Annons:
Etikettmjukvara
Läst 1961 ggr
Razzora
2014-06-26 15:46

Android Wear

Android Wear var en utav de stora punkterna igår på Googles I/O mässa. De visade mycket hur de fungerade som lås till telefonen. Tex om du har klockan på dig och du ska låsa upp din telefon så behöver du inte slå din vanliga kod för att komma in, utan din klocka är så att säga din "kod". Men om du inte har klockan på dig så får du låsa upp din mobil som vanligt. Vilket enligt mig var en ganska fiffig liten funktion. 

Mycket av det de visade upp känns väldigt bekant om man har testat Google Now innan. Även om det finns många fler finesser nu i Android Wear

Enligt vad de sa på mässan så ska LG G Watch och Samsung Gear Live finnas ute på marknaden idag, tyvärr verkar det bara vara i USA den kommer ut än så länge. Motorolas Moto 360 kommer att släppas någon gång under slutet av sommaren.

Det som jag bara måste säga är att jag mer än gärna hade varit med på mässan då de i slutet av föreläsningen fick reda på att de antingen fick med sig en LG G Watch eller en Samsung Gear Live, dessutom så skulle alla få en Motorola Moto 360 när den kom ut. Snacka om att jag tappade hakan där 😉🤓😢

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
bamse6311
2014-06-27 01:17
#1

Jag tycker att  Moto 360 är skitsnygg och ser ut som ett armbandsur skall göra.

Den där lilla svarta randen längst ner kanske drar ner intrycket av ett "vanlig armbandsur" lite men måste tydligen finnas där.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2014-06-27 10:38
#2

ja det var nog riktigt glada mässbesökare, snacka om goodie bag 😮!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-06-27 11:05
#3

Det som förvånade mig ganska mycket var reaktionen de hade när de sa klockorna. Verkar som om de som var i mässan inte var så glada för Samsungs produkter. För det var några som till och med buade. 😮

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-06-27 11:07
#4

mäh, va 😮?!? vad hade DE velat ha för gratispresent för att bli nöjda då 🤔?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-06-27 11:13
#5

Ingen aning, men jag blev väldigt snopen när de buade och så när de sa Samsung Gear Live. LG G Watch och Motorola Moto 360 verkade de inte ha något emot, förrutom att Moto 350 skulle komma ut i slutet av sommaren. För de buade de också för…. Aldrig nöjda. Jag hade mer blivit 🥳👍🤤

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-06-27 11:20
#6

Samsung har VERKLIGEN  tappat mycket credd från nördarna sen galaxy s2…  men man kan väl oavsett vad man innerst inne tycker visa lite vanlig hyfs 🤔?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Razzora
2014-06-27 11:52
#7

Ja visst har de tappat mycket credd, det är nästan lite löjligt mycket faktiskt. Ja man kan ju tycka att de ska ändå ska vara glada för att de får något överhuvudtaget. Det hade jag varit i alla fall.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-06-27 13:48
#8

ja nog har ju samsung gjort en hel del för att förtjäna allt "stryk" de får - men samtidigt har det ju också varit som en trend att samsunghata lite. för varje dålig grej samsung kommer med finns det garanterat en bra grej som smiskar de andra rätt hårt, så det blir ju lite väl oseriöst att bara totalhata samsung helt onyanserat. 

men hursomhelst så får de väl gråta hela vägen till banken pga det 🙂, för låt oss inte glömma att den här diskussionen förs öht bara bland nördar, den stora mobilköpande allmänheten har inga som helst synpunkter på låsningar som knox eller onödigt försämrad prestanda trots topphårdvara pga en osedvanligt tungrodd firmware.  för väldigt många står inte ens valet mellan android och iOS, utan mellan samsung och apple. andra android-tillverkares produkter känner man inte till så väl och förutsätter därför att de nog är dåliga.

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2014-06-27 16:50
#9

Jovisst är det väl så att "normala" konsumenter inte är så insatta i det där med operativ och så vidare.

Samsung och iPhone har ju blivit välkända varumärken för de stora köpargrupperna som egentligen inte är så insatta så de går på "namnet" när de skall köpa en ny lur och har de varit nöjda med de Samsung eller iPhone de hade tidigare så fortsätter de med det varumärket.

Precis detsamma gäller för bilköpare samt en massa andra produkter.
(Dock är det väl ganska få som numera köper en Saab även om de kört Saab i hela livet tidigare).

Bästa hälsningar,
Bertil

bamse6311
2014-06-27 18:13
#10

Här ett demoklipp på Moto 360.

Shit, jag blir så sugen på en sådan, vill ha! vill ha! *skrattar*.

Bästa hälsningar,
Bertil

bamse6311
2014-06-27 18:28
#11

Asus har ingen Android Wear-klocka än, men de vet precis hur de ska konkurrera när de släpper en.

Prisbilden om inte annat verkar intressant men som sagt i förra inlägget så är jag så jäkla sugen på en Moto 360.

http://www.mobil.se/nyheter/asus-ska-g-ra-billigare-tunnare-wear-klocka

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
2014-06-27 19:35
#12

Just det glömde att nämna att i Android L kommer Knox att vara integrerad….

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-06-27 19:39
#13

haha, jo jag såg det. men Knox i sig är nog egentligen inte den stora boven, utan det kan ju vad jag förstår även användas på ett bra sätt. det är ju såna hyss som e-fuse som varje nörd värd namnet går i taket för totalt 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Upp till toppen
Annons: