Annons:
Etikettsurf-och-läsplattor
Läst 2701 ggr
bamse6311
2014-06-10 12:42

Billiga surfplattor med Windows 8.1

Tjabba.

Har mer och mer börjat att fundera på att skaffa en platta men då skall den vara billig.

Vet iofs inte om jag just nu har ett större behov av en sådan men när man ändå sitter och ser på tv så kunde man ju ha en sådan istället för luren när man samtidigt som tv-tittande ändå sitter och läser kvällstidningar, håller på med facebook, youtube, spotify osv osv.

Nu har jag ju av någon anledning ingen router hemma då jag inte har haft behov av någon sådan så jag har därmed inget Wi-Fi men jag kan ju köra surfzon via mobilen isf.

Annars så skickar säkert Comhem gärna en mer eller mindre gratis router till mig om jag hotar med att gå över till Tele2 fiber som jag också har tillgång till i lägenheten.

Nåväl alla ni som kan plattor.
Vad tror ni om de här två olika Toshiba Encore 2 och i första hand så är det väl 10 tummaren jag isf tänker på???

Å andra sidan så skulle man kanske hålla sig till en androidplatta.

http://www.mobil.se/nyheter/billiga-surfplattor-med-windows-81

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
kissidor
2014-06-10 13:03
#1

det ser ju ut på papperet som att 10-tummaren borde duga bra, men eftersom den inte är släppt än kan vi ju inte veta om några eventuella problem med den 🙂. eftersom du är inne på en windowsplatta så var noga med att läsa på om skillnaderna mellan riktiga 8.1 och 8.1 RT så det blir det som passar dig bäst, här tex står det lite: http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/windows-rt-faq

föregångaren i 8"-format verkar det ju inte ha varit några större fel på iaf: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2347891 (om du sen följer länken till dustin så fanns det hela 21 användaromdömen på den där, det borde ju kunna ge nåt att läsa alla dem 🙂)

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2014-06-10 13:19
#2

#1 kissidor

Tackar så väldigt mycket för länkarna, skall läsa dem.

Jo, det är ju det där med Windows som jag är lite osäker över.
Har ju Android OS i luren.

Å andra sidan så har jag ju Windows i datorn och även om jag fortfarande kör med Win7 så köpte jag Win8 Pro redan när det kom ut men installerade inte det då jag läste så mycket negativt.

Sedan så har jag ju inte heller pekskärm till datorn men har funderat på att kanske installera mitt Win8 Pro ändå.

Well, tackar för länkarna så nu skall jag kolla dem.
Sedan så får man kanske vänta på att Swedroid eller någon annan testar de här nya Windowsplattorna.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2014-06-10 13:29
#3

swedroid lär nog inte testa dem bertil, windows vet du 🙂.

om du köper en platta med äkta win 8.1 så kan du ju vänja dig vid win 8 så som det är tänkt, det har ju sina fördelar helt klart. och du kan förutom tillgängliga appar köra vanliga windowsprogram i den (inom ramen för vad den hårdvarumässigt har plats för samt orkar med förstås). jag förmodar att det går att installera Classic Shell i en sådan platta också om man nu trots allt skulle föredra det 🤔.

men förstås, väljer du en androidplatta istället så är du hemma direkt 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2014-06-10 13:59
#4

#3 kissidor

Det där tål att tänkas på.

Kan man installera Classic Shell på plattan så skulle jag ju kunna installera min Win8 Pro (8.1) på datorn också och även där ha Classic Shell och då ha den som Win7 ser ut.

Å andra sidan som sagt, med en androidplatta så är man ju igång och känner igen sig direkt.

Tål som sagt att tänkas på men förhoppningsvis så blir det kanske någon som testar de här två plattorna när de lanseras.

Tyckte bara att det lät bra med en 10-tumsplatta för 2 500 SEK.

Sedan så vet jag inte så mycket om kvalitén på Toshibas produkter förutom att jag en gång på Hedenhös tid hade en stereoanläggning av det märket som var väldigt bra.

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: