Annons:
Etikettövrigt
Läst 1850 ggr
bamse6311
2014-06-27 00:59

HTC M7och M8 får snabb uppdatering till L

HTC lovar en snabb uppdatering för One M7 och M8 till android L.

http://www.swedroid.se/htc-usa-utlovar-snabb-android-l-uppdatering-one-och-one-m8/

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
Cessy
2014-06-27 01:17
#1

Tja låter ju lovande i alla fall😃

Annars glädjs jag mest just nu att vi äntligen fått verkligt trådlöst nätverk här hemma som inte hackar o som jag kan komma åt utan behöva köra datorn (Hot Spot) så nu har  vi ett antal kablar mindre som jag kan snubbla över 👍

bamse6311
2014-06-27 01:29
#2

#1 Cessy

Ja, du tillhör ju dem som kommer att få android L väldigt snabbt.

Grattis till ert nya trådlösa nätverk.

Jag har bredband via Comhem som jag kör via fast lina och så har jag även min  fasta telefon från Comhem.

Modemet sitter i en hylla under tv:n vilket också tv-boxen gör samt DVD-spelaren med 5:1 system med alltså totalt 6 högtalare och min gamla video-spelare.

Det blir en jäkla massa kablage *skrattar* och vet inte om jag skulle våga dra fram tv-bänken för att kolla allt då jag inte ens kommer ihåg hur jag kopplat allt, haha 😂 

Bästa hälsningar,
Bertil

Cessy
2014-06-27 01:41
#3

Jo så där såg det också ut, men den nya tv:n i julas gjorde DVD:n värdelös. Den kan ju bara kopplas till tv:n via scart o nej det var bara o inse att min nya bärbara dator var ett bättre alternativ att titta på DVD (Kopplad till tv:n via HDMI) än DVD-spelaren var. 😕 Den står i o för sig kvar, men är inte inkopplad. Sedan finns där ju kablar kvar bakom bänken till tv:n (satelliten o teliaboxen) men nu kan vi i alla fall köra Netflix o annat trådlöst till tv:n o slipper i alla fall internetkablarna till den.

Kablarna bakom tv:n snubblar jag ju i alla fall inte över men väl över de där kablarna från routern som sedan gick dels till min bärbara, dels till sonens dator, dels min andra gamla bärbara o så då dels till tv:n, så det är i alla fall 4 kablar mindre att snubbla över nu 😉 (o nej jag vill heller inte dra fram tv-bänken o titta på skatboet bakom den,  för jag tror inte heller att jag reder ut vad som går vart. ☺️) 

…. o jo mannen har också en dator, men den står ute på kontoret o de kablarna går i alla fall inte in i bostadsdelen o dessa har han dessutom hängt i taket så dessa snubblar jag ju inte över, men inne i bostaden kör han med min gamla bärbara, så nu slipper jag ju kabeln till den - jo jag är expert på att snubbla över kablarna🤦‍♂️ därav att det blev ett bra trådlöst nätverk - äntligen.😃

kissidor
2014-06-27 10:37
#4

Åh men det är verkligen värt en gratulation cessy  😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2014-06-27 11:05
#5

ja och ang trådens ämne då förresten som jag helt glömde bort 😊, så var väl det också trevligt - htc är tydligen bland de skötsammaste med sina uppdateringar 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2014-06-27 12:19
#6

Tack Kissidor - för ja det där känns som en otrolig framgång med ett ordentligt fungerande wi-fi-nät o att jag kan sitta o surfa var jag vill o med dator, mobil eller platta😃👍 Det har inte alls varit lika lätt o behändigt tidigare. 

Fast nätet är under alla kritik istället. Körde bredbandskollen o det står ff. som dåligt resultat o det där får vi antagligen leva med tills vi får fibernätet.😮 Är ju eg. mest ett aber för Joakim då han spelar eller att vi inte kan se på Netflix eller andra streamingtjänster om han samtidigt är ute på nätet, så fibernät är nästa stora befrielse att se fram emot.😇

o ja det är ju det trevliga - att htc brukar vara väldigt snabba med detta till sina mobiler - de första 2 åren, men å andra sidan så är det ju så de alla gör. I två år har man excellent support o uppdatering. Sedan ska man köpa nytt. Fast du brukar ju istället ta 1-årsintervallet kissidor😉🙂Nå hur som helst är jag ff. superduper nöjd med min M8:a o hoppas att du är detsamma.😃

Annons:
kissidor
2014-06-27 13:38
#7

absolut cessy 🙂. jag hade faktiskt tänkt att jag skulle skriva ett inlägg om mina intryck av den också, men jag har inte haft tid hittills, det har varit helt galet på jobbet (det har du väl aldrig hört förr va, haha). men en lite rolig sak är ju att jag är så nöjd på två av de punkter som var mina största farhågor - kameran och batteriet. men som sagt, mer om det i separat tråd så småningom.

vad beträffar att tillverkarna bara uppdaterar sina telefoner i max två år och budgetlurarna kanske inte alls så tycker jag faktiskt att det får man vara nöjd med. det måste ju rimligtvis vara en betydande kostnad för dem att göra det, så jag tycker det vore orimligt att förvänta sig mer än så

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2014-06-27 14:58
#8

Tja jo det är så klart o jag måste säga att så länge jag fick min htc incredibel uppdaterad från dem så fungerade den jättebra o jag var nöjd med den, men då uppdateringarna slutade så dalade den jättesnabbt o det har ju dels med det o göra med uteblivena uppdateringar o dels med att mobilen blivit omsprungen i utvecklingen med hästlängder. Men på det sista året förvandlades alltså min mobil från en helt ok mobil till en helt usel surfmobil.  Fast den duger ju ff. att ringa o messa från, men framförallt är den min storytelmobil, så den gör ju god nytta ff. o jag hoppas kunna hålla igång den till ljudböckerna tills det är dax för M8:an att pensioneras. Hoppet är bekant det sista som överger en.😇 Annars får jag väl köpa en sådan där billig kontantmobil för att ha till Storytel om Incredibeln lägger av innan det är pensionsdax för M8:an.

kissidor
2014-06-27 16:10
#9

nu har jag nog missat nåt cessy - varför måste du ha en extra mobil till storytel 🙂?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2014-06-27 16:31
#10

Storytelmobilen sätter jag i flygplansläge eftersom jag kopplar den till en radio/högtalare, så kan den inte vara igång o fungera som mobil då den helt enkelt stör sändningen o likaså blir det avbrott varje gång det trillar in ett mejl eller messenger m.m. Jag vill ju kunna vara nåbar även om jag lyssnar på bok o det kan jag inte om det är den enda mobil jag har eftersom den står i flygplansläge så når ju ingen mig alls.

kissidor
2014-06-27 19:33
#11

aha, då fattar jag 🙂! jo nog blir det en del störningar alltid när man lyssnar på storytel eller som vi som kör Spotify från mobilen på fredag- och lördagskvällar - men vi har helt enkelt bara accepterat det. fast iofs brukar vi oftast köra Spotify från min jobbmobil, och den plingar det ju lite mindre i så dags 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2014-06-30 16:04
#12

Mm o jag tycker inte det är lika störande konstigt nog när jag lyssnar på musik som jag gör när jag lyssnar på ljudbok. Antagligen för att aviseringarna av olika saker tar bort ord o tappade ord spelar större roll än några tappade toner. Det gör också att jag liksom hör/lägger märke till "avbrotten" på ett annat sätt om det hackar medans jag lyssnar på bok än jag gör om jag lyssnar på musik. 

Nå hur som helst är jag glad så länge den gamla mobilen kan fungera som Storytel mobil. Fast jag har ju också upptäckt att M8:an fungerar alldeles utmärkt att lyssna direkt från när jag är ute med katten. Så just nu kör jag nedladdningar av samma bok i båda mobilerna, för då kan jag fortsätta o lyssna när jag är ute om jag vill det o det stör inte lika mycket i M8:an (hackar inte lika påtagligt störande) Kanske för att mobilen i sig själv stör radion om den inte är i flygplansläge (stör när den kollar sändaren) medans sådant ju inte sker i M8:an eftersom den lyssnar jag direkt ifrån utan att den är kopplad till radion o då blir inte störningarna alls så påtagliga när jag får aviseringar av olika slag.

Upp till toppen
Annons: