Annons:
Etikettmjukvara
Läst 1783 ggr
Razzora
2014-06-09 21:39

VLC får Chromecast stöd!!

Nu verkar det som om utvecklarna bakom VLC har bestämt sig för att ge stöd för Chromecasten. Vilket i mina öron är en extremt trevlig nyhet. Stödet ska då komma till en början till Android, iOS och PC. Tyvärr verkar det som om Windows Phone, Linux och Mac får vara tålmodiga då det kommer att dröja ett tag innan de får Chromecast stödet till VLC.

Läs mer: http://www.swedroid.se/vlc-kommer-fa-chromecast-stod-android-ios-och-pc/

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
2014-06-10 09:56
#1

alla nyheter om att flera appar får stöd för chromecast är goda nyheter 👍, även om jag personligen inte har nån användning för just vlc 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-06-10 11:09
#2

Använder du inte VLC alls kissidor? Om man kör från surfplattan eller telefonen och ska streama filmer så kan man välja vlc som spelare. Dessutom kör jag nog alla mina gamla filmer och så via VLC 😃🤓

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-06-10 12:34
#3

hmmm, nu är jag inte med riktigt 😊. om jag streamar i tex netflix, viaplay, hbo - hur menar du då att jag kan välja att det ska spelas upp i vlc? var och när väljer man det 🤦‍♂️?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-06-10 13:15
#4

Märker att jag kanske antog för mycket. Nej det går inte att köra tex Netflix, viaplay eller andra streaming sajter som har en egen app, vad jag vet i alla fall. Det jag menade var andra sidor på nätet, tex primewire och så vidare. Sajter som endast finns på någon sida på nätet. De kan man använda vilken spelare som helst.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-06-10 13:32
#5

ok, men då tar jag och laddar ner den ändå så den är redo att uppdateras direkt när väl stödet kommer 👍 - för det förekommer ju att jag tittar från nån sida på nätet också, även om det är mitt sistahandsval.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: