Annons:
Etikettövrigt
Läst 1161 ggr
Stephanie
6/20/14, 11:56 AM

Riktigt billig mobil?

Nu börjar jag bli ordentligt trött på min telefon som inte går att använda, då den bland annat hänger sig i tid och otid. Jag håller på och söker jobb just nu och då är det ju jätteviktigt att jag kan ta emot samtal! Igår testade jag att ringa mig själv från min mammas mobil när min telefon hängt sig - signalerna gick fram, men det syns fortfarande inte att någon har ringt mig! Så nu tänkte jag börja se mig om efter en riktigt billig telefon att ha tills vidare. Jag behöver kunna ringa och smsa såklart samt kunna surfa, men i övrigt har jag inte så mycket krav på den. Vad finns det för riktigt billiga telefoner där ute egentligen? Vad kan jag klara mig på för summa?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Annons:
bamse6311
6/20/14, 12:09 PM
#1

Hur mycket får den kosta?

Bästa hälsningar,
Bertil

Stephanie
6/20/14, 12:24 PM
#2

Så lite som möjligt helt enkelt. Jag vill mest ta reda på HUR billiga telefoner det finns som möter mina krav? Dock insåg jag något som nog hindrar enormt - jag måste kunna använda mitt micro-simkort :(

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Bodin99
6/20/14, 2:28 PM
#3

Sätt micro-sim kortet i en adapter. Vad har du för telefon nu? Är riktigt billigt typ 1000 spänn? Har du ingen gammal Sony Ericsson som ligger och skräpar??

Stephanie
6/20/14, 3:23 PM
#4

#3 Nej jag har tyvärr inte det :( Båda mina fungerande telefoner är trasiga nu… Riktigt billigt är gärna under 1000kr. Mitt abonnemang går ut om ett halvår så planen är att skaffa mig en ny telefon då, men jag skulle behöva något fungerande fram tills dess bara…

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Razzora
6/20/14, 5:11 PM
#5

Hur stor telefon behöver du ha? Tänkte då att man också kan ha det i åtanke.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
6/20/14, 10:53 PM
#6

Kan du tänka dig att rentav köpa en knapptelefon för att klara dig under det här halvåret, eller vill du ändå ha en smartphone? Om du iaf vill ha en smartphone för att kunna kolla mail och så tror jag Samsung galaxy trend plus eller vad den nu exakt heter för strax under tusenlappen är den mest uthärdliga. Det eller om du har tur och hittar en hyfsad begagnad då

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
bamse6311
6/21/14, 9:10 AM
#7

Jag kollade prisjakt på lurar mellan 750 - 1000 kr och det finns ju en hel del och där finns även den som kissidor rekommenderade dig.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=103#rparams=l=s176017353

Skulle du tänka dig att kunna gå upp lite i pris så skulle jag rekommendera en Motorola Moto G.

Den finns i två olika varianter, en med 8 GB lagringsutrymme och en med 16 GB för ett par hundringar mer.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2353699

Här nedan länk till test av den där den fått strålande recensioner.

http://www.mobil.se/tester/produkttester/test-motorola-moto-g

Beroende på dina behov så kan det ju vara en lur som du kan ha även om 6 månader så att du inte behöver köpa en just nu för att om 6 månader investera i ytterligare en.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
6/21/14, 10:34 AM
#8

äsch, så dumt att försöka svara från festen 😊. jag läste slarvigt (det STÅR ju att du behöver kunna surfa också ), och jag kunde inte kolla upp nåt heller utan nämnde bara den som jag vet att jag kom fram till för nån annans räkning med liknande behov för några dagar sen. men denna ville nog specifikt ha en androidtelefon, kanske rentav en Samsung var ett önskemål .

så nu har jag ett bättre förslag till dig Stephanie - vad sägs om att testa en Windows phone? Nokia Lumia 520 fick redan när den släpptes och kostade lite mer än den gör nu väldigt mycket lovord både från expertrecensenter och användare för att den var så otroligt prisvärd och faktiskt i flyt och användarupplevelse inte öht beter sig som en budgettelefon. och nu säljer de den för 699 spänn 😮! det finns nog inte minsta tvekan om att det här är den överlägset bästa telefon du kan få för pengarna i den prisklassen, men sen beror det ju på om det är någon app du behöver ha som inte finns till Windows phone, det får du söka upp deras appstore och kolla först. här kan du kolla upp mer om telefonen på prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1698491

om du behöver välja en androidtelefon i den här prisklassen av något specifikt skäl så är det fortfarande den jag föreslog i #6 som jag personligen skulle gå med: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2397002 - jag säger inte att det blir en munter upplevelse men det är du nog införstådd med 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Stephanie
6/21/14, 5:54 PM
#9

Lumian lät väldigt intressant, den ska jag definitivt kolla upp! Samsung galaxy tar emot lite, eftersom det är just en galaxy jag har nu som krånglar sådär ;) Jag bryr mig inte direkt om apputbudet, så jag klarar mig nog bra med en Windows phone. Tack för tipsen!

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

kissidor
6/21/14, 6:59 PM
#10

Jo jag vet vilka problem du har haft med den där s3: an Stephanie, har man fått ett måndagsex är man ju inte så pigg på att köpa samma märke igen, så är det ju bara. Skynda dig att kolla lumian bara för jag tror det är ett tillfälligt pris, även om den är billig annars också

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: