Annons:
Etikettövrigt
Läst 1547 ggr
Razzora
6/25/14, 3:37 PM

iFokus 3.0

Som ni alla har märkt så har iFokus förändrats ganska mycket till utseendet.
Vad tycker ni om det? Någon som saknas? Något som har blivit bättre?

Skriv gärna en rad om vad ni tycker om den nya iFokus 3.0

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
bamse6311
6/25/14, 3:59 PM
#1

För min del så tycker jag att det funkar bra.
Nu när jag tänker på det så tror jag också att det fyller ut min 24 tums-skärm bättre.

Bästa hälsningar,
Bertil

bamse6311
6/25/14, 7:12 PM
#2

Edit:

Jag har däremot noterat att när man lägger in en länk så öppnas den numera i samma fönster och inte ett nytt som den gjorde innan.

https://www.youtube.com/watch?v=gFYAww3Yf1U

Nåväl, det där kommer säkert att ändras då det inte heller fungerar att göra så HÄR och väljer att länken skall öppnas i ett nytt fönster.

Det är nog det enda negativa som jag hittills har upptäckt.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
6/27/14, 4:13 PM
#3

jag tycker det är ganska irriterande att sidan hoppar upp till toppen så fort man infogar en smiley, men annars ser det ganska fräscht och bra ut tycker jag. och så finns det även en jättefördel - och det är att när man surfar från mobil eller platta men i skrivbordsversion så åker inte bannersarna in över inläggsrutan när man zoomar 👍!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
6/27/14, 4:27 PM
#4

Jag avskyr också att man jojoas upp på sidan, men det är tack o lov bara vid första smileyn i ett inlägg, sedan händer det inte vid nästa smiley. Största nackdelen upplever jag det är med att få in bilder i artiklar o diverse bilder har också försvunnit från äldre artiklar men också från vanliga inläggstrådar. Hoppas dock att detta rätar till sig.

bamse6311
6/27/14, 4:31 PM
#5

#kissidor

Ja, just det där med att sidan hoppar upp till toppen när man lagt in en smiley kan var lite irriterande men tror att det är något som dom tittar på.

Hoppas också att dom tittar på det där med länkar.

I övrigt så bara 👍för 3.0

Bästa hälsningar,
Bertil

Ladydragon
6/27/14, 9:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#3 men det är ingen bugg så har det alltid fungerat….när man klistrar in en länk så får man alltid 2 alternativ
Current window: alltså öppna i samma fönster 
new window: öppna i nytt fönster/flik 

så om länken öppnas i samma fönster så har personen valt att det ska vara så…

Annons:
bamse6311
6/27/14, 9:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#6 Ladydragon

Jo, så där har jag alltid gjort när jag lagt in en "extern" länk genom den funktionen "Add Link" men sedan den nya versionen kom så funkade det ändå inte från början utan även om man använde den funktionen så öppnades bilden i samma fönster.

Detsamma var det om man klistrade in en "extern" länk direkt i inlägget ni i början av iFokus 3:0.

Detta är det dock nu ändrat på enligt Niklas som han skrev i länken nedan, så visst var det fel från början av 3.0.

http://support.ifokus.se/discussions/53ad5c8c8e0e746f670054e9-nyfixat-i-ifokus-30

Så alla vi som har gjort som du visar i ditt skärmklipp har ändå gjort så här de första dagarna att hur man än lade in länken så öppnades den i samma fönster/flik.

Jag gjorde också ett skärmklipp som du när jag på en annan tråd skulle fråga om detta men som sagt så är det nu åtgärdat av Erik som sköter det här.

Bästa hälsningar,
Bertil

[mommo 12]
6/28/14, 12:52 PM
#8

Jag är ju van vid det gamla men jag vänjer mig nog snart med iFokus 3.0

Upp till toppen
Annons: