Annons:
Etikettmjukvara
Läst 1330 ggr
The Cajsa
7/1/14, 4:15 PM

Programuppdatering och simkort

Min mobil håller på med programuppdatering. Den har hållit på i nio timmar nu. Vad är fel? Kan man ta ur simkortet fast uppdateringen är igång?

Annons:
Razzora
7/1/14, 4:23 PM
#1

Det första som jag kan komma på är om den håller på att ladda ner programuppdateringen. För om du har en dålig lina, det vill säga dålig internetuppkoppling så kan det ta extremt många timmar (dessutom tar det all din måntliga datatrafik i många fall) 

Ser du någon stapel som visar hur mycket den har kvar? Kanske om du har någon annan kamera eller så om du kan ta en bild på hur det ser ut. 

Risken finns att om du tar ut simkortet att uppdateringen avslutas och du får göra det igen. Om den inte har kommit in i programuppdaterings-fasen. För detta kan skada telefonen. I värsta fall. Men jag förstår att du vill kunna använda din telefon också. Men om du kan svara på ovanstående frågor så kanske jag kan få lite mer klarhet i det hela.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Bagtjesen
7/1/14, 4:32 PM
#2

Många smarta mobiler har ofta en inställning för att inte hämta hem vissa saker om man enbart har tillgång till det mobilnät leverantören tillhandahåller. På landsorten kan det vara så dåligt som 115kbps medan man i stan kan surfa med 10 mbps d v s ca 100 ggr snabbare (eller ännu mycket bättre än 10 mbps). Bäst är att bara sköta nedladdningar och sådant när man har tillgång till sitt eget eller någon annans bredband via WiFi - det blir billigast som #1 Razzora pekar på…

/Bägtjesen


The Cajsa
7/1/14, 4:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Okej, tack för svar. Jag är hemma och det går via wifi…Det är en iphone 4. Bifogar bild på skärmen.

Razzora
7/1/14, 4:47 PM
#4

Ok, men då har den redan gått in i programuppdaterings-fasen. Jag skulle inte råda dig att ta bort simkortet då detta har ställt till det för mig när jag gjorde det under en programuppdatering på en gammal iphone som jag hade. Det du kan göra är att möjligvis ringa in till apple support och se om de har någon idé vad man kan göra. För annars är det nog en hårdomstart som det kallas för. Och med tanke på att du har kommit halvvägs in i uppdateringen så är väldigt osäker om man ska göra det. Annars så kan du alltid gå in i den butiken (eller ringa dit) och fråga om råd. För just när den håller på med ett programuppdatering så ska man vara försiktig så att man inte sabbar telefonen totalt.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

The Cajsa
7/1/14, 5:05 PM
#5

Tack så jättemycket! :)5

Razzora
7/1/14, 7:22 PM
#6

Hoppas att råden var till någon hjälp :)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: