Annons:
Etikettövrigt
Läst 1398 ggr
[oroligkaninägare]
7/3/14, 9:46 AM

Android eller Apple ?

Föredrar ni Apple eller android Själv föredrar jag Apple har testat android eller rättare sagt haft det innan men nä Apple är bäst. Har haft en iPhone innan 4s

Annons:
Rumblebee
7/3/14, 9:52 AM
#1

Har en iPhone 5c som jag är väldigt förtjust i. Innan dess hade jag en Samsung galaxy young, vilken har en väldigt litet skärm jämfört med den jag har nu. För att inte tala om skillnaden på kamerorna. Så just nu föredrar jag Apple.

[Jens]
7/3/14, 9:52 AM
#2

Jag tycker du ställer en helt fel fråga. Man ska inte blanda ihop företagsnamn med operativsystem =) Sedan finns det fler än bara iOS och Android på marknaden.

Alla människor är väldigt olika och ställer olika krav på operativsystem och det kan vara allt ifrån utseende till funktion.

[oroligkaninägare]
7/3/14, 9:56 AM
#3

#1 Håller med är inlärd iPhone älskare ;)

johan
7/3/14, 9:56 AM
#4

Håller nog med Jens här. 

Det jag lärt mig av att bygga appar för alla platformar (iOS, Android, Windows 8) är att det inte är fråga om bäst, utan om vana. Alla tre har sina storheter och svagheter. Det gäller bara att hitta vad man gillar bäst. Frågan är inte vad som är bäst, utan vad som passar dig bäst.

Vad gäller Android så tycker jag personligen att det blir mycket bättre om man slipper tredjepartsfluffet som Samsung, Sony, HTC lägger på. När Android är som Google tänkte, som på Nexus-telefonerna är det riktigt trevligt. 

Personligen använder jag dock iPhone 5s som min brukstelefon och gillar den bäst.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Razzora
7/3/14, 1:00 PM
#5

Håller nog med både Jens och Johan här. 

Det beror mycket på vad man själv vill ha ut av operativsystemet och vad man är mest van vid.
Alla operativsystem har precis som johan säger både nackdelar och fördelar och är man utvecklare så kan man ofta utnyttja detta. Men som användare så får man se vad det är man mest gillar. Vissa operativsystem gör att man är mer låst, men även att det känns väldigt intutivt, andra är mer öppna och där man man kanske sabba telefonen bara för att man har gjort något man inte borde ha gjort. Så det är väldigt olika där. 

Personligen använder jag LG G2 (Android 4.4) och HTC Desire HD (Android 2.3), men jag har även haft en iPhone 4S  (iOS 7) innan och även Sony P1i som hade Symbian som operativsystem.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
7/3/14, 3:11 PM
#6

håller också med Jens och Johan - ännu mer förvirrat blir det när man säger att man tycker det ena är bättre än det andra baserat på specifika telefonmodeller. som om man tex skulle säga "Android är bättre än iOS för jag hade en iPhone 3gs och nu har jag en LG g3 och den är mycket bättre" eller vice versa🙂.

med det sagt så passar Android bättre för mig, framförallt i telefonen.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Upp till toppen
Annons: