Annons:
Etikettteknik
Läst 1466 ggr
SimsBrooke
6/4/14, 8:32 PM

kontakta trådlöst headset till ny mobil

Jag har ett headset från Sony, jag hade den till min Xperia P och den funkade perfekt till den. Nu har jag problem med att koppla min Samsung Galaxy S4 till den. En arbetskamrat har ett likadant headset och funkar till sin telefon. Han säger att man måste göra en ny profil, men jag vet inte vart jag har manualen till headsetet och jag hittar inget bra på nätet.

Är det någon som vet HUR man kan få det och funka? Jag har ju fått reda på att man kan lyssna på radio genom den, men vill samtidigt kunna lyssna på spotify.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
kissidor
6/5/14, 11:04 AM
#1

hade hoppats nån annan som vet mer om headsets skulle hjälpa dig, men eftersom du inte fått nåt svar än så börjar vi väl försöka nysta i det ändå då 🙂. jag tror faktiskt vi behöver veta exakt vilket headset du har, för om jag inte missuppfattat helt och hållet så är problemet att du inte vet vad du ska trycka på på headsetet för att para ihop det med telefonen. i telefonen borde det inte vara nåt problem alls, den borde upptäcka headsetet själv när du har aktiverat Bluetooth, så det brukar ju vara bara att godkänna att de paras ihop.

kommer inte din arbetskamrat ihåg hur man gör heller då alltså, eller har kvar sin manual?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
6/5/14, 11:36 AM
#2

Det som menas med en ny profil är när du ska koppla ihop ditt headset och telefon för första gången. Det som man oftast behöver göra på sitt headset är att man håller inne någon utav knapparna ett tag (som sagt bra att veta vilket headset du har så att vi kan leta reda på lite mer exakt information) så skapas en ny profil på ditt headset. Vissa headset behöver en kod. Så tyvärr behöver vi mycket mer information än det du har gett oss. Om du inte vet vad den heter så kanske du kan ta en bild på den.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

SimsBrooke
6/5/14, 7:05 PM
#3

Det är en Sony MW600

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Razzora
6/5/14, 7:34 PM
#4

På ena kortsidan så finns det en knapp som du ska hålla i några sekunder tills skärmen visar att den ska par kopplas. Du måste samtidigt söka med din mobil efter nya bluetooth utrustning. Testa det och se om det hjälper.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Ladydragon
6/5/14, 9:04 PM
#5

hittade en länk på Sonys hemsida om hur man gör Länk

manual kunde jag inte hitta av nån anledning 🤔 vet ju att jag kunde hitta det på Sonys hemsida för ett tag sen då jag själv har det headsetet….

SimsBrooke
6/6/14, 7:39 PM
#6

YAY #4 Tack det funkade nu :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
Razzora
6/6/14, 7:44 PM
#7

Tur att det "bara"  var parkopplingen som strulade! Nu är det bara att lyssna på musik 👍

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

SimsBrooke
6/6/14, 7:53 PM
#8

#7 Japp :D jag visste ju inte att jag var tvungen att hålla in en knapp :/ Var länge sen jag parade ihop mobilen med headset =)

Tack för all hjälp :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Razzora
6/6/14, 7:56 PM
#9

Det är inte så lätt att komma ihåg det om det var länge sedan man parade ihop sina lurar med telefonen.  Vi har nämligen två MW600 hör hemma,  och jag har parat om från olika mobiler mer eller mindre dagligen 😉så jag borde känna till dom.  Det var så lite så.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: