Annons:
Etikettrykten
Läst 2043 ggr
Razzora
7/2/14, 4:30 PM

Rykten: Ny toppmodell från ZTE?

Det verkar som om ZTE nya toppmodell kommer att bli Nubia Z7 som då ska var en efterföljare på Nubia 5.

Specifikationer:
Skärm: 5,5"
RAM: 2GB
Lagrinsutrymme: 16 GB
Kamera: Fram 2 MP, bak 8 MP
Plats för dubbla simkort

Däremot så verkar det vara splittrat om det kommer att vara en Snapdragon 801 eller 805. 

Läs mer: Nubia 7 sägs bli ny toppmodell från ZTE

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
bamse6311
7/3/14, 2:42 AM
#1

Verkar dock "litta litta" lite med 16GB lagringsutrymme (det står inget om minneskortplats) men å andra sidan så kan jag tänka mig att 16GB räcker mer än väl för många normalanvändare.

Sedan så kommer det väl som alltid från ZTE att bli ett väldigt attraktivt pris för en lur med 5,5 tums skärm.

Kameran brukar dock inte få så väldigt höga betyg i ZTE lurar men klarar sig säkert ganska hyfsat för normalanvändaren.

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
7/3/14, 12:31 PM
#2

Sedan så känns det lite som om telefonen skulle ha släppts förra året. Men det är lite av känslan jag får. 

Jag har fått för mig att ZTE alltid har minneskortsplats, men jag kan ha fel där.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
7/8/14, 11:40 PM
#3

Här nedan det senaste jag läst om Nubia Z7.

Tvärtemot vad jag tidigare trodde så har de satsat på en bra kamera.

Dessutom så 3 GB RAM och en Snapdragon 801-processorchip utrustat med en fyrkärning 2,5 GHz 8974AC-processor.

Detta på en lur som kommer att kosta strax under 4 000 SEK.

Nåväl, vi får väl testerna på den här luren.

Hur som helst så verkar det som att ZTE har vuxit ur från att ha varit en riktigt billig budgetlur och nu vill vara med i "fajten" som flaggskepp.

Egentligen så är det precis detsamma som LG gjorde när de började att "växa till sig".

http://www.mobil.se/nyheter/h-r-r-ztes-nya-flaggskepp

Well, testerna får ge sina bedömningar.

Bästa hälsningar.
Bertil

kissidor
7/9/14, 6:41 AM
#4

det låter ju bra 🙂. 

fast ZTE har ju haft flaggskeppsmodeller förut också, det är bara det att de inte släppts i europa. och LG har ju egentligen precis hela tiden legat  i framkant hårdvarumässigt (de var tex först med både dual core och quad core), det är mjukvaran de inte haft allmänhetens förtroende för tidigare. och säkert är det så att nu när folkets förtroende för Samsung vacklar lite så får andra en bättre chans att visa vad de förmår.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
7/10/14, 9:47 PM
#5

Man kan ju hoppas på det kissidor. Jag tycker även de mindre bolagen och även de som inte har lyckats så bra innan ska kunna få en chans.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
7/12/14, 9:20 PM
#6

#4 kissidor.

Vissa varumärken har ju alltid haft en inte bara lågprisstämpel utan också varit lågpresterande.

Kommer ihåg att min yngsta son för några (ett antal) år sedan sade till mig.

"Pappa, köp överhuvudtaget aldrig en produkt som det står LG på, detta vara sig det är en tv, smartphone eller vad som helst för annan produkt av detta varumärke".

Just då när han sade det så hade han säkert helt rätt men utvecklingen har ju gått framåt i en rasande fart så det som var en "sanning" för enbart några år sedan stämmer inte längre.

Det går ju så snabbt idag så snabbt att vi kanske idag inte hänger med .

Vem idag vet vilka produkter och varumärken det  kommer imorgon och vem vet idag vilka varumärken som imorgon kommer att vara marknadsledande.

(Min son jobbar idag fortfarande kvar inom telebranschen även om det numera inte handlar om mobiltelefoni).

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
Razzora
7/12/14, 9:26 PM
#7

Visst är det så Bertil, många har mycket att säga om märken man hade dåliga erfarenheter av. Men nu går ju tekniken i rasande fart. Så den tillverkaren som är dålig idag kan vara världsledande imorgon. Så nu för tiden så gäller det att läsa på och sedan är det lite av en chansning på allt man väljer.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: