Teknik

Nytt skärmskydd sägs förhindra sprickor helt!

2014-06-09 21:33 #0 av: Razzora

Nu har forskare utvecklat en helt ny splitterfri typ av skärmskydd. Denna teknik (indium-tenn-oxid) ska vara mycket hållbart och mycket billigare än de nuvarande pekskärmshinnorna. Så detta är något som är extremt goda nyheter för oss "klantisar" (då menar jag mer mig själv än någon annan HyscharSkämtarSkrattar

Läs mer: http://www.swedroid.se/ny-typ-av-skarmskydd-sags-forhindra-sprickor-helt/

Anmäl
2014-06-10 02:12 #1 av: bamse6311

Tummen upp

Bästa hälsningar,
Bertil

Anmäl
2014-06-10 06:35 #2 av: Gasoline

Något i stil med detta?

http://copter.com/impactprotector/sv/

Anmäl
2014-06-10 09:53 #3 av: kissidor

det är ganska luddigt beskrivet det hela tycker jag, det framgår egentligen inte hur det är avsett att användas - men jag fattar det inte som att detta ska vara ett löst skärmskydd, utan snarare att tekniken kommer att användas i själva skärmen. vi får ju verkligen hoppas att det kommer att kännas bättre än klibbiga copter iaf, ryyyyyyys Illamående

Värd på Mobiltelefoner och Android

Anmäl
2014-06-10 11:07 #4 av: Razzora

Jag tyckte att det lät som om det skulle vara något skydd över själva skärmen. Men precis som du säger kissidor så var det väldigt luddigt beskrivet överhuvudtaget. Tror definitivt inte att det kommer att bli som copter skydden (ryser i hela kroppen). Jag har för tillfället inget skärmskyddsfilm alls eftersom det inte finns något som känns bra utan bara klibbigt och fett-aktigt.. Kräks

Anmäl
2014-06-10 11:36 #5 av: bamse6311

När jag läste det igår så fick jag också uppfattningen att det skulle vara en ny typ av skärmskydd som man sätter på skärmen och inte att det helt enkelt skulle vara en ny typ av skärm.

Vem kan väl slå amerikanska Corning???
Well, har ju själv jobbat på Corning så jag är väl lite färgad av det fortfarande Skrattar

Nåväl, mer om detta skärmskydd följer väl.

Bästa hälsningar,
Bertil

Anmäl
2014-06-10 15:55 #6 av: Gasoline

Jag tyckte oxå att det var lite luddigt och fattade det som att det var ett displayskydd. Det skulle ju vara toppen om dom kunde bygga in detta i skärmarna inom en snar framtid :-)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.