Annons:
Etikettapplikationer-appar
Läst 1808 ggr
bamse6311
2014-06-12 09:58

Nya Swiftkey helt gratis.

Swiftkey är nu helt gratis, däremot får man betala för teman.

Vi som hade pro-versionen tidigare får som kompensation 10 gratis teman.

http://www.swedroid.se/test-av-temapaketet-minimal-swiftkey-5-0/

http://www.swedroid.se/swiftkey-5-0-slapps-skarp-version-har-ar-stora-nyheterna/

Dock så när jag fick min uppdatering på swiftkey så var det en bugg eller något som gjorde att jag inte kunde öppna den.
Detta problem är nu dock borta.

Hur som helst så när jag inte kunde öppna den så installerade jag en 30 dagars testsversion av Swype och faktum är att jag tycker att jag skriver ännu fortare med Swype an med Swiftkey.

Tänkte att jag skulle växla mellan dessa både under den här 30-dagars testen med Swype för att se vilken jag tycker bäst om.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
Cessy
2014-06-12 10:13
#1

Intressant. Jag har ju inget av dem ännu o funderar ju på att testa, men har inte kommt längre än till att fundera😇☺️Berätta gärna sedan vad du tycker, så får jag kanske tummen ur så småningom. 😃

bamse6311
2014-06-12 10:31
#2

#1 Cessy.

Swiftkey har jag haft ett bra tag och skulle inte kunna klara mig utan ett tangentbord där man skriver med "flow".

Det går snabbt som tusan att skriva med båda de här tangentborden men dom är samtidigt ganska olika.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.touchtype.swiftkey

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nuance.swype.trial

Cessy, kan verkligen rekommendera dig att testa något av de här två, du kommer garanterat inte att ångra dig.

Nu är ju dessutom då som sagt var Swiftkey helt gratis.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2014-06-12 13:23
#3

jag trivs lite bättre med swype, det går fortare för mig också. gemensamt för dem bägge är ju att de blir bättre ju mer man använder dem. jag har också köpt swiftkey en gång i tiden och ibland använder jag det istället i någon enhet. i alla händelser så finns det ju ingen anledning att inte testa åtminstone något av dem 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2014-06-12 14:33
#4

Jag personligen har redan efter en dag med Swype bestämt mig för att köpa den och det gör jag innan testtiden (trial) är över.

Gjorde på samma sätt med Swiftkey som jag har älskat ända sedan jag installerade den.

Dock och som sagt var så när jag nu testar Swype så tycker jag faktiskt att jag skriver något fortare med den.

Skulle ALDRIG någonsin kunna tänka mig att gå tillbaka till ett tangentbord där man skall "trycka" på varje tangent för att skriva något.

När jag skriver sms så kan de ibland bli ganska långa men med något av de här två tangentborden så går det som "en dans".

(Nåväl, det där sista med dans är kanske inte rätt jämförelse för min del då jag är jäkligt dålig på just den saken, hahaha).

Vilken av de båda tangentborden som man sedan tycker är bäst är kanske en smaksak, de båda är ju lite olika.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2014-06-12 14:52
#5

nej vilken pina det är varje gång när man nyss har bytt telefon och ska konfigurera den, där i början innan man kommer åt att välja ett annat tangentbord alt konfigurera det inbyggda för swipe om det stöder det😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2014-06-12 14:55
#6

Tänkte just nu också på en annan lustig sak.

Många gånger när jag ser vänner och kompisar sitta och skriva ett sms där de har ett "vanligt tangentbord" där de sitter och trycker och trycker på tangenterna så brukar jag rekommendera ett sådant här tangentbord där de kan skriva med "flow".

Har även demonstrerat mitt Swiftkey och visat dem hur jäkla snabbt det är att skriva på det sättet men det är faktiskt väldigt få som har anammat det.

Detta trots att de som jag visat det här för är mellan 20-30 år yngre än mig så fortsätter de ändå med sitt vanliga gamla tangentbord där det ju faktiskt tar ganska lång tid att skriva endast ett sms på 160 tecken.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
kissidor
2014-06-12 15:15
#7

ja jag vet inte heller varför inte fler använder det 🤔. det är ju väldigt många globalt som gör det förvisso, men ändå en ganska liten minoritet skulle jag tro. jag förmodar att de tycker det ser svårt ut, och inte gitter prova. men det ÄR ju inte svårt eller hur? eftersom det är såpass förlåtande till vägen fingret tar, att man åker lite bredvid gör ju oftast inget.

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2014-06-12 17:24
#8

#7 kissidor

Nej, det är ju inte alls svårt.

Snarare så ger det ju sig själv hur man gör så fort man börjar använda det och precis som du skriver kissidor så är det väldigt förlåtande till vägen fingret tar.

Jämfört med gamla T9:an när man hade gammaldags mobiltelefoner som man  kunde skriva väldigt snabbt på så är ju det här tusen gånger bättre.

Då på den tiden med T9 så blev det lite fel här och där när man skrev såvida man inte korrekturläste innan man skickade vilket man eller rättare sagt jag aldrig gjorde *skrattar*.

Med de här två så kan det "nästan inte" bli fel hur fort man än låter pekfingret flyta/flowa över tangenterna.

Tar man Swype till exempel så finns det ju en liten handledning som heter Swype-gester som man läser igenom på några få minuter och får alla de tips man behöver.

Nu har jag som sagt båda två men för min personliga del så blir det ganska säkert Swype kommer att bli mitt standardtangentbord.

För de som inte vill köpa ett tangentbord så är det ju jäkligt bra att Swiftkey nu har blivit helt gratis och Swiftkey är ju också helst suveränt.

Bästa hälsningar,
Bertil

Cessy
2014-06-12 18:46
#9

Anar jag en viss kampanj att få mig o prova 😇😉😃

Nåväl jag har tänkt o testa swype. Kanske inte idag men inom de närmaste veckorna i alla fall. 🙂

bamse6311
2014-06-12 19:11
#10

#9 Cessy

Vad är det du väntar på och varför vänta om man får fråga?

Swype kan du som sagt var få på en 30-dagars gratis testperiod och om du sedan vill behålla den så kostar den 30 spänn.

Swiftekey är numera alltså helt gratis och det som man numera betalar för där är om man vill köpa andra teman.

Varför inte testa båda och se vilken du trivs bäst med?

Nåväl och som jag skrev i mitt inlägg nr #6 så har jag visat och demonstrerat Swifkey för kompisar och vänner som är både 20 och 30-år yngre än mig men de fortsätter att sitta där och trycka på sina tangenter så att det tar hur lång tid som helst att skriva, haha.

Faktum är att jag inte ens fått min äldsta son som är 44-år att använda det men å andra sidan så fick jag aldrig heller honom till att använda T9.

Hur min yngsta son som är 25-år gör med sådant här vet jag inte riktigt men antagligen så har han allt det som han anser att han behöver för att sköta sitt jobb.

Han använder ju i sitt jobb både smartphone, iPad och laptop då han jobbar just med telefoni.

Btw Cessy, så kör han M7 då han behövde byta lur från OneX och även om jag berättade för honom att M8 var på G så hade han inte tid att vänta på den.

Nåväl Cessy, vad väntar du på?
Det kostar ju inte en enda svensk enkrona att testa *skrattar* och jag är helt övertygad om att du kommer att bli helt ofantligt positivt förbluffad.

Bästa hälsningar,
Bertil

Cessy
2014-06-12 21:07
#11

………… bättre tider?! 😉☺️

btw - jag avskydde T9. Fick det aldrig att fungera som det skulle o det bara hittade på dumheter😕 o kanske är det därför jag är så trög på att vilja prova något annat för blotta ordet T9 ger mig allergiutslag🤔

bamse6311
2014-06-12 21:39
#12

#11 Cessy.

Jo för tusan, med T9:an så blev det ofta litta litta fel *skrattar* när man skrev och man precis som jag bara tryckte på "sänd" när man var klar utan att titta på det som man "verkligen" hade skrivit, haha.

Vänliga hälsningar kunde bli till Vanliga häsningar vilket ju är två helt olika saker, haha.

Jo, mycket mycket annat blev också fel när man precis som jag alltid hade bråttom både att skriva mina låååånga mess samt skicka dem så snart jag tyckte att jag var klar.

Ja då, det fanns de som undrade vad jag egentligen hade menat med vissa ord innan jag förklarade för dem att nu skriver jag med T9 ordlista/ordbok så då blir det litta litta fel ibland.

Hur som helst både Cessy och ni andra som kanske läser det här.

Både Swype och Swiftkey är något helt annat och går inte på något sätt som helst i hela världen att jämföra med gamla T9:an då på Hedenhös tid.

Som jag skrivit tidigare så när man väl börjat med någon av dessa båda tangentbord så kan man ALDRIG någonsin tänka sig att gå tillbaka till ett vanligt tangentbord där man skall trycka på varje knapp för att få något skrivet.

Well, Cessy och ni andra som eventuellt läser, det är ju bara att installera och testa och det kostar som sagt var inte en enda enkrona att testa så man har ju inget som helst att förlora.

Granterar helt 100 % säkert att ingen som testar något eller båda dessa tangentbord kan gå tillbaka till det man hade tidigare.

Kör nu hårt med de här tangentborden ungdomar, det gör i varje fall den här gubben *skrattar*.

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: