Annons:
Etikettövrigt
Läst 9821 ggr
Fillixa
6/28/14, 4:20 PM

Bästa mobilkameran!

Tidningen FOTO testar mobilkameror i senaste numret!

När en riktig fototidning testar mobilkameror bekräftas det som alla ägare av Nokia Lumia 1020 redan visste!

Bäst i test är enligt tidningen FOTO:  Nokia Lumia 1020!

Resultat 1-5 nedan.

  1. Nokia Lumia 1020
  2. Apple Iphone 5S
  3. Samsung Galaxy S5
  4. LG G2
  5. Sony Experia Z2

Ingen länk till testet då det bara finns i papperstidningen eller på internet via betald prenumeration.

Testets bilder finns dock här:

http://tidningenfoto.se/testbilder-fran-fem-heta-mobiltelefoner/

Annons:
kissidor
6/28/14, 6:03 PM
#1

ja det är väl ingen hemlighet att den står i en klass för sig bland mobilkameror 🙂. och att även många andra lumia-kameror håller mycket hög klass är ju också väl känt

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fillixa
6/28/14, 6:28 PM
#2

Jättekul att kunna ta bra bilder även när man inte har systemkameran med sig!

Mobilen har man ju (oftast) med sig vart man än gårTummen upp!

kissidor
6/28/14, 6:36 PM
#3

ja det är som den gamla floskeln, "den bästa kameran är den man har med sig". nu har fotografering aldrig varit min grej, och kameran har därför inte heller haft nån prioritet när jag valt mobil - men jag blir inte desto mindre imponerad när jag ser de bilder som folk tar med de bästa mobilkamerorna, och hur glada de är över att ha den möjligheten.

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
6/28/14, 9:03 PM
#4

Jo, utan tvekan så är Lumia 1020 den lur som i alla tester har fått bäst betyg som kameramobil.

Som kissidor skriver så "den bästa kameran är den man har med sig".
Dock så skulle väl jag personligen inte vilja kalla det en floskel utan det är ju så det är.
Vilken kamera som helst och även om den sitter i en ganska medioker lur eller är den biligaste kompaktkameran så är den ju bättre än ingen kamera alls.

Angående kameror i mobiler så är det ju egentligen inte så där väldigt länge sedan som de första kom.

Min första mobilkamera satt i en Ericsson Z1010 och hade en enkel VGA upplösning men en lur med kamera både på baksidan samt framsidan för videotelefoni. Nåväl, nu var det väl egentligen inte många som jag kunde "ringa" via videsamtal då det inte fanns så många i min bekantskapskrets som hade en sådan.

Nästa blev en  Ericsson 750i med en kamera på hela 2 megapixel.

Efter den så blev det en Ericsson K800i som hade en kamera på 3.2 megapixel och det var kanske den första mobilkameran där man kunde ta ganska bra bilder med.

Sedan så har ju det här med kameran i en lur blivit alltmer viktigare och viktigare då fler och fler har sin mobilkamera som sin primära och kanske också enda kamera.

Det som jag reagerar lite mot i det där testet som TS länkar till är att det bara är 5 mobiler som de jämför, det finns ju så många andra mobiler som har riktigt bra kameror så de skulle kanske testat och jämfört 10 eller 12 mobiler med bra kameror.

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
7/1/14, 4:09 PM
#5

Riktigt kul att Lumia 1020 äntligen har fått det mer så att säga bevisat att det är en riktigt bra mobilkamera. Men visst är det så att den bästa kameran är den man har med sig (som dessutom har ett laddat batteri, ni anar inte hur många gånger jag har tagit med mig min systemkamera och så har jag glömt bort att ladda batteriet innan jag åkte hemifrån)

Men det som förvånar mig är faktiskt är att LG G2 ändå var så långt upp i listan. Det är en bra telefon men kameran ger jag inte mycket för tyvärr….

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[oroligkaninägare]
7/3/14, 10:01 AM
#6

Kul att iPhone 5s låg bra till fotar med min mobil då iPhone 5s blir super fina bilder i bra ljus :)

Annons:
Fillixa
7/3/14, 7:00 PM
#7

Spännande att Microsoft och Canon nu undertecknat ett avtal om ett samarbete kring ett okänt antal av företagens patent!

En Nokia med Canon teknik i kameran vore kanon Cool!

flisan708
7/6/14, 11:46 AM
#8

Supernöjd med fotona från Samsung s5.

Upp till toppen
Annons: