jag att det ska vara något så när bättre. Även om min dator fortfarande är på lagning. Men men, man får ta det lilla i alla fall

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-06-16 14:15
#8

ja fredag den trettonde verkar ha lagt sin skugga över hela helgen - jag brickade min gamla kära s4 igår 😮😢. visst, jag har ju en m8 nu och den är såklart bättre - men jag tyckte riktigt mycket om s4:an också och lät den få bli jobbmobil för att kunna fortsätta använda den.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-06-16 15:23
#9

Ojdå, får du inte igång den alls? Så jobbigt för jag vet hur förtjust du var i din S4 😭
Men även om du har din M8 så vill man ju gärna behålla sina gamla telefoner vid liv. I alla fall så känner jag så. Jag har min gamla Sony Live with Walkman ovch HTC Desire HD som jag försöker att hålla vid liv så mycket jag bara kan.

Skulle du romma om den igår eftersom du brickade den eller kom det bara spontant?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
2014-06-16 16:02
#10

#7 Razzora.
Riktigt trevligt och kul att du är tillbaka och hoppas att du snart får tillbaka din ordinarie dator från reperation.

#8 kissidor
Brickat din S4:a???
Tur att en amatör som jag då aldrig har vågat mig på det där med att roota *skrattar*.

Å andra sidan så har jag funderat på att jag kanske skulle testa med min gamla WildfireS.

Den var ju så jäkla dålig redan från början med enormt klent RAM så jag köpte min Sensation redan ett par månade senare.

Om jag kunde få bort Sense och annat skräp från Wildfiren så hade man kanske kunnat få plats med lite appar, hahah.

Å andra sidan i sin tur, så har jag tillräckligt med brevpressar ändå Gapskrattar

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2014-06-16 16:17
#11

ja jag trodde aldrig jag skulle råka ut för det faktiskt, speciellt inte vid en så enkel och vardaglig operation som automatisk OTA-uppdatering av CM. men jag har gjort allt som nördar gör för att rädda den 🤓 och det hjälper inte, så nåt måste ha gått rejält snett därinne. problemet är att det går inte att komma in i recovery heller, trots att jag flashat om det - så då är det ju inte mycket man kan göra. tyvärr så är den för lätt för att duga till brevpress ens😢.

men även om det svider i mig också så är jag trots allt glad att det inte drabbade någon för vilken det hade varit en fullständig katastrof 🙂! sensmoralen av detta är väl att man inte ska hålla på och mecka med root och ROMs om man inte kan ta konsekvenserna ifall det går på tok - vilket det kan göra både av okunskap och otur

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2014-06-16 16:39
#12

#11 kissidor

Jag blev faktiskt väldigt förvånad när jag läste det där.
Vet ju att du och några till här på sajten är väldigt duktiga på sådant där.

Hur som helst, så har jag ju funderat på att testa root på min WildfireS.

Dock, så om nu något skulle hända med min PadFone att jag blir av med den eller annat som kan hända så skulle jag kanske under en kort övergångstid behöva ha den som reservlur.

Min Sensation laddar ju totalt ur så fort jag överhuvudtaget använder den så den kan jag aldrig ha som reservtelefon.

Nåväl, får se om jag vågar mig på det där med att roota den där Wildfiren.

kissidor, tråkigt det där med din S4:a!

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
2014-07-11 00:03
#13

Nu har jag tyvärr hamnat i blåsväder igen.  Nu har mitt grafikkort lagt av på min stationära dator,  så nu blir det endast plattan och telefonen för mig.  Så nu känner jag att det är mer eller mindre dax för mig att skaffa mig en riktigt tangentbord som jag kan skriva på.  Så att jag kan göra lite längre inlägg med.  

Hoppas att ni förstår att jag inte alltid kan skriva men jag är ändå inne på mobiltelefoner varje dag och kollar  inläggen. Och jag hoppas även att ni alla förstår om jag skriver lite konstigt eller om det kan bli fel ibland,  vilket är lättaste än vad  man tror på ett mjukvaru tangentbord.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
2014-07-11 07:04
#14

nej men fy tusan vilken otur du har razzora 😮! tack och lov att du har plattan åtminstone… 🥵. sån otur som du haft med datorer på sistone kanske du borde skaffa ett BT-tangentbord till den…

och tänk att din ordinarie dator, den bärbara - fortfarande är på verkstaden 😭! vet du inget om när du får tillbaks den?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-07-11 22:05
#15

Ja jag vet. Men den dator är ju ändå över 6 år gammal, så egentligen borde jag väl ändå inte vara så förvånad att något går sönder på den.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Tessan01
2014-07-12 17:35
#16

#3 min lade av på samma sätt, men den var redan minst 7 år gammal då. Så den blev på pansion ;)

bamse6311
2014-07-12 17:40
#17

Så tråkigt Razzora.

Visst så är det så att en 6-år gammal dator kanske inte orkar hänga med längre men hoppas att du snart har en ny igen.

Du vet ju att alla vi här på sajten alltid ser fram emot dina inlägg .

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
2014-07-12 18:29
#18

Nu ar jag spenderat lite pengar på en bluetooth tangentbord istället, visst tog det lite tid att få till den svenska layouten men nu är det äntligen igång och nu kan jag även skriva lite längre texter från min platta. Yeay!

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-07-13 09:32
#19

yeay, så du fick till tangentbordslayouten till sist 👍!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-07-13 12:42
#20

Japp, men den tog sin lilla tid. Märkte att det fattas funktioner i kitkat (android) som fanns i de andra versionerna. Frågan är om det räcker att roota plattan för att få tag i dem informationen eller ej….

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Razzora
2014-07-18 20:58
#21

Var inne i butiken idag som jag lämnade in min dator. De gick in och kollade, visade sig att de inte har skickat in min dator på reparation!!!!! Nu får jag ringa in till ASUS själv och be dom att komma och hämta min dator. Visserligen ska det enligt dom själva ta max 15 dagar, men varför skickade de inte in min dator är mer min fråga. De hade dator i över 1 månad!! Suck. 

Ja nu vet ni lite mer om situationen här hemma. Dessutom eftersom jag hade en liten Acer Aspire One (mini dator) som är så där 7 år gammal tänkte jag att jag skulle sätta igång den igen. Men av någon anledning så stängde datorn av sig själv när den uppdaterade sig. Så gissa vad som hände. Jo den la av totalt!

Börjar fundera om jag ens ska ha en dator med tanke på att 3 datorer har lagt av på väldigt kort tid.

Men jag kan ju åtminstone skriva lite längre texter nu på plattan då jag kan använda ett vanligt tangentbord istället för att behöva skriva på mjukvaruknapparna.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Cessy
2014-07-19 00:24
#22

Men varför hade de inte skickat din dator??? Fick du någon förklaring? Ja just nu verkar du på ren svenska ha en sörens otur då det gäller datorer Razzora. Hoppas verkligen oturen vänder nu o förbyts till en lång ström av extrem tur istället!👍

kissidor
2014-07-19 09:07
#23

nämen herregud razzora, det var det överdjävligaste jag har hört i den vägen 😮! lyckades du bibehålla lugn och artighet när du var i butiken undrar jag nyfiket? nån form av kompensation borde du sannerligen få, det får du kräva om de inte fattar det själva…

och ja, det är då ingen måtta på den otur du har haft med datorer, jag säger som cessy att jag får bara hoppas att det vänder nu, för hur mycket värre kan det bli liksom?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-07-22 00:07
#24

Jag fick ingen direk förklaring till varför min dator inte had skickats iväg. De sa bara att eftersom butiken ska läggas ner så kunde den ha kommit mellan "stolarna" så att säga. Tyvärr så får jag inte heller någon kompensation, utan endast en ursäkt. 

Ja du kissidor jag var inte särskilt  lugn om man säger som så. Sambon fick komma emellan för att få mig att lugna ner mig. Men gisses så arg jag var. Här hade jag väntat i över 1 månad på att min dator skulle repareras. suck..

Ja, jag förstår inte varför jag har haft sådan otur just nu. Men jag hoppas på, precis som ni, att jag ska ha lite mer tur i fortsättningen. För just nu orkar jag inte hålla på med datorer mer.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-07-22 07:51
#25

jaha om det är den service de ger så kanske det inte är så underligt att den ska läggas ner…  helt otroligt att de inte erbjuder minsta lilla kompensation för en sådan blunder 🤦‍♂️!

haha jag ser framför mig en tvärilsk razzora som en anfallande pitbull  ungefär och sambon som går emellan och skyddar personalen 😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2014-07-22 09:53
#26

Låter faktiskt fullt normalt att vara tvärilsk i en sådan situation o som sagt var inte konstigt att den butiken måste läggas ner🤦‍♂️

Razzora
2014-07-22 16:36
#27

Haha, det är nog första gången jag blir liknad med en pitbull i alla fall. Men det var nog inte långt ifrån ska jag tala om det för dig. Sambon sa att han aldrig har sett mig så arg innan. Och jag kan lova att jag har varit arg innan. Men detta fick mig verkligen att se rött. 

Men jag verkar inte vara den enda som har haft problem med den butiken. Men det var inget jag visste om när jag köpte datorn där dock…

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
bamse6311
2014-07-22 18:47
#28

Jag köpte min senaste dator i en butik som några månader senare inte längre fanns.

Visserligen så fick jag i förhållande till priset en ganska bra dator.
Det var en sådan där butik där de inte har "färdiga datorer" utan bygger sådana efter kundens önskemål, behov och vad kunden vill betala.

Hade jag köpt en likvärdig på Elgiganten eller liknade så hade den säkert kostat 2 000 mer.

Dock så upptäckte jag när kom hem med datorn att all hårdvara inte var den som de hade lovat att den skulle vara.

Hårddisken som skulle sitta i skulle vara på 1 TB men var bara på 600 GB.
Å andra sidan så var viss hårdvara något lite bättre än det som de hade lovat så jag lät mig nöja med det.

Nåväl och hur som helst, jag är väldigt glad över att datorn inte gick sönder under garantitiden för då hade jag inte haft någonstans att vända mig och själv troligen hade fått bekosta reperation.

Förstår att du är ilsken som ett bi Razzora.

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: