Annons:
Etikettövrigt
Läst 1822 ggr
bamse6311
2014-06-12 11:17

Vilken vädewidget har ni?

Vilken väderwidget har ni som ni kan rekommendera.

Jag kör just nu bara Asus egen som jag inte alls gillar.
Hade på min Sensation HTC:s som jag tyckte var bra.

Funderade på den HÄR men tar gärna emot tips på vilken ni har och vilken ni gillar bäst och det skall alltså vara väderwidget med klocka.

Just nu så kör jag bara den HÄR "appen" för väder men vill alltså ha en riktigt bra widget.

Några förslag någon?

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
flisan708
2014-06-12 11:55
#1

Accuweather i mobilen. Tycker den är bra. I datorn har jag en standard variant.

bamse6311
2014-06-12 13:05
#2

#1 flisan708

Tackar så väldigt mycket, skall kolla den.
Har ju hört talas om den tidigare men hade totalt glömt bort namnet.

Än en gång, så TACK så väldigt mycket, skall faktiskt installera den och se hur den passar mig.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2014-06-12 13:20
#3

var på vippen att svara klart.se, men så såg jag att du ville ha med klocka 🙂. den är ju inte världens snyggaste heller precis, men jag gillar att den vet var den är i minsta lilla byhåla - till skillnad från många utländska appar. och sen tycker jag nog vädret brukar stämma rätt hyfsat också

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2014-06-12 14:39
#4

#3 kissidor

Tackar så mycket, skall kolla den också.
Jo jag vill helst ha väderwidget med klocka, skall dock som sagt kolla in den också.

Bästa hälsningar,
Bertil

Cessy
2014-06-12 18:44
#5

Jag har AccuWeather av den enkla anledningen att det var den som ingick😇 o det var den jag hade på gamla htc:n också. Dock har jag bara den tunna widgetremsan för att den ska ta så liten plats som möjligt. Jag föredrar att antingen titta på vädert från SMHI (som faktiskt är mycket bättre som app än på nätet o den hittar också minsta håla😉) o Klart.se. Använder vädert mest om vi ska ut på havet o därför vill jag ha både SMHI o Klart.se för jag kollar faktiskt prognosen i båda. Accuweather tittar jag sällan närmare på mer än ser klocka, vädersymbol, ort o temp, men jag går sällan in o titta vidare utan då får någon av de båda nämnda apparna göra tjänst.

flisan708
2014-06-12 18:59
#6

#2 Det var så lite så. :-)

Annons:
flisan708
2014-06-12 18:59
#7

#2 Det var så lite så. :-)

bamse6311
2014-06-12 19:24
#8

Nu när jag tänker efter så var det ju faktiskt AccuWeathe som jag hade på min gamla Sensation och jag som sagt var gillade.

Dock så när jag tittar på play så ser den inte riktigt likadan ut som den gjorde tidigare men naturligtvis så har den utvecklats.

Skall nu testa de olika jag fått förslag på och se vilken jag gillar bäst.

TACKAR för alla svar jag fått.

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
2014-06-12 22:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag kör med AccuWeather,  de har bra väderappar enligt mig,.  Dessutom är storleken på de olika widgets riktigt bra.  Läget up en bild hur det ser ut på min platta

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
2014-06-12 23:21
#10

#9 Razzora

Har installerat några olika som jag testar just nu och bland annat AccuWeather.

Kan däremot inte få till just den widgeten som du har på bilden som täcker hela skärmen.

Såg dock att man kan uppgradera Accu för 13 spänn så det är kanske en sådan betalwidget som du har där på skärmklippet??

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
2014-06-13 00:35
#11

Nope, inget betal utan bara gratis versionen. Vilken utav dom menar du? Den i mitten?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Ladydragon
2014-06-13 06:34
#12

#10 kan det inte vara så att du måste långtrycka på Widgeten och sen dra ut den så den täcker hela skärmen? 

så får jag göra om jag vill ha en heltäckande widget men det kan nog bero på vilken launcher man använder 🤔

angående väderwidget så använder jag Yahoo väder widget tycker den är utmärkt inte särskilt komplicerad visar inte jättemycket info på widgeten utan det visas mer när man trycker på widgeten precis så som jag vill ha det 🙂

kissidor
2014-06-13 06:34
#13

accuweather ser snygg och proffsig ut, men jag har för mig att sist jag testade den iaf så föll den på "minsta lilla håla-faktorn". jag bor ju själv i en håla så därför är det väsentligt för mig 🙂. men jag kanske skulle testa igen, det kanske har blivit bättre?

smhi däremot vet jag ju också kan alla svenska hålor. faktiskt så testade jag ett tag smhi lantbruk, det var ganska skoj, för den kunde faktiskt enskilda gårdar 😃. inte så praktiskt dock när man var i stan, och den stackars appen förtvivlat letade efter en bondgård 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
bamse6311
2014-06-13 09:00
#14

Jag har nog missuppfattat Razzoras skärmklipp #9.
Trodde först att det var en widget men ser nu att det är tre.

Jag kör Accu nu och har valt den lite större widgeten som är i mitten på Razzoras skärmklipp.

Dessutom så kör jag den här appen som jag länkat till tidigare.

Dock så är de här båda inte riktigt överens hur det skall vara nu kl 09 på morgonen *skrattar*.

Accu tycker att det skall vara spridda moln medan den där enkla appen tycker att det skall vara regnskurar.

När jag tittar ut så ligger faktiskt sanningen i mitten.
Det är jämngrått på himmeln och duggregnar något lite men inga större droppar.

Nåväl, nu kör jag AccuWeather och tackar för alla tips och förslag jag har fått.

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
2014-06-16 13:54
#15

Kul att du hittade något du trivs med Bertil 🙂

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
2014-06-16 16:10
#16

#15 Razzora

Som sagt var så kör jag nu AccuWeather som widget och den där andra som jag berättade om som app.

Synd bara att de båda inte har tiktigt samma uppfattning om väderlek och temperatur i Helsingborg *skrattar*.

Nåväl, det är inte så där väldigt mycket det skiljer mellan dem men ändå så är dom inte riktigt överens om hur det ser ut i Helsingborg Gapskrattar

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: